1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
project Dsuper5 inbouw radio
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 19 maart 2011 07:59 PM

Beste vrienden,

de laatste maanden zijn volledig in beslag genomen door de grondige beurt die mijn nieuwe GS nodig had.
https://picasaweb.google.com/102632779364794358504/CitroenGSNa?authkey=Gv1sRgCIKRqfnHvaysRw#

Met alle sleutelervaring nog vers in de vingers heb ik besloten om dan maar ineens het eindeloze Dsuper5 project ook tot een einde te brengen.

Wat er nog moet gebeuren: 

-benzineleidingen vernieuwen
-tank verder aansluiten, ontluchting ...
-lpg tank weer aansluiten
-overstap van Marchal naar Ducellier (zoals in de GS)
-spatborden monteren
-hogedrukpomp vervangen door die van de CX
-dak en kinnebak spuiten (ivoire borély)

Weet er iemand of de pomp van een CX 25d uit 1984 past op de Dsuper5 uit 1974 ?

https://picasaweb.google.com/102632779364794358504/CitroenDS?authkey=Gv1sRgCPHL34nwic6EsQE#

Hier kan u enkele foto’s zien van waar het project zo’n drie maanden geleden even op pauze gezet is.

Profiel  
 
capt kok
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 406
Geregistreerd: 19-05-2009

Gepost: 19 maart 2011 09:03 PM
  [ # 1 ]

Dat wordt weer een hele mooie dame op de weg binnenkort, ziet er goed uit!

en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen cool smile

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 19 maart 2011 09:29 PM
  [ # 2 ]

Yep die pomp past. Heb ik ook gedaan bij die van mij. Voordeel is dat je meteen veel meer opbrengst hebt. Let wel op dat je de pomp goed uitlijnt t.o.v. de andere poelie. En wellicht dat je de poelie op de pomp even om moet zetten. Hoeft niet perse maar kan wel.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 19 maart 2011 10:13 PM
  [ # 3 ]

Meestal geloof ik dingen pas wanneer ik ze drie maal gehoord heb ! Dus zal ik maar aannemen dat dit klopt !
Bedankt voor de info, de pomp gaat er morgen in !

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 20 maart 2011 12:02 AM
  [ # 4 ]

Dat ziet er goed uit!
Ik heb net even je foto’s bekeken, mooi werk man.

Succes verder.
Peter.

Profiel  
 
capt kok
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 406
Geregistreerd: 19-05-2009

Gepost: 20 maart 2011 06:11 PM
  [ # 5 ]

even de poelie omzetten gaat niet lukken, de assen verschillen in diameter, maar de dubbele v-snaar is nu niet meer nodig (kwaliteit v-snaren is beter dan vroeger).Dus uitlijnen is belangrijk en pomp schijnt inderdaad een stuk beter te werken (meer opbrengst).
Wel begrepen dat niet alle CX-pompen geschikt zijn.

SUCCES!

en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen cool smile

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 20 maart 2011 06:58 PM
  [ # 6 ]

Hallo,

ik ben net terug van m’n werkplaats.  De pomp past helemaal, en inderdaad is de poelie niet over te zetten.  Dus uitlijnen is de boodschap.  Ik ben eens benieuwd naar het effect van die CX pomp. 
Verder zag ik dat de veerpoot-hoezen uitgedroogd zijn en dus aan vervanging toe zijn.

Deze avond post ik , louter voor de mooie sfeer, nog een reeksje foto’s van deze namiddag.

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4965
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 20 maart 2011 11:51 PM
  [ # 8 ]

Wat een schoonheid Jef! Ik zie een Pallas interieur en schopplaten, ga je er ook Pallas sierlijsten op zetten?

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 21 maart 2011 08:55 AM
  [ # 9 ]

Tja, ik heb lang getwijfeld wat te doen met de auto.  Het was allemaal al lang niet meer origineel toen ik die kocht.
Ik wou ivoire borély en en blauw interieur met van die witte randen aan de deuren.
Volgens sommigen zal het wel heiligschennis zijn, maar ik wou de wagen nét zo zoals ik hem het mooist vind.

En of die lijsten daarbij horen dat weet ik niet.  Ik heb ook een pallas hemel en zelfs diverse kleine rvs details her en der, achterlichten enz…

Maar de lijsten maken in mijn ogen de auto optisch breder, en dat vind ik nu net niet zo mooi.

Als alle delen er weer mooi op zitten, zal ik er nog eens goed over nadenken !

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4965
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 21 maart 2011 11:57 AM
  [ # 10 ]

Bij een lichte kleur als de jouwe vind ik haar zonder lijsten prachtig. Bij een donkere kleur vind ik haar met lijsten ook heel erg mooi en de middenlijst is ook practisch met dat parkeren van tegenwoordig. Je kunt ze er op zetten met kit en/of dubbelzijdig plakband zodat je niet hoeft te boren.

Met een 0.10 gitaarsnaar en twee stukjes hout haal je ze er dan zo weer vanaf zonder schade.

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 02 september 2011 02:50 PM
  [ # 11 ]

Dames en heren, we zijn naar de keuring geweest en de auto is afgekeurd !!!

Maar niet getreurd, het gaat over de rechterachterrem, die moet ik dus bij regelen.  Voor de rest alles ok. 
Bestaat er een standaard procedure die deze weer in de “normale” stand zet ?  Of in dir geval misschien in één keer best beide remmen ?
Of… zou ik van de linkse gewoon beter afblijven als die toch goed werkt ?

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 02 september 2011 10:21 PM
  [ # 12 ]

dag Jef,

der staat hier al wat uitleg over het stellen van de achterremmen op het forum(ik heb het onlangs nog gevraagd en de uitleg gekregen)

remtrommel lossen (met 2 vijsjes en een paar goeie kloppen in het midden, echt goeie kloppen!) en dan moet je je remschoenen zo afstellen met die moeren (achter op die schijf) dat ze net niet (net wel) slepen langs je remtrommel, als je aan zo’n rempasser kunt geraken kan je het perfect doen. Ik zou persoonlijk alleen de afgekeurd rem doen, als de andere goed is, wat ga je er dan nog aan klooien, voor hetzelfde geld maak je hem minder goed?

mooie restauratie trouwens, wou dat ik ook de plaats had… mijne heeft zo’n beetje dezelfde roestplekken achter als die van jou.

succes!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25717
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 september 2011 10:48 PM
  [ # 13 ]

Voor het stellen hoeft de trommel er niet af!! Wat is er fout aan de rechts achterrem ? Mischien alleen eens ontluchten?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 02 september 2011 10:55 PM
  [ # 14 ]

nee, voor een guru niet, maar als het de eerste keer is, dan zie je beter wat je doet (vind ik) het is natuurlijk wel wat werk om er hem telkens op en af te monteren.

En zo zie je ook gelijk eens hoeveel voering er nog op zit?! en kan je het eens wat uitkuisen daarbinnen

(bij mij was de linkerrem bijvoorbeeld ok, en de rechterrem scheelde echt veel)

maar inderdaad, als weet wat je doet, moet ie er niet af Wink

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25717
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 september 2011 11:04 PM
  [ # 15 ]

Het belangrijkste is dat je weet hoe de exentrieken zitten. Meestal met de puntjes naar beneden zodat je de rem strakker stelt als je de moeren aan de achterkant van de trommel zo draait dat de rechter moer tegen de klok in draait en de linker met de klok mee. Dat is als je tegen de achterkant aan kijkt.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook