LPG he… Of heet det dan verdamper…
Toen de nieuwe contactpunten en condensator gemonteerd waren, “pingelde” de motor volgens de garage, dat heeft hij toe bijgesteld, maar hoe kan je dat eigenlijk horen?














































Totaal aantal Berichten: 43462
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Blauwe rook tijdens volgas geven als je op LPG rijd is olie. Geen rijke afstelling.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Rook is wit, lees net elders dat dat normaal is voor auto’s op gas, ik maak me altijd veel te snel zorgen…
De snoek heeft een lange uitlaat en zal meestal wel wat waterdamp laten zien, zeker met deze koude buitentemperaturen en op LPG is het alleen maar meer.
Ik heb omdat ik met de DS rondom aan het werk was de Jaguar een paar weken buiten gehad onder de carport. Die heb ik nu weer binnen en dus moest ik hem buiten starten, op LPG want er zit geen druppel benzine in en terwijl het hardstikke koud was. Dat had je eens moeten zien, hij liep onmiddelijk, maar achter het huis was het meteen één grote mistwolk met die 4.2 liter motor en zijn uitstoot. Gigantische dampwolken, dus het valt met jouw DS nog wel mee.
Wat waterman zegt: blauw is altijd verbrande olie, zwart is een veel te rijk mengsel, choke te ver dicht, witte damp is water en als het lekker zoetig ruikt heb je een probleem.
Als het zoet ruikt heb je toch een lekke koppakking? Dan verbruikt ie koelvloeistof toch? Dat heb ik in ieder geval niet hoor, ik denk dat het gewoon de normale LPG damp is icm met iemand die zich te snel zorgen maakt
Han S, heb je de foto’s die je gevraagd had gezien, op de vorige pagina.
Ben bang dat isolatietape om je stuur plakkerig gaat worden zodra het warmer gaat worden. Had je niet beter stuurlint voor de fiets kunnen gebruiken?
Ik heb het gezien en dat heb je netjes gedaan, maar ik vrees dat Jeroen wel eens gelijk kan hebben. In dat geval kun je het opnieuw doen met stuurlint en je bent nog jong dus je hebt tijd zat.
@ Han S: Precies, zo dacht ik ook! Wie niet waagt, wie niet wint. En het originele windsel van een oud type stuur wordt zeker niet plakkerig… dit oogt een beetje hetzelfde, we zullen zien wat ‘t gaat doen in de zomer!
Het originelen windsel heeft geen lijm. Bij isolatietape blijft de lijm altijd zacht. Je kan het altijd nog vervangen als het nodig is maar ondertussen brokkelt er niets meer af.















Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Wat is het stil in jou topic met de Dsuper, gaat alles nog goed met de dame? Waarschijnlijk is geen nieuws goed nieuws.
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973















Totaal aantal Berichten: 1425
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Volgens mij ging et niet zo goed las ik op autoweek..








Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008
- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Gaat inderdaad niet zo goed met de Snoek.. Maar het verhaal mag Miel zelf vertellen.
EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S
Jup, ‘t hele verhaal staat op AW-forum; maar geen zorgen, de Snoek is inmiddels weer in opbouw en misschien zelfs klaar voor CitroMobile!














































Totaal aantal Berichten: 43462
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En waar vinden we dat stukje? Linkje?
Edit: gevonden…
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,4331787,page=7
Dat is echt balen zeg…. tjonge jonge, wat een pech man!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste















Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Heb je stuk gelezen op autoweek maar is een flinke klap geweest! gelukkig gaat alles nu de goede kant weer op en hopelijk volgende week alweer zweven naar Vijfhuizen. Weet je al welke dag je gaat, ik ga zelf op zondag en wil je Dsuper dan graag bewonderen!
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973