Vanaf vandaag mag ik heerlijk op de wegen zweven in de DS. Wat een genot!
Dit zijn de 1e constateringen:
- Wat ga je heerlijk relaxt rijden ineens!
- Waarom kijkt iedereen naar mij?
Uiteraard zijn er ook wat dingetjes…:
- Ik kan de speakers van de hoedenplank wel horen maar het nieuws is niet te verstaan.
Is deze speaker een oplossing? En hoe kom ik aan een afdekrooster (zit nu een dicht klepje in wat geen geluid doorlaat):
http://www.koenigs-klassik-radios.de/index.php?&ToShow=One&ArticleID=31109
- Klokje werkt uiteraard niet.
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Mooie Ds man! veel zweef plezier.
Klokje schoonmaken.
Normale audio erin en klaar.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Dat gaat vast lukken dat zweefplezier
Klokje schoonmaken ben ik net een topic over aan het lezen.
Wat bedoel je met normale audio erin en klaar?
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
een nieuwerwetse radio en normale speakers.. is ook veel over te lezen…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ziet er netjes uit…. veel rijplezier













Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Dat ziet er goed uit!, zit zo te zien nog goed in de lak.
Wat voor type is het?
Veel plezier ermee.
Peter.


























Totaal aantal Berichten: 7618
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Prachtig - geniet er van. In een auto met dit geluidniveau helpt het voor de verstaanbaarheid enorm als je de hoge tonen wat harder. Muziek klinkt dan ietsje blikkerig, maar dat merk je eigenlijk alleen als stilstaat. Onder het rijden valt het niet zo op dat je wat lage tonen mist. Een tweetertje ergens voorin is natuurlijk een (nog) mooiere oplossing. Over het klokje is op dit forum genoeg te vinden - sommige doen het jaren (ik had 12 jaar lang geen enkel probleem), andere zijn niet meer aan de gang te brengen. Tja, er moet iets te wensen overblijven in het leven .
Hele mooie wagen Rolph.
Ik heb zo’n speaker ook voorin zitten. Wel met moderne audio. Klinkt voor mij, maar ik ben niet zo heel veeleisend op audio gebied, prima.
Ik heb de speaker overigens hier vandaan:
http://www.oldtimerautoradio.nl/c-32284-2/speakers/
Een rooster voor de speaker heeft Robbert vast wel voor je liggen.
Klokje uit elkaar halen, stof eruit blazen en de metalen asjes heel licht oliën hielp bij mij. Klokje loopt sindsdien altijd, alleen iets te langzaam. Moet hem per week zo’n vijf minuten vooruit zetten.






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Ziet er strak uit, mooi!
Erict schreef:Klokje loopt sindsdien altijd, alleen iets te langzaam. Moet hem per week zo’n vijf minuten vooruit zetten.
Achterop het klokje zit een plakbandje. Als je dat eraf haalt zie je een gat zitten met een verstelmogelijkheid. Beetje bij beetje de snelheid van je klokje bijstellen, en op een gegeven moment loopt die vrijwel exact.
Volg je hart, gebruik je hoofd.





























Totaal aantal Berichten: 10632
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Als je het klokje openmaakt kun je kijken of het asje van de onrust speling heeft. Zo ja, dan met het stelschroefje van het saffiertje de speling opheffen zodat hij nog precies goed heen en weer draait.
Als het goed is moet hij het dan weer doen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.





















Totaal aantal Berichten: 2511
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
Prachtige wagen! Even iets anders: kijk asjeblieft heel goed uit met die lantaarnpalen. Bij mij in de straat staan ze ook midden op de weg zonder stoeprand: ik heb op een bedauwde morgen zo’n paal via de dode hoek in het voorportier van m’n CX gezet…









Totaal aantal Berichten: 833
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Mooie kleur. Strak ding. Heb je die gewoon gekocht? Wilde toch leasen, of verwar ik je nu met een ander forumlid?
Speaker kom ik wel een keer naar luisteren dan bij je Eric! En het klokje krijgt binnenkort ook aandacht. Eerst gaan we vandaag even genieten van het zweven.
Het is overigens inderdaad een leaseauto. Het is uiteindelijk gelukt! Heeft wel wat voeten in de aarde gehad maar goed dat maakt nu niet meer uit natuurlijk. Er zijn vanaf nu dus 2 leaseklanten op dit forum actief
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971
Na heerlijk door Nederland te zijn geweest dit weekend kan ik melden dat het een heerlijke reisauto is. Goed op hogere snelheden hoor je de wind wel bij de raamrubbers. Dat doet mij denken dat de ramen wat strakker afgesteld kunnen worden. Die kun je instellen toch?
En de binnenspiegel is nogal troebel. Alsof achter het glas schoongemaakt moet worden. Kan dat of moet er een andere in dan?
Allemaal wat minor details die een nieuweling opvalt
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ruiten afstellen kan, soms moet je ook de raamhouders en zelfs de geleiders vervangen.
Spiegel kan je schoonmaken. De ruimte tussen spiegel en anti-verblindingsruitje is vaak vuil.
Citroen!
Klopt dat is vuil ja. Zit inderdaad ruimte tussen zag Ik. Alleen zag Ik niet hoe die uit elkaar kan om het schoon te maken…
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971