2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Boel geratel onder de motorkap 23 ie van johnny meijboom
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 mei 2011 04:04 PM
  [ # 16 ]

Zeker! En die tapeinden zijn gehard. Dus: originele tapeind monteren met een m7 helicoil en loctite!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25737
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 mei 2011 04:06 PM
  [ # 17 ]

Het achterste is een tapeind. degene waar het deksel op vast zit is een bout.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 06 mei 2011 04:10 PM
  [ # 18 ]

Dat is vragen om uitgelubberd aluminium!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25737
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 mei 2011 04:11 PM
  [ # 19 ]

normaal draai je alleen de bouten (2) eruit als je koppakking doet…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
johnny meijboom
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 175
Geregistreerd: 15-10-2009

Gepost: 06 mei 2011 04:31 PM
  [ # 20 ]

Duidelijk allemaal moet ik tog maar een m7 tapset aanschafen het moet natuurlijk niet zo zijn dat we achteraf ellende krijgen met de olie toevoer.

Misschien iemand in de buurt van Meppel een m7 helicoil tapenset heeft liggen die ik tegen een vergoeding kan/mag lenen!!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25737
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 mei 2011 04:36 PM
  [ # 21 ]

aangezien er heel erg veel M7 inde citroen zit is dit een mooi moment om die tapset nu te gaan kopen!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
johnny meijboom
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 175
Geregistreerd: 15-10-2009

Gepost: 06 mei 2011 05:19 PM
  [ # 22 ]

Boogaard je hebt helmaal gelijk.
Net bij de Brezan een setje besteld morgen binnen kosten 65 euro en waarschijnlijk voorkomt het een boel ellende in de toekomst.

Nu wachten tot de set binnen is en morgen weer verder

Profiel  
 
citroerene
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 09-05-2011

Gepost: 09 mei 2011 11:27 AM
  [ # 23 ]

Vorige week zelfde probleem gehad .

Tuimelaar eraf gehaald opgeboord naar 10mm daarna 8.3mm gat uitgeboord ,8mm tap erin gedraaid , v-coil 8mm erin gedraaid, uitgeblazen , tuimelaar er weer op , bout erin , klepdeksel erop .
Testrit van 50km gemaakt , alles zit nog vast , geen olielekkage langs klepdeksel .

Profiel  
 
johnny meijboom
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 175
Geregistreerd: 15-10-2009

Gepost: 09 mei 2011 06:09 PM
  [ # 24 ]

citroerene

Heb je de oude m7 tapeind nu in een m8 helicoil gedraaid ben je niet bang dat deze op lang termijn weer lostrilt?

Heb zelf inmidels een helicoil m7 set besteld (Bij Brezan) dinsdag ophalen en dan maar weer wachten op mooi weer om de klus af te maken.

Profiel  
 
citroerene
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 09-05-2011

Gepost: 09 mei 2011 07:21 PM
  [ # 25 ]

ik had ook m7 gemeten en v-coil m7 besteld bij frost-auto , getest op een oude cilinderkop en paste niet.
nieuwe set van m5-m12 bij rustbuster besteld ,met m8 getest op oude cilinderkop en paste toen wel , zo ook gedaan bij de auto en het past als nieuw.moest alleen het voetje van de tuimelaar uitboren naar 10mm tbv de tap en de v-coil.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 09 mei 2011 07:37 PM
  [ # 26 ]

Maar als het voetje van de tuimelaar eraf is hoef je die dus niet op te boren?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4972
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 09 mei 2011 08:56 PM
  [ # 27 ]

Wat ik zou doen: ik zou een draadbusje maken van M10 naar M7, een M10 draad in de kop tappen, de draadbus er met Loctite indraaien en net doen of het zo hoort.

Hoe je een draadbusje maakt? Als je die al niet gewoon ergens kunt kopen of bestellen neem je een stuk M10 bout, zet dat in de draaibank, boort er een gat in en tapt een M7 draadje.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25737
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 mei 2011 10:47 AM
  [ # 28 ]

Dan moet je de tuimelaar voet ook opboren of de draadbus flush met de kop maken.. Wel ff meer werk dan een M7 helicoil erin. Zal vanavond kijken of het m7 is of M8

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
johnny meijboom
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 175
Geregistreerd: 15-10-2009

Gepost: 12 mei 2011 05:13 PM
  [ # 29 ]

Inmiddels de helicoils er in zitten alleen nu stuit ik op dit verhaal.
het is een vraag met een antwoord

BRON clubblad Citroen ID/DS Nederland uit 1983

Bij mijn DS-23 inj. van 1974 met een DX-5 motor is na 165.000 km. de koppakking doorgeslagen. Op
zich niet zo’n probleem maar het volgende euvel (na de reparatie) doet zich nu voor als de motor warm is
en ± 750 toeren draait, dan zakt de oliedruk zo ver terug dat de controlelamp oplicht, ook de oliedrukmeter
die ik zelf ± 2 jaar gelden ingebouwd heb geeft duidelijk een lagere stand aan. Nu vraag ik mij af hoe
dit mogelijk is. De koppakking is door een vriend van mij vernieuwd, de olie is ververst en het oliefilter
vernieuwd. De motorolie die ik gebruik is altijd van hetzelfde merk. Is het mogelijk dat er in de motor zoveel
slijtage is ontstaan, van ± 20 km. rijden met kapotte koppakking?, of is er iets misgegaan met de
reparatie? P.S. de motor maakt ook meer geluid dan normaal, maar dit wijdt ik aan het feit dat de compressie
hoger is geworden door het afvlakken van de kop.

Antwoord:
In uw brief schrijft u dat de olie van hetzelfde merk is, maar is het ook dezelfde viscositiet? Als dit het
geval is dan is volgens mij de enige mogelijkheid dat er tijdens de montage een of meerdere kleptuimelaarasjes
aan de uitlaadzijde verkeerd gemonteerd zijn, het is
namelijk zo, dat in deze asjes 2 gaatjes zitten die als ze gemonteerd worden naar beneden moeten
staan.
Dit omdat de kleptuimelaar omhoog gedrukt wordt, dus de grootste kracht aan de onderzijde van het
kleptuimelaarasje komt. Zijn de asjes 180 graden verkeerd gemonteerd dan geeft dit meer motorgeluid
en kan de olie gemakkelijk doorstromen wat tot geringe drukverlaging kan leiden.

Nu heb ik de asje even bekeken en zitten de gaatjes aan de zijkant klopt dit wel?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25737
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 mei 2011 05:33 PM
  [ # 30 ]

Ja 2 gaatjes op 90 graden tov elkaar. Je kan ze dus omhoog (verkeerd) of naar beneden (goed) laten wijzen!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook