Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Ik kwam er onlangs achter dat als ik de motor afzet er nog een minuutje wat geborrel klinkt in de buurt van het blok. Ik kan het niet goed lokaliseren, maar het is zeker niet het LHM-vat waar nog wat LHM in stroomt, het komt meer uit de richting van het blok of de oliekoeler vandaan. Kan er ergens een luchtbel opgesloten zitten? Ik heb geen warmteprobleem, KVS verlies of andere problemen.
Volg je hart, gebruik je hoofd.

Totaal aantal Berichten: 33
- ID/DS Dsuper
Kljnkt me bekend in de oren ... check toch je koelsysteem ff. Is t nivo echt goed? Zitten al de slangen goed vast, nergens een zwak stuk op de aansluiting op inlaatspruitstuk, waterpomp, pomphuis en radiateur? Ook geen lekkage van de pakkingen tussen pomp, pomphuis en kop?
Ik had ook dat borrelen, afgelopen zaterdag brak de slang pomphuis naar inlaatspruitstuk af op de aansluiting met t pomphuis. Oorzaak van lucht in t koelsysteem liet zich dus snel vinden ....
Pakking tussen pomphuis en kop blijkt dus nu ook nodig aan vervanging toe .... vorige eigenaar had deze ondersteboven geplaatst ....

Totaal aantal Berichten: 33
- ID/DS Dsuper
terwijl ik ondersteboven in de bek van de snoek lig om n nieuwe waterslang op t spruitsuk te krijgen, bedenk ik me dat lucht t hoogste punt zoekt. Dus als alles verder lekvrij is, laat de motor lopen en doe de verwarming ff vol open op heet, dan gaat door die slang ook kvs lopen, misschien dat daar de luchtbel zit?
Tijdens het draaien van de motor komt er veel olie onder de klepdeksel, die hoor je bij uitzetten van de motor nog een paar minuten teruglopen. Een gezellig maar normaal geluid.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
kdenk niet dat het iets om zorgen over te maken, tis pas als je niets hoort bij een DS dat je écht zorgen hebt
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
KVS-peil is OK, ook na het open zetten van de kachelkraan, dus het zal inderdaad het geborrel van de olie zijn. Vreemd dat ik dat tot nu toe nooit gehoord heb.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Ik heb bij mijn gereviseerde blok precies hetzelfde, in het begin was het voor mij ook een vreemde gewaarwording