





















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Het is echt niet waar dat je zelf mag kiezen waar je auto heengebracht gaat worden, ook al is dat aan de andere kant van het land omdat daar toevallig je specialist zit. De auto wordt volgens mij meestal ofwel naar huis ofwel - als dat dichterbij is- naar de dichtstbijzijnde (merk)garage gebracht. Ongeacht je lidmaatschap trouwens. En tuurlijk zit daar wel wat speling op, maar ze kijken ook wel een beetje om wat voor auto het gaat, wat de staat van onderhoud is en wat de aard van het defect is.
Ik denk dat dit gekomen is, om de oude truuk “een mankement hebben aan je auto en dan een gratis ritje naar de garage te regelen” te ondervangen. Je zou dan je kapotte auto door een buurman een eindje de weg op weg kunnen laten slepen en dan de ANWB bellen. Voilá: goedkoop transportje naar je specialist. Maar dat gaat dus niet meer zo 1-2-3 op tegenwoordig.
Maar Sebastiaan: ik dacht eigenlijk dat je weken geleden al met die leidingen aan de gang was gegaan of dit had laten doen?!
Zonde van die € 140 nu.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D






















Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
La Léo schreef:Het is echt niet waar dat je zelf mag kiezen waar je auto heengebracht gaat worden, ook al is dat aan de andere kant van het land omdat daar toevallig je specialist zit. De auto wordt volgens mij meestal ofwel naar huis ofwel - als dat dichterbij is- naar de dichtstbijzijnde (merk)garage gebracht. Ongeacht je lidmaatschap trouwens. En tuurlijk zit daar wel wat speling op, maar ze kijken ook wel een beetje om wat voor auto het gaat, wat de staat van onderhoud is en wat de aard van het defect is.
Zoals ik schrijf kon ik driekwart jaar geleden nog vrij kiezen. Ik had ook Leeuwarden of Raamsdonksveer kunnen roepen. M’n CX is ook een keer vanaf gemeentegrens Utrecht naar Borculo gegaan, maar dat was wel duidelijk een grensgeval.
La Léo schreef:Ik denk dat dit gekomen is, om de oude truuk “een mankement hebben aan je auto en dan een gratis ritje naar de garage te regelen” te ondervangen. Je zou dan je kapotte auto door een buurman een eindje de weg op weg kunnen laten slepen en dan de ANWB bellen. Voilá: goedkoop transportje naar je specialist. Maar dat gaat dus niet meer zo 1-2-3 op tegenwoordig.
Dat is natuurlijk op zich heel logisch en begrijpelijk.





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gelukkig werkt het zaakje weer,
maar de les is dus nooit met een lekkend hydraudisch systeem gaan rijden, want dit gaat gegarandeerd een keer verkkerd onderweg, en meestal op een heel ongelegen plek.
maargoed dit weet je zelf nu dus ook, hebben ze de rest van de leidingen ook meteen nagekeken of die nog ok zijn anders zou ik dit zeker doen/laten doen.
Mark
CX 2000 pallas ‘78















Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
De ANWB hebben inderdaad niet al te lang geleden de kleine lettertjes aangepast in de wegsleep voorwaarden. De auto wordt terug gebracht naar je woonplaats tenzij je garage/specialist dichter bij is. ANWB is persoonsgebonden, met maximaal 4/5 hulp gevallen per jaar en maximaal 2 verschillende kentekens.
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
@Leo: nee heb toen dus besloten om dit nog even door een garage te laten doen, dit was het eerste moment dat dat kon.
@Mark: Dat had ik eigenlijk wel moeten laten doen… helemaal vergeten. Zal maandag even vragen wat Ad ervan denkt.
En dat rondrijden doe ik inderdaad nooit meer, maar ik had bedacht dat ik er of nu kon komen of een gratis sleep zou regelen via de ANWB, maar dat was dus een koude kermis.
U can’t form a line if ur to scared to stand alone.


























Totaal aantal Berichten: 7609
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik ben ooit met een lekkende DS na een check van de Citroengarage (mijn eigen ‘specialist’ was met vakantie) van Nijmegen naar Nieuw Leusen gereden. Volgens de hoofdmonteur van de dealer was dat nog wel verantwoord. Dat was bij Arnhem echt wel klaar: bonkend over het asfalt met het hele red light district op het dashboard aan. Een korzelige wegenwachter weigerde toen een sleepauto te bellen. Had ik maar niet zo stom moeten zijn. Dat was volgens mij een jaar of 10 geleden ... Zomaar een transportje regelen was toen ook niet altijd mogelijk dus. Gelukkig wist hij een DS/CX man in Arnhem: 5 minuten slepen en ik was er.



Totaal aantal Berichten: 194
Geregistreerd: 30-04-2004
- 2CV Dolly
- Ami 8 berline
- CX 2.0 RE Break
- Xantia Break Exclusive 2.0 16V
- (Grand) C4 Picasso 1,6 HDI Ligne Prestige
- Saxo 1.1 60 pk
- GS/GSA X3
@ Sebastiaan
Gefeliciteerd met de aankoop van mijn oude CX.
Zoals je op de foto’s kan zien zaten de type II bumpers er al op.
Dit was wel netjes gedaan, maar je kan de auto zo terug bouwen naar
Type I. Aangezien de originele spatborden met uitsparing er nog opzitten.
De bodem was in een zeer goeie staat toen ik de CX had. Er zat één gaatje rechtvoor
op de bodemplaat, het subframe was in een zeer goeie staat.
Dat was ook de reden dat Bonhof hem destijds in de loods heeft gezet.
Daar heb ik hem toen gekocht, en was de 2e eigenaar, en jij dus de 4e.
De 1e eigenaar heeft enkele jaren in Frankrijk gewoond, waar de CX bijna de
eerste 10 jaar van zijn leven heeft rondgereden. Dit verklaard ook alle Franse bonnen
die bij die auto zitten/zaten. Jammer dat de vorige eigenaar niet zoveel aan de auto gedaan heeft.
En dat je dat achterstallige onderhoud nu weer in moet lopen, maar ik denk dat dat het wel waard is.
Veel rijplezier met de auto, en als je nog foto’s wilt hebben stuur je maar ff een PB
Marko.
Hoi Marko,
leuk om wat van de historie te horen!!! Snapte inderdaad al niet waar al die Franse bonnen vandaan kwamen.
Dus jij bent de Chirurg, Ad dacht al dat hij de auto herkende namelijk
Alles is inderdaad nog hard, afgezien van links (accubak) en rechts voor
Wel jammer dat ze zo verschrikkelijk is overgespoten, hierdoor is nu de motorkap afgeschreven en ziet ze er stukken slechter uit dan op jouw foto’s.
Groet,
sebas
ps. heb jij enig idee waar de zij-knipperlichtjes vanaf komen??? Zijn nu alle bij kapot, maar zou ze wel graag met deze vervangen, zitten daar wel mooi.
U can’t form a line if ur to scared to stand alone.



Totaal aantal Berichten: 194
Geregistreerd: 30-04-2004
- 2CV Dolly
- Ami 8 berline
- CX 2.0 RE Break
- Xantia Break Exclusive 2.0 16V
- (Grand) C4 Picasso 1,6 HDI Ligne Prestige
- Saxo 1.1 60 pk
- GS/GSA X3
Hoi Sebastiaan,
Ik ben geen Chirurg hoor, wel een Citrofiel met op dit moment nog 7 Citroëns.
Zaten die knipperlichten ook niet op een GS vroeger ?
Die zijn vast nog wel ergens verkrijgbaar.
Mocht je je het laatste weekend van juni nog vervelen dan ben je van harte welkom
op het Lindetreffen, wat wij samen met vrienden organiseren voor CCNL.
Kan ik mijn oude CX ook nog een keertje in het echt bekijken
Groetjes Marko.
lijkt me leuk! Zal kijken of er tijd is. Tja ik geloof graag dat die knipperlichten nog te krijgen zijn, maar dan moet ik wel ff weten waar ze vanaf komen CX is origineel alleen met die ronde lampjes geïmporteerd, maar die vind ik echt niet om aan te zien!
U can’t form a line if ur to scared to stand alone.
Wat een genot, rijden in een cx! Vandaag op en neer naar Zwolle, nou dat is echt geen straf hoor.
Echter dacht madame na 800 probleemloze kilometers wel weer dat het tijd was om de kont in de krib te gooien.
Bij het stoplicht in zwolle had ik de motor uitgezet omdat dat rustig 5 minuten duurt voordat dat op groen gaat (en met 1,72 per liter ultimate…) Bij starten geen sjoege!!! Dus ik auto aan de kant geduwd, meteen de dynamodraad bekeken, die valt er nog wel eens uit namelijk, maar dat was het probleem niet.
Ondertussen was er een alleraardigste bestuurder van een Volvo (overigens ook bezitter van een hele vloot peugeots gestopt om mij te helpen (met als commentaar ach hier in die file kom ik toch niet vooruit )
Startkabels eraan, startmotor draaien als een gek, maar geen ontsteking!
Dus de eerste verdachte (injectierelais) eventjes gewisseld voor mijn reserve en VOILA!!!
Nu vraag ik me af, houden nieuwe relais van CX-basis het langer uit dan 2e-hands, of maakt dat weinig uit? Aangezien het prijsverschil niet eens zo heel groot is…
U can’t form a line if ur to scared to stand alone.
Toch wel kicken hé als je het zo simpel even aan de kant van de weg kan oplossen..
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
En DAAROM Robin, heb je dus een reserve injectie relais bij je…
Ja voelde me inderdaad wel het mannetje dat mijn tweede gok de juiste was
U can’t form a line if ur to scared to stand alone.









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Mooi is dat het als je het zo snel gefixed hebt.
Trouwens heb je mijn mail nog gehad sebastiaan? Over de motorkap, las net dat die van jou niet mooi meer was.
Grt Bjorn
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971