2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Schema periodiek onderhoud
repelsteeltje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 428
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 30 maart 2011 10:41 PM
  [ # 16 ]

...beneden de rotor…

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 10 mei 2011 11:02 AM
  [ # 17 ]

Waar zit de carterventillatie filter?

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10481
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 10 mei 2011 07:41 PM
  [ # 18 ]

Voorop je kleppendeksel zit een zwarte “dop” met een slangetje eraan. In die dop zit een filtertje van metaalgaas.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
f.rockefeller
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 376
Geregistreerd: 14-12-2006

Gepost: 10 mei 2011 09:53 PM
  [ # 19 ]

Er zit er ook nog eentje onder je inlaatspruitstuk aan de schutbordkant.(volg de rubberslang die daar zit en naar beneden toe gaat)Vaak zit daar ook erg veel bagger in.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 11 mei 2011 09:37 AM
  [ # 20 ]

Dank!

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 12 mei 2011 02:42 PM
  [ # 21 ]

Heb net in de pauze even het filtertje onder de zwarte dop eruitgehaald en schoongemaakt, zat vol met zwarte troep. Zal vanavond het filtertje onderaan het blok maar eens schoon gaan maken.

Vanochtend op weg naar werk nogal geschrokken, Heel veel rook en stank onder de kap!
Had een paar dagen geleden het luchtfilter in benzine schoongemaakt en in motorolie ondergedompelt en 12 uur uit laten lekken op een rooster boven een teiltje, Nu blijkt dat er tijdens het rijden nog veel meer olie uitdruppelt in het luchtfilterhuis. Hier zit een lekgaatje in precies boven het uitlaatspruitstuk. Dit was de oorzaak van het interessante schouwspel van vanochtend.

Groeten,

Stef

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 09 augustus 2011 10:50 PM
  [ # 22 ]

vraagje, ik ga de motorolie verversen, nieuwe filter plaatsen, maar ik zie dat er 2 soorten pakkingen voor die oliefilter zijn (dik en dun) reden? welke best kiezen?

iemand nog tips voor het verversen van de olie van mijn 5 bak? want ik heb de indruk dat ie wat lekt onderaan aan het tappunt (zeer lichtbruine olie die aan de bout hangt)

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25678
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 augustus 2011 11:11 PM
  [ # 23 ]

De dikke. Geen idee waarom er 2 typen zijn.

Als je motor olie ververst ga je NOOIT NOOIT NOOIT de aftap stop losdraaien. De kans is erg groot dat je hem molt. De carterpan kan er niet af met het blok in de auto…

Draai het grote deksel los en laat je olie eruit.

Om een 5bak leeg te maken moeten er 2 stoppen uit. Monteer de stoppen met nieuwe massief koperen ringen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 10 augustus 2011 12:42 AM
  [ # 24 ]

Waarom er 2 typen zijn?
Omdat er altijd mensen zijn die de boutjes van het oliefilterdeksel VEEL te vast draaien. Gevolg: deksel vervormt helemaal.
Lapmiddel: Een dikkere ring.
nono

Citroen!

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10481
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 10 augustus 2011 01:16 AM
  [ # 25 ]

Ik kreeg er altijd maar 1. Ongeveer net zo dik als die voor de waterpomp.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 10 augustus 2011 09:08 PM
  [ # 26 ]

Ik moet zeggen dat de 2 aftappunten van de 5 bak er eigenlijk nog verdacht ‘nieuw’ uitzien (inclusief de koperringen), denk dat ik er nog even mee wacht. En als ik het goed begrijp zou die dunne pakking dus moeten lukken?

Olie heb ik 20w50 van Valvoline (duur :s) maar zal wel goed zijn zeker?

(Ps ik heb sowieso een hekel aan alles veel TE vast te draaien,maar bedankt voor de goede tips)
(Ps2 ik heb hier nog een 5 inch velg over, moest iemand daar iets aan hebben? pb!)

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook