Quoten is een kunstje van niks vriend, onder elke post staat een geel vakje met quote er in, als je daar op klikt verschijnt het als quote in je antwoordveld en kun je weghalen wat je niet nodig vindt, of wat je belangrijk vindt vet maken.

Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Of je zet quote tussen blokhaken, dan de quote en dan /quote tussen blokhaken:
[quote]blablabla[/quote]
Volg je hart, gebruik je hoofd.
ik denk te weten hoe het moet , maar op een of andere manier gaat er steeds iets fout bij het plaatsen
kreeg laatst een mail van het forum , je kent dat wel, nieuw CFNL bericht ....
in die mail staat dan ook het nieuwe bericht
kijk ik op het forum, is de helft verdwenen t.o.v. van mijn ontvangen mail
maar maakt niet uit, ik red me wel
in ieder geval bedankt voor de tip
maar eh.. is de TS nog geintereseerd in de c35 2200 zuigers , om d’r es mee te experimenteren ?
zo ja ,dan ga ik zoeken , anders niet
trouwens ik meende dat er op ebay.fr nog een setje nieuwe werd aangeboden , voor niet al te veel geld
Hoi Guy,
Leuk onderwerp; ben met hetzelfde bezig: DS23 met LPG+turbo.
Zuigers CX moeten passen, maar alleen de platte versie (ik geloof Turbo1 en Turbo2+kat) komen in aanmerking omdat ze 180° gedraaid gemonteerd moeten worden ivm. de draairichting van de motor. Alle anderen hebben een bolling aan de inlaatkant en kunnen dus niet gedraaid worden. De platte zuigers zijn echter van de 2500 cc en hebben een diameter van 93 mm (jouw DS21 heeft 90 mm, een DS23 heeft 93,5 mm), dus de cilinderbussen moeten in ieder geval ook mee. Maar of dit nu ook de compressie verlaagt weet ik niet.
Maarreh…8,75 is geen gekke compressie, LPG is zowiezo klopvaster dan benzine. Bovendien zorgt compressie voor trekkracht (koppel) bij lage toeren, de turbo doet het pas bij hoge toeren.
Of gelijk een 166 (DIN-)pk CX blok monteren (als het er niet orgineel uit hoeft te zien): Nokkenas, oliepomp etc. van DS monteren ivm. andere draairichting, price-as inkorten, startmotor ombouwen etc. Moeilijkst is de motorsteun welke totaal anders is. Ik heb dus gekozen voor ombouw van een DS blok. Mijn doel is 200pk/350 Nm.
Als je eventueel interesse hebt om samen te werken mail even . Ik woon-werk in de buurt van Utrecht-Almere.
excuus voor de late reactie mensen , heb het laatste tijd enorm druk met andere projectjes ...
In ieder geval , na wat research op internet en navraag bij Citroen op het Ijzerplein in Brussel , in combinatie met wat ik hier opvang , ga ik gaan voor de lagedruk turbo optie en een overigens standaard motor. De gendarmes reden kennelijk destijds inderdaad met compressorgeladen motoren die overigens niet waren aangepast. Ik heb nog niets gelezen over voortreinen die onder hoge stress begeven , maar ik blijf verder zoeken.
Alle info / foto’s die geweten zijn rondom dit probleem zijn welkom !
Leuk weetje , ik vernam via Ijzerplein dat er een stuk of 30 af-fabriek DS-diesels zijn geweest met C35motor (zoals hier wordt geopperd) , naar wat zij wisten aleen breaks en enkelen naar het oostblok gegaan.
@ gelaleo , lijkt me goed idee, bij mij gaat het over een lange termijn project , maar je hoort zeker van me