











































Totaal aantal Berichten: 25678
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Remplateaux schieten /breken nog wel eens los…Ik zie Eric Verhaest nog staan met zn cabriolet midden op ring utrecht noord.. plateua eraf. alle hydraulique leidingen om de as heen gevouwen….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Als ik het een beetje begrijp is de bak losgebroken van de motor. Dan moeten er een paar M7 bouten hebben los gezeten of zijn gebroken, waardoor de kracht op minder bouten komt, welke het op hun beurt opgeven. Ik heb zoiets nog nooit gezien.
Nou, wat ik van AZ begreep is dat als je remt de boel zo is ingericht dat de krachten naar voren gaan (krom verwoord). Nu reed hij achteruit en remde krachtig. De krachten gaan dan de andere kant op, de niet berekende kant zeg maar. Het remplateaux heeft daardoor de bak overmidden getrokken met alles wat daar aan vast zit.

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
even een iphone status update… Het versnellingsbakhuis zit nog met de bouten vast aan de motor.. het remplateau ook nog vast aan de bak, maar heeft deze helemaal in gruzelementen geduwd. De stukken liggen onder de wagen. Alles zit scheef.. de ventilator loopt aan in het ventilatorhuis etc..












































Totaal aantal Berichten: 25678
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
hoe is het mogelijk..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>














































Totaal aantal Berichten: 43373
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat is wel erg ruk zeg…. en komt helaas vaker voor….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Maar dat is met een andere bak op te lossen, kunnen we deze man niet helpen?
Hij heeft nog een bak liggen. Alleen is één of ander dopje wat bovenop hoort te zitten in de bak gevallen (aldus de vorige eigenaar van de bak). Dus die bak moet eerst open….
AZ schreef:even een iphone status update… Het versnellingsbakhuis zit nog met de bouten vast aan de motor.. het remplateau ook nog vast aan de bak, maar heeft deze helemaal in gruzelementen geduwd. De stukken liggen onder de wagen. Alles zit scheef.. de ventilator loopt aan in het ventilatorhuis etc..
Maak je nog even een foto later? Ben wel benieuwd wat de oorzaak geweest kan zijn…
Willeam schreef:Hij heeft nog een bak liggen. Alleen is één of ander dopje wat bovenop hoort te zitten in de bak gevallen (aldus de vorige eigenaar van de bak). Dus die bak moet eerst open….
Is dat niet het tandwieltje van de tellerkabel? Er zijn flexibele stiften met een zeer sterk magneetje aan het eind, garages hebben zo’n ding en daarmee vis je het weer uit de bak.
Ik dacht nog even na over dit geval. Als je met snelheid vooruit rijdt en hard remt duikt de auto in de voorwielen en wordt de wrijving veel groter, dus ook de krachten welke de wielen overbrengen op de constructie worden veel groter.
Rijd je achteruit en je remt hard, dan zullen de voorwielen met gemak blokkeren, de krachten zijn ook kleiner en de snelheid zal ook niet groter zijn dan hooguit 20 km/u. Ik vraag me daarom af wat de oorzaak kan zijn en zie graag de foto’s.
AZ is met de trein naar huis, de ID staat achter op een vrachtwagen van de ANWB en is op weg naar zn stalling op de Veluwe.
Er zijn nog geen foto’s. Die worden (morgen ofzo) gemaakt. Volgt dus nog.

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
De wagen is door de ANWB per vrachtwagen weer netjes afgeleverd op m’n sleutelplek.
Ik heb nog een bak liggen, maar ik zag al dat er een kabelnokje op de bell housing nogal is beschadigd
Dat ziet er heel ongezellig uit, ben benieuwd wat daar nou de oorzaak van kan zijn.