

Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 20-07-2010
- ID/DS Pallas 2.1 EFI
Begin juni willen we weer met de DSpecial naar Noord Italie, Comomeer. Dit keer met 2 volwassen kinderen erbij en een LPG tank. Volgens een ander topic scheelt zo’n 85l LPG tank 100 liter en hou je zo’n 350 l over, meer dan een Peugeot 307 schijnt. Vorig najaar kregen we er zonder LPG tank nog enorm veel bagage in, veel meer dan verwacht. Maar nu lijkt het erg krap te worden. Elektrische 26 l koelbox past net in het midden achter de stoelen, aangesloten op verlengsnoer op sigarettenaansteker. Ideaal voor warme tochten, koud drankje en eten bij de hand. Om koeling te garanderen kan er niks op liggen. Onder tegen de achterbank achter de voeten 3 lange, smalle opvouwbare vlinderstoelen (Lafuma). De 4e past niet meer hier en zeker niet in de kofferbak. 2 Kleine slaapzakjes op de hoedenplank. 4 Persoosn tent zonder stokken in midden van de achterbank, kun je lekker op leunen of slapen. In kofferbak 4 kleine koffertjes, enigzins soepel. 3 Donzen slaapzakken, tentstokken bovenop LPG-tank, 4 self inflatable matjes en het is vol. Waar blijven de 4 jassen, wandelschoenen, kistje met gasbrander en bestek, dik onderzeil voor de tent etc.
Hoe deed men dat vroeger met zo’n grote bungalowtent en 3 kinderen, imperiaal op het dak?
Beste oplossing lijkt trekhaak monteren en goedkope fietsendrager erop met gootjes. Of met wat we besparen dankzij LPG een leuk appartementje zoeken.






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Vroeger zat er geen LPG tank in, en geen elektrische koelbox. Scheelt al gauw een derde van je bagageruimte.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
imperial ! en je proleem is opgelost denk ik
wij gingen half jaren 60 met 7 personen
pa moe ik en 4 zussen, echter geen gastank[lpg] en geen koelbox
mijn vader had een stuk of 4 plunje zakken ex leger , daar zat de tent in en het slaapspul
de rest werd verdeeld in de auto,de kleinsten zaten dan op een paar dekens en of kussens
water-kan met 20 liter! en 2 campinggas tankjes zo’n tussenmaatje
verder lag de vloer ook vol met opvouwbaar spul , zoals grondzeil luchtbedden etc
alles keurig verpakt
moeders had de tas met papieren [geld/vreemde valuta autopapieren paspoorten etc] bij haar voeten staan
alsmede een tas metsnoeperij/etenswaar en drinken 2thermosflessen 1x koffie 1x soep
de etenswaar voor de ‘echte maaltijden’zat onder in de kofferbak,daaroverheen een plank waar dan de overige spullen en koffers op lagen
hoofdzakelijk ingeblikte etens waar was dat ,boter [rond blik met een tent erop getekend , weet ik me nog te herinneren] ingeblikt vlees /groente in potten en appelmoes natuurlijk
aardappels ,zakje van 5kilo
we hadden ook nog een paar veldbedden mee [ zo’n doek over een stalen opvouwbaar frame]
ik was de jongste en zat altijd voorin bij m’n moeder op schoot of tussen ma en pa in
wegens een slechte rug van mijn moeder, sliep zij vaak in de auto en de rest in de tent
bij toer beurt mochten de kinderen dan bij ma in de auto slapen
zij had speciaal een gordijn gemaakt voor in de snoek, een rechte lange lap met speciaal gebogen gordijnhaken die je dan over de daksrand/plafond-rand kon haken [ was gelijk de reden dat pa geen pallas mocht kopen,daar is die rand anders en past het gordijn dus niet meer]
veel naar zwitserland geweest en bijna alle berg-passen gereden , bepakt en bezakt





























Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik vind een trekhaak ideaal. Al een paar keer met de ds met een tot aanhangwagen gereduceerde alpenkreuzer (jaren 60 model) er achter naar zuid Frankrijk gereden. Vanwege de soepele vering van de alpenkreuzer gaat dat perfect. Op de autoroute gewoon 120 rijden. Afgelopen week heb ik een trekhaak onder m’n sm gezet. Die mag het komende zomer proberen. Een aanhanger met vering bestaande uit rubber strengen raad ik af. Een ex-vouwwagen met zulke vering heb ik achter een cx aan de westkust van Ierland zo ongeveer aan gort gereden. Je rijdt heerlijk verend lekker door, af en toe kijk je in de spiegel en dan zie je zo’n aanhanger over de (slechte) weg stuiteren. Dan neem je gas terug, maar even later ben je het natuurlijk weer vergeten.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
jantje1948 schreef:Afgelopen week heb ik een trekhaak onder m’n sm gezet.
Volg je hart, gebruik je hoofd.





























Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Jij vind dat geen gezicjt, neem ik aan?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Om eerlijk te zijn niet, maar aan de andere kant: liever een SM met trekhaak dan geen SM. Dus ook met trekhaak ben ik nog steeds jaloers op je, hoor.
Volg je hart, gebruik je hoofd.





























Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ja, ik weet dat je je zoektocht heb moeten staken. Erg spijtig (maar als je hulp nodig hebt, geef maar een kik). Maar wees gerust; die trekhaak doet alleen dienst als ik in Z-F ga kamperen. De rest van het jaar dient die om de radiateur van ongewenste indringers te vernielen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Brian schreef:Vroeger zat er geen LPG tank in, en geen elektrische koelbox. Scheelt al gauw een derde van je bagageruimte.
Ik mis de “Vind ik leuk” knop…
Ik ga af en toe met drie kinderen kamperen in de C5.
Als we het willen blijft de bagage (inclusief reservewiel ivm onderbouwgastank) onder het afdekzeil. Zelfs niets in het passagierscompartiment.
Begin inderdaad met de koelkast thuis te laten. Dagelijks verse boodschappen doen en als je de wijnfles in een natte theedoek in de wind legt is ie koel genoeg om te drinken. Mocht je geen boodschappen kunnen doen, zorg dan dat je spul in blik hebt.
Verder kun je heel veel besparen op inderdaad kleding en handdoeken. Vroeger ging er zeker naar het zuiden niet teveel kleding mee. Twee korte broeken, één lange broek, twee shirts en een trui. Verder neem je wat wasmiddel een emmer en een waslijn mee. Neemt veel minder ruimte in dan al die kleren/handdoeken! Eén handdoek per persoon is genoeg. Met mooi weer krijg je namelijk makkelijk je spullen in één dag schoon en droog.
Daarnaast kun je natuurlijk besparen op de afmetingen van je SI’s etc.
En die wandelschoenen etc: Wist je dat in de bagage je sandalen minder ruimte innemen als je wandelschoenen terwijl je wandelschoenen aan je voeten net zoveel ruimte innemen als je sandalen? (vroeger ging je alleen maar op je sandalen)






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
jantje1948 schreef:Ja, ik weet dat je je zoektocht heb moeten staken. Erg spijtig (maar als je hulp nodig hebt, geef maar een kik). Maar wees gerust; die trekhaak doet alleen dienst als ik in Z-F ga kamperen. De rest van het jaar dient die om de radiateur van ongewenste indringers te vernielen.
Dat is tot nu toe ook de voornaamste functie van de trekhaak onder mijn DS.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
En ohja: wat bij mij heel veel ruimte scheelt (is ook een ouderwetse): Picknickkleed mee in plaats van stoelen.









Totaal aantal Berichten: 833
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
EW schreef:Ik ga af en toe met drie kinderen kamperen in de C5.
Als we het willen blijft de bagage (inclusief reservewiel ivm onderbouwgastank) onder het afdekzeil. Zelfs niets in het passagierscompartiment.
Dat is in een C5 geen kunst
Nou, als je de koffer van een DS vergelijkt met die van een C5… (en beiden worden we gehinderd door een gastank.
Ik ben heel wat keren met mijn vrouw en 2 dochters in de Peugeot 306 cabrio op kampeer vakantie geweest, geen stoelen, geen koelbox, maar wel voor ons allemaal een rugzak om de bergen in te gaan. Inderdaad gewoon weinig mee nemen. Ik heb ook wel eens de zitting van de achterbank thuis gelaten en daar de matjes, slaapzakken, gronddeken etc in een hoes gedaan. Maar dat zit niet al te best.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper









Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Ik ben een echte luxe kampeerder. Ons motto is: bij twijfel wel meenemen, bij keuze tussen twee dingen allebei mee en de tent kan altijd groter. Wij hebben onder meer een grote de waard tent bij ons inclusief veel luifels, klein tentje voor oudste kind, nog een klein tentje voor onderweg, 4 stoelen, tafel, koelkastje, kinderwagen, grote en kleine campinggaz fles, gasbbq voor op grote campinggaz fles, parasol, nog een parasol, etc. En dan heb ik alleen nog maar de grote dingen genoemd.
In het begin heb ik er veel tijd, energie en moeite in gestoken om minder spullen mee te nemen, nu denk ik andersom. Wat er mee kan kan er mee, is het vol dan is het vol. Daarom dus ook een aanhangwagentje achter de DS, en afgelopen zomer zelfs de kinderwagen en stoelen bovenop het aanhangwagentje. Waarschijnlijk gaan we onze aanhangwagen nog wel eens inruilen voor een dubbel-asser
Moraal van het verhaal voor TS: met een aanhangwagen geen probleem om alles mee te krijgen. Ding merk je niet achter je auto, zie je niet in de spiegels en je kunt er gerust 120 km/u mee cruisen. Onze DS wordt wel heet met volle bepakking, hopelijk is jouw DS wat meer hitte bestendig.
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!