12 van de 15
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
   
ds
MielcitrofielDS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 06 maart 2011 05:08 PM
  [ # 166 ]

LPG he… Of heet det dan verdamper…
Toen de nieuwe contactpunten en condensator gemonteerd waren, “pingelde” de motor volgens de garage, dat heeft hij toe bijgesteld, maar hoe kan je dat eigenlijk horen?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43462
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 maart 2011 05:15 PM
  [ # 167 ]

Blauwe rook tijdens volgas geven als je op LPG rijd is olie. Geen rijke afstelling.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
MielcitrofielDS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 06 maart 2011 05:21 PM
  [ # 168 ]

Rook is wit, lees net elders dat dat normaal is voor auto’s op gas, ik maak me altijd veel te snel zorgen…

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4973
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 06 maart 2011 06:04 PM
  [ # 169 ]

De snoek heeft een lange uitlaat en zal meestal wel wat waterdamp laten zien, zeker met deze koude buitentemperaturen en op LPG is het alleen maar meer.

Ik heb omdat ik met de DS rondom aan het werk was de Jaguar een paar weken buiten gehad onder de carport. Die heb ik nu weer binnen en dus moest ik hem buiten starten, op LPG want er zit geen druppel benzine in en terwijl het hardstikke koud was. Dat had je eens moeten zien, hij liep onmiddelijk, maar achter het huis was het meteen één grote mistwolk met die 4.2 liter motor en zijn uitstoot. Gigantische dampwolken, dus het valt met jouw DS nog wel mee.

Wat waterman zegt: blauw is altijd verbrande olie, zwart is een veel te rijk mengsel, choke te ver dicht, witte damp is water en als het lekker zoetig ruikt heb je een probleem.

Profiel  
 
MielcitrofielDS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 06 maart 2011 06:08 PM
  [ # 170 ]

Als het zoet ruikt heb je toch een lekke koppakking? Dan verbruikt ie koelvloeistof toch? Dat heb ik in ieder geval niet hoor, ik denk dat het gewoon de normale LPG damp is icm met iemand die zich te snel zorgen maakt Very Happy

Han S, heb je de foto’s die je gevraagd had gezien, op de vorige pagina.

Profiel  
 
Jeroen ID19P
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 18-06-2009

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 06 maart 2011 06:45 PM
  [ # 171 ]

Ben bang dat isolatietape om je stuur plakkerig gaat worden zodra het warmer gaat worden. Had je niet beter stuurlint voor de fiets kunnen gebruiken?

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4973
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 06 maart 2011 07:03 PM
  [ # 172 ]

Ik heb het gezien en dat heb je netjes gedaan, maar ik vrees dat Jeroen wel eens gelijk kan hebben. In dat geval kun je het opnieuw doen met stuurlint en je bent nog jong dus je hebt tijd zat.

Profiel  
 
MielcitrofielDS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 06 maart 2011 07:24 PM
  [ # 173 ]

@ Han S: Precies, zo dacht ik ook! Wie niet waagt, wie niet wint. En het originele windsel van een oud type stuur wordt zeker niet plakkerig… dit oogt een beetje hetzelfde, we zullen zien wat ‘t gaat doen in de zomer!

Profiel  
 
Jeroen ID19P
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 18-06-2009

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 06 maart 2011 09:26 PM
  [ # 174 ]

Het originelen windsel heeft geen lijm. Bij isolatietape blijft de lijm altijd zacht. Je kan het altijd nog vervangen als het nodig is maar ondertussen brokkelt er niets meer af.

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 26 april 2011 03:35 AM
  [ # 175 ]

Wat is het stil in jou topic met de Dsuper, gaat alles nog goed met de dame? Waarschijnlijk is geen nieuws goed nieuws.

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1425
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 26 april 2011 10:25 AM
  [ # 176 ]

Volgens mij ging et niet zo goed las ik op autoweek..

Profiel  
 
Bossinkje
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008

- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Gepost: 26 april 2011 12:11 PM
  [ # 177 ]

Gaat inderdaad niet zo goed met de Snoek.. Maar het verhaal mag Miel zelf vertellen. Wink

Citroën Xantia 1.8 16v

EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S

Profiel  
 
MielcitrofielDS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 26 april 2011 12:30 PM
  [ # 178 ]

Jup, ‘t hele verhaal staat op AW-forum; maar geen zorgen, de Snoek is inmiddels weer in opbouw en misschien zelfs klaar voor CitroMobile!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43462
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 april 2011 01:06 PM
  [ # 179 ]

En waar vinden we dat stukje? Linkje?

Edit: gevonden…

http://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,4331787,page=7

Dat is echt balen zeg…. tjonge jonge, wat een pech man!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 26 april 2011 03:34 PM
  [ # 180 ]

Heb je stuk gelezen op autoweek maar is een flinke klap geweest! gelukkig gaat alles nu de goede kant weer op en hopelijk volgende week alweer zweven naar Vijfhuizen. Weet je al welke dag je gaat, ik ga zelf op zondag en wil je Dsuper dan graag bewonderen!

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
 
12 van de 15
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook