Ik heb onlangs een nieuwe kachel en kraan gemonteerd. In de flens van de kraan zat een rubberen O-ringetje, dus ging ik er vanuit dat het spul zo op elkaar kon. Nu blijkt het te lekken als de motor goed op temperatuur komt. Als je dan de kraan voorzichtig heen en weer beweegt spuit het water er aan twee kanten uit. De kunststof voet van de kraan maakt overigens een tamelijk flexibele indruk als hij warm wordt.
Bestaan hier pakkingen voor of moet ik er een maken van melkpakken-karton, is vloeibare pakking de oplossing of beide? Wie heeft een goed advies?
Groet, Jan
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders











Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Heb je het rubberen ringetje laten zitten of weggehaald?
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
Nieuw rubber O-ringetje. Niet te dun. En dan ook nog vloeibare pakking er tussen. Is inderdaad een nogal gammele constructie.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Heren, bedankt. Ik heb jullie adviezen gecombineerd. Had zo gauw geen dikker ringetje, dus de oude laten zitten, een appelsappakpakking geknipt, aan beide zijden een dun sliertje vloeibare pakking , gemonteerd en dicht is het lek!
Groet, Jan
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders