Kachelthermostaatkraanpakking??
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 682
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 09 mei 2011 08:26 PM

Ik heb onlangs een nieuwe kachel en kraan gemonteerd. In de flens van de kraan zat een rubberen O-ringetje, dus ging ik er vanuit dat het spul zo op elkaar kon. Nu blijkt het te lekken als de motor goed op temperatuur komt. Als je dan de kraan voorzichtig heen en weer beweegt spuit het water er aan twee kanten uit. De kunststof voet van de kraan maakt overigens een tamelijk flexibele indruk als hij warm wordt.

Bestaan hier pakkingen voor of moet ik er een maken van melkpakken-karton, is vloeibare pakking de oplossing of beide? Wie heeft een goed advies?

Groet, Jan

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 09 mei 2011 08:53 PM
  [ # 1 ]

Volgens mij is het rubber ringetje de pakking,
ik heb ooit wel zelf een pakking geknipt van een melkpak omdat ik hetzelfde probleem had, bij mij was de lekkage daarna over.

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 682
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 09 mei 2011 10:42 PM
  [ # 2 ]

Heb je het rubberen ringetje laten zitten of weggehaald?

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2988
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 09 mei 2011 11:00 PM
  [ # 3 ]

Nieuw rubber O-ringetje. Niet te dun. En dan ook nog vloeibare pakking er tussen. Is inderdaad een nogal gammele constructie.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 682
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 14 mei 2011 03:32 AM
  [ # 4 ]

Heren, bedankt. Ik heb jullie adviezen gecombineerd. Had zo gauw geen dikker ringetje, dus de oude laten zitten, een appelsappakpakking geknipt, aan beide zijden een dun sliertje vloeibare pakking , gemonteerd en dicht is het lek!

Groet, Jan

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook