Goedemiddag allemaal,
ik overweeg een nieuwe hydraulische pomp voor m’n godin.
De huidige is de derde in rij die het net niet lekker meer doet (allemaal krijgertjes). Achtereen volgens een kapot lager, hele lage opbrengst en een die erg zwaar loopt waardoor het verbruik van 1:7 naar 1:5 ging.
De keuze is uit een volledig gereviseerde via de club, of een gemodificeerde CX pomp via Abbenes.
Wat kan ik verwachten? ik heb begrepen dat de CX-pomp een stuk meer levert en dus minder zal aanslaan en de auto sneller omhoog zal brengen bij het starten,...... maar heeft deze ook een behoorlijke weerstand bij de vrije loop?
Van de gereviseerde pomp bij de club heb ik begrepen dat die een goede opbrengst heeft en een vrije loop indien de regelaar geen druk vraagt.
Graag jullie inzicht en of ervaringen
Alvast bedankt
grt Arjan












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Die CX pomp is perfect.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Die gereviseerde DS-pomp ook natuurlijk!
Citroen!














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Cx pomp: meer opbrengst, lagere weerstand, verbeterde lagerafdichting…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Dat is dan één van de weinige onderdelen die beter is bij een CX!
Citroen!












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Remaccu anlage is ook beter/ goedkoper..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Dat zijn er al 2, gaat hard!!!
Citroen!














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Stuurhuis is ook beter gemaakt
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
captkok2 schreef:Wat kan ik verwachten? ik heb begrepen dat de CX-pomp een stuk meer levert en dus minder zal aanslaan en de auto sneller omhoog zal brengen bij het starten,...... maar heeft deze ook een behoorlijke weerstand bij de vrije loop?grt Arjan
Meer opbrengst van de pomp betekent inderdaad sneller stijgen van de auto bij het starten. De pomp zal er niet minder door aanslaan, dat is afhankelijk van de hoeveelheid (interne) lekkage in het hoge druk deel van je hydraulische systeem. Je zult wel merken dat de pomp minder lang druk hoeft te leveren als hij aanslaat.
Ik heb zelf trouwens goede ervaringen met een gereviseerde DS pomp.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
waterman schreef:Stuurhuis is ook beter gemaakt
Daarbij bedenkend dat de CX-en van nu 15 a 20 jaar nieuwer zijn. Dus: Laten we over 20 jaar nog eens kijken!
Citroen!


























Totaal aantal Berichten: 7618
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Hier idem. Het is maar net wat je wilt: je auto aanpassen aan wat nu technisch beschikbaar is of zo veel mogelijk in stand houden zoals het ooit bedacht is. Een goede DS-pomp gaat ook een heeele tijd mee. Aan jou de keus, toch?
break23m schreef:Een goede DS-pomp gaat ook een heeele tijd mee. Aan jou de keus, toch?
14 jaar maar nu loopt het er letterlijk met deciliters per minuut uit ; )
C’est une voiture du ministre !
BX pomp is ook prima en vrij makkelijk te verkrijgen en is weer een aantal jaren jonger. Alleen heeft die moeite om aan te zuigen als er lucht in de slang zit, maar zodra hij op gang is doet hij het prima. Ook moet je wat rommelen om de poelie in lijn te krijgen met de nokkenas poelie.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper