4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
   
XM 2.0-16V -> Gebroken riem ->> Nieuwe foto’s -> pagina 4
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 15 mei 2011 03:51 PM
  [ # 46 ]

Zonder dat spul was het zeker niet gelukt.

Het was gisteren een prettige samenwerking en de BBQ is voor herhaling vatbaar Mr. Green

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 15 mei 2011 04:14 PM
  [ # 47 ]

Inderdaad, een paar drupjes en dan zie je wat je daarvoor verkeerd deed. Geweldig.
Alleen had ik nu dus wel die compressor al gekocht. Had ik maar geweten dat iemand dit spul bij zich zou hebben, dat had me een boel geld gescheeld.

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 746
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 15 mei 2011 05:08 PM
  [ # 48 ]
JanSr schreef:

Heren, gefeliciteerd.

Wat is dat “spul”?

Idd, wat is jullie wondermiddel?

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 15 mei 2011 08:14 PM
  [ # 49 ]

Dit, oftewel HPMC

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3259
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 15 mei 2011 08:47 PM
  [ # 50 ]

Een druppeltje in elk oog doet wonderen; je ziet zoveel beter. Laughing

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 15 mei 2011 09:12 PM
  [ # 51 ]

Ik zie nog steeds geen foto’s. Mr. Green

Maar jongens ik ben trots op jullie. Cool

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 15 mei 2011 10:34 PM
  [ # 52 ]
eXpelliarMus schreef:

Ik zie nog steeds geen foto’s. Mr. Green

Maar jongens ik ben trots op jullie. Cool

Ja Wes, ze hebben echt als paarden gewerkt, maar het resultaat mag er dan ook zijn. De wagen rijdt als een zonnetje. Voorlopig blijf ik er nog even mee rijden.

Van de week ga ik even een riemenset voor mijn V6 halen zodat we die binnenkort onderhanden kunnen nemen. Ik hoop dat je er dan bij kunt zijn. (en de anderen natuurlijk ook)

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 16 mei 2011 12:20 AM
  [ # 53 ]

We zullen zien Paul, voorlopig even geen klussen. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12538
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 16 mei 2011 02:40 AM
  [ # 54 ]

Flauw grapje die oogdruppels, maar ze werken wel, dit keer geen gebroken nokkenas Smile

Bij deze de foto’s ga er maar even voor zitten, want het zijn er ruim 50.

Wat bijzonderheden, tijdens de montage van de D-riem, vergeten de achterste kap te monteren, zie foto’s 37, 38 en 39. Normaal gezien demonteer je deze niet, behalve als de kop er af gaat, gelukkig weer snel hersteld op foto 40.

Foto’s 10 t/m 13, omdat je er nu zo mooi bij kan, meteen de kruiskoppeling van het stuur en de schakelstangen gesmeerd. Ipv gewoon kogellagervet, heb ik LGHP2 van SKF gebruikt, dit kan veel beter tegen warmte en blijft gewoon langer zijn werk doen, is alleen wel relatief prijzig.

Profiel  
 
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 16 mei 2011 09:06 AM
  [ # 55 ]

Mooi gedaan Sohail,

Ik ga even rekenen en dan zet ik de totaalprijs er even bij.

Ik krijg alweer trek als ik het topic doorkijk.

etuh

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 16 mei 2011 10:07 AM
  [ # 56 ]

Niks gemist zo te zien… Mr. Green

Op naar de volgende klus kluserdeklusssss.

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 16 mei 2011 10:37 AM
  [ # 57 ]

Wat een klus mannen. Vooral Paul en Sohail complimenten voor de nachelijke bezigheden!!!

Met de V6 riem hoop ik wat meer te kunnen betekenen! Laat maar horen wanneer die gaat, wellicht een mooi klusje voor in Bodegraven. Staan we mooi droog.. Kunnen we mooi de ES9J4 riem gereedschapsset proberen!

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 16 mei 2011 11:51 AM
  [ # 58 ]
Paul Cornelisse schreef:

Mooi gedaan Sohail,

Ik ga even rekenen en dan zet ik de totaalprijs er even bij.

Ik krijg alweer trek als ik het topic doorkijk.

etuh

vooral dat eten zal de nota flink omhoog gejaagd hebben Smile

 

Even over foto 30.

het gereedschap op die foto is nodig om de boel met de juiste kracht vast te zetten, maar waarin verschilt dat ding eigenlijk met ene gewone momentsleutel ?

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 16 mei 2011 12:19 PM
  [ # 59 ]

Dit is hoekverdraaiing om de bouten op spanning te zetten ipv het meten mbv newtonmeters (momentsleutel).

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12538
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 16 mei 2011 12:37 PM
  [ # 60 ]

Is inderdaad hoekverdraaiing, om de kop zo gelijkmatig vast te zetten.
Op moment zetten is de voorspanning, daarom is het belangrijk dat de boutgaten in het onderblok goed schoon zijn en de kopbouten spaarzaam ingesmeerd met motor-olie.

Voor deze motor is het:

1e fase: 30nm
Kwartslag losdraaien
2e fase: 70nm
3e fase: 160° hoekverdraaing

De hoekverdraaiing doe ik altijd in 2 stappen, in dit geval 2x 80°
De 1e 80° graden lukt met moeite met een gewone ratel, maar de laatste 80° gaat echt niet zonder een flinke verlengpijp.

Profiel  
 
 
4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook