3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Iemand het idee opgevat om een Turbodiesel-DS 2.2TD te bouwen??
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 20 april 2011 10:54 AM
  [ # 31 ]

Of iets wat goed gaat ook goed is, daar kunnen we een aardige boom over opzetten. feit si dat dieselzuigers veel zwaarder belast worden natuurlijk! Helemaal als je er ook nog een turbo op gaat prutsen..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7618
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 20 april 2011 10:57 AM
  [ # 32 ]

C’est vrai.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 20 april 2011 05:44 PM
  [ # 33 ]

En dan: Slijtage minimaal, maar hoe zat het met het olieverbruik?

Citroen!

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2988
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 21 april 2011 06:10 PM
  [ # 34 ]

Ik geef toe dat mijn project met CX zuigers en cylinders nog steeds geen overweldigend succes is, gelukkig is olie niet duur.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 21 april 2011 06:15 PM
  [ # 35 ]

Desaxeren van zuigers (EN de krukas) is bedoeld om de slijtage met een bepaald percentage te verminderen. Als je de zaak omdraait vermeerder je dus de slijtage met ong hetzelfde percentage.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
algra
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 611
Geregistreerd: 22-08-2006

Gepost: 21 april 2011 08:51 PM
  [ # 36 ]
Egbert schreef:

Ik geef toe dat mijn project met CX zuigers en cylinders nog steeds geen overweldigend succes is, gelukkig is olie niet duur.

 

wil mij nog niet aan ,dat die cx zuigers nu al de oorzaak zijn van het olie verbruik
je krijgt er een versterkt effect van mbt kantelende zuigers,maar als dat nu al zo zou zijn,
dan zal het niet lang meer leven ben ik bang[zou je ook moeten horen]

hoeveel km heb je er eigenlijk al mee gereden ?
heb je de zuiger veren misschien op z’n kop ? , dat kan een olie-pompende werking op wekken

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2988
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 21 april 2011 10:45 PM
  [ # 37 ]

15000 km mee gereden toen ik het blok weer uit elkaar haalde en daarna 5000 km.
Waterman heeft de tip gegeven dat er een serie CX zuigers en bussen zijn geweest met slechte zuigerveren. Volgende stap wordt daarom nwe zuigerveren en opnieuw honen bij het 23 blok met CX zuigers en bussen van mijn cabriolet. Maar dat kan nog wel een jaartje of langer gaan duren voor ik daar aan toe kom. Nu is mijn ID break nog steeds aan de beurt. Tijdens de opbouw van het 23 blok van mijn break ga ik ook oefenen of ik een manier kan vinden om bussen te de en monteren als alleen de kop er af ligt ( wederom tip Waterman)

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 05 mei 2011 12:28 PM
  [ # 38 ]

Formule voor aanpassing van 2,5 diesel voor DS of C35 is nog net iets anders dan eerder beschreven:

De grootste moeilijkheid zit in de combinatie tandwiel distributie (nodig ivm gewenste draairichting van de krukas) en de sproeiers voor de zuigerbodem koeling (ingegoten aansluitingen op alleen de riemdistributie blokken)
De rest is bestaande delen van verschillende motoren samenbouwen zie onder.
Het moeilijkste is om een tanddistributie blok van deze sproeiers te voorzien welke toch vrij nauwkeurig geplaatst/gericht moeten worden. Hiervoor kun je niet de originele gebruiken omdat de verdikte stukken op de olieleiding ontbreken…
Los dit op, op een niet te dure en wel duurzame manier en je kunt fluiten in je DS of C35.

-krukas kan die van de cx zijn (als je er op vertrouwd dat de andersom belasting niet tot snellere breuk zal leiden) anders kan die van een late C35 ook worden gebruikt (vanaf mei 1984 dezelfde diameter hoofdlagers en vanaf januari 1987 zijn geloof ik alle 2,5l diesel krukassen hetzelfde, inclusief radius/afwerking kruktappen dus met iets smallere lagerschalen).

-drijfstangen en zuigers van het type uit de betreffende serie CX/C25 die je in je C35 of DS wil toepassen (in verband met de veel grotere thermisch belasting/uitzetting van de zuiger: speciale legering en vorm en in verband met de veel hogere druk op de drijfstang, stijvere vorm)
alle lagerschalen uiteraard van de turbo. Zuigers bij de 2,5 liter zijn niet ge-desaxeerd, dus kunnen ongestraft met een andere draairichting worden toegepast.

-nokkenas moet van een c35 diesel zijn ivm draairichting (nokkenas en krukas hebben altijd zelfde draairichting bij deze diesels, ongeacht riem of tand distributie)

-inspuitpomp moet van de cx turbodiesel komen ivm turbodruk geregelde opbrengst, nu met tandwiel aandrijving waardoor de draairichting weer klopt met de gewenste!!!

knippen en plakken met het lasapparaat om motorsteunen, plaatwerk en andere shit passend te krijgen.

uiteraard de lange overbrenging van de C35 toepassen, anders ben je nog niets wijzer…

lijkt me nog steeds leuk om te doen, maar heb nog altijd die grootverpakking vrije tijd en de zak met geld niet terug gevonden na het verhuizen van alle auto spullen… jammer

groet’n

Rinus

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7618
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 05 mei 2011 02:54 PM
  [ # 39 ]

Ik geloof dat ik net genoeg vrije tijd heb om ermee te kunnen leven dat ik met ruim 90 over de snelweg ga Smile

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 05 mei 2011 03:03 PM
  [ # 40 ]
wbogaerts schreef:
sans-pareil schreef:

Het kan en is gedaan met CX 25 diesel motoren. De grap is, men neme een nokkenas van een tandwiel distributie CX diesel en zette die op een riemdistributie CX diesel of vice versa. Zuigertjes omdraaien, startmotortje DS, misschien oliepompje DS, et voila, sa marche de andere kant op.

heb je alleen nog een dieselpomp nodig die naar de andere kant werkt cheese

walter

Vergeet de draairichting van de pomp niet cheese

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 mei 2011 03:34 PM
  [ # 41 ]

Pssttt Wink

Diesel Rinus schreef:

-inspuitpomp moet van de cx turbodiesel komen ivm turbodruk geregelde opbrengst, nu met tandwiel aandrijving waardoor de draairichting weer klopt met de gewenste!!!


groet’n

Rinus

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 05 mei 2011 06:58 PM
  [ # 42 ]

Maar, als zo`n motor toch omgebouwd wordt aangeboden, kan je er toch gewoon mee rijden, zonder alles aan te passen?

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 mei 2011 07:01 PM
  [ # 43 ]

Weet jij hoe goed die motor gebouwd is?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 05 mei 2011 07:09 PM
  [ # 44 ]

nee, maar dat weet je bij geen enkele tweedehands aankoop toch…

Het zou inderdaad jammer zijn als ie in de soep draaide confused

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 05 mei 2011 07:25 PM
  [ # 45 ]
Maurice van Mourik schreef:

nee, maar dat weet je bij geen enkele tweedehands aankoop toch…

Het zou inderdaad jammer zijn als ie in de soep draaide confused

Oeps , verkeerde topic red face


Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
 
3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook