1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Koppelingsvork: enorm kabaal helemaal in, niet ontkoppelen helemaal uit?
Hilko Schmitt
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 12-09-2005

Gepost: 03 april 2011 04:22 PM

Ciao tutti,

Onlings een nieuwe koppeling gemonteerd en nog veel meer. Nu heb ik het volgende euvel:

1. Bij het nalopen van de basisafstelling loopt het al mis bij stap I: wanneer de koppelingsvork helamaal ingedraaid is (om zo makelijk d vrijloop af te stellen) klinkt er een hels kabaal wanneer de motor draait.

2. Bij helmaal uitdraaien van de koppelingsvork ontkoppelt -ie uiterdaard niet, en is alles geruisloos (alleen kan ik dus effe geen versnelling inschakelen).

Iemand een idee?

Alvast bedankt,

Hilko

Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10589
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 03 april 2011 06:06 PM
  [ # 1 ]

Druklager kaduuk? Of misschien wordt door je handeling de koppeling teveel “ingetrapt”.
In de RTA lees ik dat als eerste de bout “14” uitgedraaid moet worden tot de slinger net met de hand tegengehouden kan worden (je hebt toch een bvh dacht ik?). Daarna moet deze bout 2 slagen ingedraaid worden.
edit: ik stelde altijd eerst de koppeling af op de bovenstaande manier en daarna de centrifugaalregelaar.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Hilko Schmitt
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 12-09-2005

Gepost: 04 april 2011 10:43 AM
  [ # 2 ]

Druklager en de rest is allemal spiksplinternieuw!

Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 april 2011 11:47 AM
  [ # 3 ]

Heb je wel het juiste druk lager erin gezet?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Hilko Schmitt
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 12-09-2005

Gepost: 04 april 2011 12:08 PM
  [ # 4 ]

Absoluut.

Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10589
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 04 april 2011 06:59 PM
  [ # 5 ]

Is het een BVH?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Hilko Schmitt
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 12-09-2005

Gepost: 05 april 2011 02:00 PM
  [ # 6 ]

Ja. Dus alles vernieuwd, en gemonteerd volgens het boekje.

Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10589
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 05 april 2011 02:24 PM
  [ # 7 ]

Maar ik lees nergens dat je die bout (sleutel 14) helemaal IN moet draaien.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 05 april 2011 05:30 PM
  [ # 8 ]

bij nieuw spul lijkt helemaal in-draaien mij niet verstandig. Dan duwt ie de vork veelste ver, en gaat alles kapot. Probeer eerst maar eens halverwege, tot ie op het oog ontkoppelt, en dan kijken of de bak via de handstarter vrij te bewegen is. Dan issie los.

.komma

Profiel  
 
Hilko Schmitt
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 12-09-2005

Gepost: 23 juni 2011 07:02 PM
  [ # 9 ]

Ciao tutti,

Eindelijk een beetje tijd om die bak er weer af te halen…...

Dus de koppeling maakt een enorme herrie als -ie wordt ontkoppelt: nite als -ie gekoppeld is. Ik heb de hele boel weer gedemonteerd en kan niet echt iets vinden. Lijkt allemaal prima te zijn.

Nu zit ik aan alles te denken, dus ook aan de eenvoudigste dingen: de koppelingsplaat wellicht verkeerdom gemonteerd? Zo moet -ie toch? Met de veren naar buiten (naar drukgroep)? Lijkt mij wel, aangezien -ie anders contact maakt met de vliegwielbouten. Maar toch, als jullie dat effe kunnen confirmeren….

Dan: Het WPHB spreekt over het centereren van de koppelingsplaat. Echter, volgens mij, als ‘m tegen het vliegwiel houdt met gebruikmaking van de priseas, dan kan -ie toch alleen maar gecentreerd zitten? Er valt dan toch weinig te centreren, toch? De drukgroep wordt op z’n plaats gezet met de drie dowels, dus dat kan ook niet misgaan. Dus zit het druklager altijd op de goede plek. Dus zou ik geen herrie m oeten hebben. Dus…...

Kan nog dat de drukgroep verkeerd is, of de koppelingsplaat verkeerd type, of beide. Hele boeltje komt bij Chyparse vandaan, koppelingplaat is Valeo 386231 180110 14 L2. Drukgroep heeft geen p/n.
Druklager is ook nieuw en identiek aan degen die erin zat. Is nu ook nog nagelnieuw, geen enkele sporen waar de herrie mee verklaard kan worden.

Zucht….
Als iemand nog een idee heeft….

Greoetn,

Hilko
(nu woonachtig in de Charente….)

Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 juni 2011 10:55 AM
  [ # 10 ]

is je plaat wel recht? Rol de priseas over een tafel met de plaat erop aan de rand. dan zie je of de plaat slingert…

Voelt het druklager ook goed?

Zit er een nieuw toplager in het vliegwiel?

heb je vingers of diafragma?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Hilko Schmitt
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 12-09-2005

Gepost: 24 juni 2011 01:48 PM
  [ # 11 ]

Bedankt voor je reactie Bogaard!

Alle lagers zijn nieuw.
Ik heb een 73-er, dus diafragma. Plaat…..effe kijken.

De monteerwijze is OK, toch?
Hilko

Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019

Profiel  
 
Hilko Schmitt
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 12-09-2005

Gepost: 24 juni 2011 01:50 PM
  [ # 12 ]

plaat is ook recht.

Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 juni 2011 02:22 PM
  [ # 13 ]

ja. monteerwijze is ok.

Dus als je het pedaal een beetje indrukt hoor je herrie en als je verder drukt wordt het stil?
Staat de versnelling in zn vrij?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Hilko Schmitt
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 12-09-2005

Gepost: 24 juni 2011 02:23 PM
  [ # 14 ]

Zo ziet het er gemonteerd uit:


Diafragma te ver in? Kan nooit meer ontkoppelen?

Hilko

Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 juni 2011 02:26 PM
  [ # 15 ]

nee dat is wel goed.

De motor draait met de klok mee he? als je er zo op kijkt..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook