2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
selecteur startprobleem
snoek1
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS DS20 Pallas
Gepost: 04 mei 2011 05:54 PM
  [ # 16 ]

mooi, dan klus ik wel ergens een apart startknopje i.p.v. de hele meuk uit- en inbouwen.

DS 20 Pallas DY3 hydr.1972

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 833
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 04 mei 2011 07:33 PM
  [ # 17 ]

o ja, dat moet bij mij ook nog. Ik had hetzelfde, start motor gaat aan terwijl je stil staat. Tijdens het rijden gebeurde bij mij dit niet, omdat die met de L van de spanningsregelaar geschakeld is. Stukje dat afgebroken was weggehaald. Bij mij komen de laatste 2 veertjes nog wel ver genoeg. Schakelaartje is volgens mij alleen 2e hands te krijgen.

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 977
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 04 mei 2011 10:00 PM
  [ # 18 ]

Je kan van een Eend of Dyane dashboard de drukknop (van remvloeistofcontrolelampje) pakken. Heeft dezelfde maat.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 mei 2011 10:03 PM
  [ # 19 ]

Of je lost het ff netjes op met andere selecteur. Is best te doen hoor!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
snoek1
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS DS20 Pallas
Gepost: 04 mei 2011 10:19 PM
  [ # 20 ]

het zal best te doen zijn maar toch wel een operatie waar je moeilijk bij kunt volgens mij. Vooral de klem met 2 boutjes, dat moet toch ook allemaal los en ik zie de boutjes achteraan maar kan naar mijn gevoel geen slag maken om te lossen.

DS 20 Pallas DY3 hydr.1972

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 04 mei 2011 10:39 PM
  [ # 21 ]

Het is toch zonde om je mooie hydraulique pallas te voorzien van een ordinaire startknop.. huh Ik zou het gewoon even repareren…..

Profiel  
 
snoek1
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS DS20 Pallas
Gepost: 04 mei 2011 10:41 PM
  [ # 22 ]

Jongens…. ik ga twijfelen….......voordat ik begin wil ik wel enigszins voorbereid zijn

DS 20 Pallas DY3 hydr.1972

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 04 mei 2011 10:51 PM
  [ # 23 ]
alexander schreef:

Het is toch zonde om je mooie hydraulique pallas te voorzien van een ordinaire startknop.. huh Ik zou het gewoon even repareren…..

Mee eens.
Om originaliteit op te offeren voor functionele verbetering, prima, maar uit luiheid?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
snoek1
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS DS20 Pallas
Gepost: 04 mei 2011 11:04 PM
  [ # 24 ]

ho ho niet uit luiheid (ik hap gelijk)  maar eerder uit onwetendheid.
moet alles vanuit het dashboard los of ook nog iets in de motorruimte.
wil me eerst goed voorbereiden voordat ik mechanisme los sleutel.
volgens mij moet ik die halve zwarte plaat waarop de betreffende startschakelaar zit in zijn geheel eruit halen, van te voren wel de selecteur los maken? iemand tips?

DS 20 Pallas DY3 hydr.1972

Profiel  
 
snoek1
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS DS20 Pallas
Gepost: 05 mei 2011 12:38 AM
  [ # 25 ]

ik heb me een beetje ingelezen en er wordt gesproken over speciaal gereedschap nl.
pen 2429-T, sleutel 2431-T en flexibele sleutel 2428-T
kan dit klusje ook zonder dit speciaal gereedschap geklaard worden?

DS 20 Pallas DY3 hydr.1972

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 833
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 05 mei 2011 10:00 AM
  [ # 26 ]

Als je nummer 10 losschroeft, kun je dan nummer 4 niet in zijn geheel eruit halen, schakelaartje overzetten en er weer in schroeven? Heb DS niet in de buurt, kan niet zelf kijken.

Ik bedoel, laat de selecteur lekker zitten waar die zit, het gaat om dat “pijpje”, nr 4.

Edit:
Jij refereert denk ik naar Dh 334-1, waar de selecteur eruit gehaald wordt, maar pijpje 4 nog steeds in de wagen zit. Kan er dan wel uit.

Procedure ziet er trouwens ook simpel uit. Klepje achter stuur is eenvoudig, in de moterruimte kun je in dit geval makkelijk overal bij. Speciaal gereedschap lijkt me niet strikt noodzakelijk. 2439-T is gewoon een staafje, kweet de dia niet meer. Kan denk ik gewoon vervangen worden door een boortje.

Afbeelding Bijlagen
selecteur.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
snoek1
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS DS20 Pallas
Gepost: 05 mei 2011 10:26 AM
  [ # 27 ]

bedankt voor tekening, maakt al veel duidelijk zo.

DS 20 Pallas DY3 hydr.1972

Profiel  
 
dickesse
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007

- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Gepost: 05 mei 2011 11:22 AM
  [ # 28 ]

Ik heb hetzelfde een jaar of vijf geleden meegemaakt.
het lipje dat is losgebroken, zit tussen de contacten die op je eerste foto nog zichtbaar zijn.
het geheel vormt een schakelaar die met 2 boutjes (m5) geschroefd zit op de koker van het selectiemechanisme.
in eerste instantie heb ik mijn defecte schakelaar vervangen door een sloopexemplaar: ging een jaar goed, toen zelfde probleem, weer afgebroken.

de functie van het afgebroken lipje is alleen de verbinding te overbruggen tussen de twee nog aanwezige contacten.

Daarna als volgt gerepareerd: de schakelaar losgeschroefd (ik weet niet meer of ik de selecteur in zijn geheel heb gedemonteerd, of met prutsen in het dashbord heb losgeschroefd) het afgebroken lipje er tussengeschoven, en met krimpkous vastgemaakt. Ik heb voor de stevigheid twee of drie krimpkousen over elkaar heen geplaatst, om te voorkomen dat het lipje er weer tussen uit glijdt.
Daarna (tot heden) nooit meer een probleem gehad met de schakelaar.

Profiel  
 
snoek1
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS DS20 Pallas
Gepost: 05 mei 2011 12:00 PM
  [ # 29 ]

bedankt voor info. Volgens mij zit de schakelaar niet met boutjes vast, maar geklonken zover ik kan zien.
dat van die krimpkous is een goed idee. Schakelaar alleen losschroeven lukt niet, de selecteur zal er toch uit moeten.

DS 20 Pallas DY3 hydr.1972

Profiel  
 
dickesse
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007

- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Gepost: 05 mei 2011 01:51 PM
  [ # 30 ]

je kon wel eens gelijk hebben
ik herinner me nu dat de originele met klinknagels vastzat, en van de sloper met boutjes.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook