

Totaal aantal Berichten: 60
Geregistreerd: 17-11-2010
- ID/DS DS20 Pallas
Hallo,
Mijn DY3 motor is in de soep gelopen (waarschijnlijk een defect in de oliedruk).
Nou heb ik een DY2 ruilmotor. op deze DY2 (1971) heb ik de bak van mijn DY3 1975 geinstalleerd.
als ik de koppeling wil afstellen met de stelschroef (dop 15) moet ik de stelschroef geheel indraaien om druk te krijgen op mijn pedaal. dit klopt toch niet?!?!
Ik heb ook de drukgroep,druklager en koppelingsplaat vervangen voor een nieuwe.
Wie kan mij advies geven?!?!?!?!
Ik hoor het graag!
Bedankt,
Groeten,
Christian Sloot
Harderwijk
Het is logisch dat je deze stelschroef bij een nwe plaat en drukgroep helemaal in moet draaien.
Lukt het om nu de vrije slag af te stellen? en komt hij nu vrij?
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper


Totaal aantal Berichten: 60
Geregistreerd: 17-11-2010
- ID/DS DS20 Pallas
Hoi Egbert!
Bedankt voor je reactie! die stelschroef is helemaal ingedraaid richting het schutbord om zo maar te zeggen. als hij dus helemaal ingedraaid zit heb je goed druk op je koppelingspedaal het geheel heeft nog niet gelopen. ik ben niet verder gegaan met afbouwen van alles (zoals radiateur stuurhuis enz.)
Gewoon verder gaan.
Succes
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper


Totaal aantal Berichten: 60
Geregistreerd: 17-11-2010
- ID/DS DS20 Pallas
Egbert,
Misschien dat ik het niet snap hoor… maar als je koppeling slijt moet je de schroef toch indraaien inplaats van uitdraaien dan??????





























Totaal aantal Berichten: 10632
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Nee, uitdraaien. Als een koppeling slijt komt het pedaal steeds hoger te liggen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Stel je voor dat de plaat wordt opgesloten tussen het vliegwiel en de drukplaat. Als je het pedaal intrapt komt er ruimte tussen het vliegwiel en de drukgroep zodat de koppelingsplaat niet meer wordt vastgehouden. De ruimte tussen de drukplaat en vliegwiel maak je dus groter als je het pedaal intrapt.
Naarmate de koppelingsplaat slijt wordt hij dunner, dus het pedaal komt omhoog.


Totaal aantal Berichten: 60
Geregistreerd: 17-11-2010
- ID/DS DS20 Pallas
aha! en ik al in de zenuwen dat ik 200 eurie van jan l*l heb uitgegeven!
Heren bedankt!
Groeten