













Totaal aantal Berichten: 1351
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Beste allen,
In het wph (814 1-2)vind ik nergens info over het afhangen van de achterklep van de Break. Gisterenavond heb ik behoorlijk lopen kl@@tviolen om de klep rondom af te laten sluiten en in het midden te krijgen. Er zijn wel heel veel afstelmogelijkheden met die zijscharnieren. Hangt hij onder recht dan sluit de sierstrip op het dak niet aan en vice wersa. Nu sluit hij boven dus net niet mooi aan en zit hij onder een beetje scheef.
Nu lijkt het erop dat die sierstrip bovenaan wat na te stellen is met de moertjes in de klep. Heeft er iemand ervaring/tips voor het afhangen van de achterklep?
HELP!


























Totaal aantal Berichten: 7618
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Hm - mij is het in 12 jaar nooit gelukt de klep zo af te stellen dat het allemaal helemaal 100% is. D’r zitten niet voor niks van die dikke rubbers in. En de stelmogelijkheden zijn bij mijn weten vergeleken de rest van het plaatwerk vrij beperkt. Zit je onderklep recht? Sluit de bovenklep daar netjes op aan? Geen gefluit bij een beetje zijwind? Dan heb je ‘m te pakken hoor. Die sierstrips over de scharnieren en het dak zitten er nu juist om wat zaken te verdoezelen.














Totaal aantal Berichten: 1351
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Aha,
Het is dus een franse klep…
Fijn te horen dat het niet aan mij ligt
Met name de afstelling van de twee onderklep aanhouders(links en rechts binnenspatb.) en de slotvanger gaven bij mij een aanzienlijke verbetering, in elk geval hoefde ik niet zoveel te rotzooien aan de bovenste scharnieren.


























Totaal aantal Berichten: 7618
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Dat was bij mij ook de oplossing tegen het ergste fluiten op de snelweg.