retourleidingen lostrekken om interne lekkages te checken
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1351
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 18 april 2011 04:48 PM

Beste allen,

Ik wil graag de stroom olie door diverse retourleidingen controleren.
Typisch zo’n klus waarbij je eerst alles onderkliedert en als het klaar is je precies weet hoe je het beter had moeten doen.
Daarom; graag tips!

Ik neem aan dat het het makkelijkste is om ze onder het reservoir los te trekken, maar dan loopt het reservoir leeg.. Bovendien; hoe bepaal je welke retourleiding van de remservo, de stuurbekrachtiging en de hoogteregelaar is?

Groeten.

Stef

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 april 2011 10:49 PM
  [ # 1 ]

dat is bij een ds niet zo simpel. zoek het onderdelen boek. daar staan mooie plaatjes in die de leidingen tonen. makkelijker is om de verschillende losse onderdelen apart te testen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Hydro
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 25-01-2010

- ID/DS DS 21 5 bvh
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
Gepost: 18 april 2011 11:13 PM
  [ # 2 ]

Ik was een tijdje geleden ook zoiets van plan, maar het retour systeem is een redelijke leidingen bundel puzzel. Bij plaat 562.65 (of 66 voor ID typen) uit het onderdelen boek (nr 562) zie je de retour leidingen.
Als je een model van na 69 hebt moet je een nieuwer onderdelen boek hebben, maar het principe is hetzelfde.
Je ziet op de plaat dat verschillende retour stromen op een gezamenlijke leiding uitkomen die naar het voorraad vat gaat, dus eigenlijk zou je de individuele retour leidingen moeten checken.

Mijn conclusie is dat je in ieder geval het rechter voorscherm en de bodemplaat moet verwijderen om er bij te komen en een goede lekbak nodig hebt. En zet je auto op vier goede en stevige steunen!!
Ik heb de klus nog even uitgesteld.

Eén geruststelling: het voorraad vat loopt niet leeg als je een leiding los trekt. De leidingen zitten op pijpjes die tot boven in het vat lopen.

Ik ben benieuwd naar je ervaringen.

Hydro

Elle va comme les pompiers!
Wink

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook