3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Boel geratel onder de motorkap 23 ie van johnny meijboom
johnny meijboom
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 175
Geregistreerd: 15-10-2009

Gepost: 15 mei 2011 11:14 AM
  [ # 31 ]

Zaterdag alles weer inelkaar gebouwd en het leek goed te gaan!
Eerste keer starten en bleef heel mooi stationeer lopen, een stuk gereden kilometer of 5 en bij terugkomst de auto uitgezet en na een half uur weer gestart toen begon het probleem!!
Het geratel begon weer en de slang van het luchtfilter schoot er met een knal af.
De slang van onderuit de carter naar de injecteur schoot er af met veel lawaai de injecteur schoot zelf ook uit de rubbers.
Heb er een paar foto’s van gemaakt.

Het gaat om de slang met de bocht deze shoot op het motorblok los

Iemand een idee waar dit aan kan ligen?

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7354
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 15 mei 2011 11:35 AM
  [ # 32 ]

Ik zie een gasmengstuk dus backfire lijkt me een optie.  Sad Ontsteking maar eens nalopen. Kleppen goed gesteld. ??

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 15 mei 2011 11:42 AM
  [ # 33 ]

Backfire. Dan ontsteekt bij een cylinder het mengsel op een verkeerd moment. Je inlaatspruitstuk (wat jij injecteur noemt) is helemaal met brandbaar mengsel gevuld met het door jou beschreven resultaat. Komt vrij veel voor, vooral bij lpg omdat dan het spruitstuk gevuld is met brandbaar mengsel. Goede ontsteking kan het probleem oplossen (met een 123 heb ik er nooit last van gehad), of voor de zekerheid altijd op benzine starten. Volgens mij staat dit los van je geratel omdat dat een uitlaatklep betrof. Gewoon weer in elkaar zetten en starten op benzine.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4972
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 15 mei 2011 01:06 PM
  [ # 34 ]

Ik ben toch zeer benieuwd of die helicoil er uit is gekomen, moet niet kunnen gebeuren.

Profiel  
 
johnny meijboom
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 175
Geregistreerd: 15-10-2009

Gepost: 15 mei 2011 08:17 PM
  [ # 35 ]

Vandaag de boel weer los gemaakt en de uitlaat tuimelaar van cilinder 1 is het draad eind ook los gekomen ook hier maar weer een helicoil ingedraaid.
De andere is dus gelukig niet los gekomen
Morgen opnieuw kleppen stelen en dan maar weer zien.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 15 mei 2011 10:27 PM
  [ # 36 ]

Dit is toch echt wel vreemd! Ik heb nog nooit meegemaakt dat die tapeinden losliepen en jij hebt het 2x in een paar weken??

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 mei 2011 10:28 PM
  [ # 37 ]

Kennelijk is er bij het los en vastdraaien tijdens de vorige reparatie iets mis gegaan. Maar, goed dat het opgelost kan worden toch?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
johnny meijboom
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 175
Geregistreerd: 15-10-2009

Gepost: 16 mei 2011 07:21 PM
  [ # 38 ]

Vandaag de kleppen gesteld en de boel weer opgebouwd en ze doet het weer bye
De motor is nog nooit zo rustig geweest.
Iedereen bedankt voor jullie goede advies bravo

Op naar de volgende klus.

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook