













































Totaal aantal Berichten: 43462
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
C35 diff er in… hmm….
en dan het hele zaakje in een sm…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Dus ingredienten, een CX TD2 blok, check, een C35d blok, check, een CX tandwieldieselblok, check, een sm zonder motor, check, een c35d bak, check…
alleen die tractorpuller nog even opsporen, twee weken vrij, wat extra handjes, en iemand die het wil betalen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!






















Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
sans-pareil schreef:Het kan en is gedaan met CX 25 diesel motoren. De grap is, men neme een nokkenas van een tandwiel distributie CX diesel en zette die op een riemdistributie CX diesel of vice versa. Zuigertjes omdraaien, startmotortje DS, misschien oliepompje DS, et voila, sa marche de andere kant op.
heb je alleen nog een dieselpomp nodig die naar de andere kant werkt
walter
Meten is weten , gissen is missen


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Andere kant van de snaar, zo’n dubbel getande?
Al vraag ik me een beetje af of ie het niet gewoon doet, de andere kant op, in 2-4-3-1…
En of het een probleem is als we de tractorpuller kunnen vinden?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!






















Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
de inwendige opvoerpomp moet wel in de juiste richting draaien !
Walter
Meten is weten , gissen is missen


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik zal die man die die CX25d in z’n CX had gezet eens vragen hoe die dat gedaan heeft, het stond niet op het lijstje van de problemen die hij tegen was gekomen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!


























Totaal aantal Berichten: 7618
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/177804/#337675
Citroen garagist Regembeau bouwde DS diesels (inderdaad - op basis van het blok van de DS 21) en SM turbodiesels met hetzelfde DS blok. Heel leerzaam voor Citroen zelf. Net als de versnellingsbakmodificaties die de man bedacht. Heeft Citroen ook heel goed naar gekeken.
Het inbouwen van een CX diesel blok mag toch eigenlijk niet ingewikkelder zijn dan het inbouwen van een CX turbo-blok in een DS? It has been done before En als je de C35 als basis neemt - waarom dan niet direct de 2500?
Off topic: dit zo lezende vraag ik me af waarom er nog geen C35 met CX turbodieselblok rondrijdt
er heeft mij eens iemand gecontacteerd over de verschillen in de cx dieselmotoren
die deed aan minitractor race zijn naam is JaapStruyk
[zaten al op 7000 toeren met een standaard blok, meende ik, toen klapte de koppakking er uit
hij had het toen over een koperen plaat met een ingelgde rvs draad, als vervanger voor de kopp.]
heeft hier op het forum ook iets geschreven , maar ja ... waar
bedoel je deze persoon misschien ?
maar eh.. hoe moet dat dan bij de rdw ?
er is toch geen type goedkeuring voor een DSD ?
dan zul je wel op die ren-been in Lelystad moeten etc etc














































Totaal aantal Berichten: 43462
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Als jij kan aantonen welke motor je als basis hebt gebruikt, wat het vermogen is etc etc.is er niets aan de hand. Er zijn meer mensen die allerlei hokken naar diesel hebben omgeklust en daar gewoon een kenteken op hebben. Bijvoorbeel mensen met willy’s Jeeps, Range Rovers, Amerikanen enz enz.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
sans-pareil schreef:Het kan en is gedaan met CX 25 diesel motoren. De grap is, men neme een nokkenas van een tandwiel distributie CX diesel en zette die op een riemdistributie CX diesel of vice versa. Zuigertjes omdraaien, startmotortje DS, misschien oliepompje DS, et voila, sa marche de andere kant op.
zuiger zijn niet vlak van cx/c35 diesel
er zit een vlinder-vormige uitsparing aan de kant van de verstuivers/wevelkamer
als je de zuiger omdraait zit ie aan de andere kant
meende ook ergens gezien te hebben , dat de piston pen niet in de midden zit
verder heeft de cx turbo sproeiers in combinatie met niet doorboorde drijfstangen
in tegenstelling met een gewoon blok
die heeft dus geen sproeiers en wel doorboorde drijfstangen
meende dat er ook iets met de lagerschalen was
kortom alles is niet zo 1 op 1 uitwisselbaar of in combinatie met elkaar te gebruiken
hmmm….
blijft wel interesant






















Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Is het verschil met de C25 TurboD en de C35 (platte diesel) dan ook dat de C25 TurboD dan wel weer de oliesproeiertjes heeft?
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist














































Totaal aantal Berichten: 43462
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
ja dus.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste




























Totaal aantal Berichten: 9568
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- (Grand) C4 Picasso PT130 EAT8 Shine
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
De C25TD werd geleverd met een M25/648-blok, wat ook in een CX25D Turbo 1 (dus zonder intercooler) lag.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986














































Totaal aantal Berichten: 43462
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
algra schreef:sans-pareil schreef:Het kan en is gedaan met CX 25 diesel motoren. De grap is, men neme een nokkenas van een tandwiel distributie CX diesel en zette die op een riemdistributie CX diesel of vice versa. Zuigertjes omdraaien, startmotortje DS, misschien oliepompje DS, et voila, sa marche de andere kant op.
zuiger zijn niet vlak van cx/c35 diesel
er zit een vlinder-vormige uitsparing aan de kant van de verstuivers/wevelkamer
als je de zuiger omdraait zit ie aan de andere kant
meende ook ergens gezien te hebben , dat de piston pen niet in de midden zit
Als je zuigers van een 2500 cc C35 neemt los je dat probleem in ieder geval op.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste


























Totaal aantal Berichten: 7618
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Dat van die piston-pen schijnt niet het ergste te zijn. Er rijdt op dit forum een DS cabriolet rond met CX zuigers. Bij een keer de boel uit elkaar halen bleek dat geen slijtage veroorzaakt te hebben ... Zal na een paar honderd duizend kilometer wellicht anders zijn, maar ‘t gaat in elk geval een heel behoorlijke tijd goed.