2 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Laatste details, kleur dak ?
M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 657
Geregistreerd: 22-11-2005

Gepost: 06 mei 2011 12:07 PM
  [ # 16 ]

Helaas met een C6???? Noem dat maar helaas! Lijkt me heerlijk!
Anyway, succes met de Dsuper

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 06 mei 2011 12:13 PM
  [ # 17 ]
M’thijs schreef:

Helaas met een C6???? Noem dat maar helaas! Lijkt me heerlijk!
Anyway, succes met de Dsuper

Ik had graag Mr. Opron m’n GS’je laten signeren ...

Profiel  
 
DS-Frank
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 561
Geregistreerd: 08-11-2006

Gepost: 06 mei 2011 05:24 PM
  [ # 18 ]

Anders gewoon een los onderdeel van de GS meenemen.
Is ie toch gesigneerd. Smile

Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 07 mei 2011 09:14 AM
  [ # 19 ]

Schitterend idee !  Merci.

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 13 mei 2011 06:34 PM
  [ # 20 ]

Beste mensen,

vandaag is het mirakel weer gebeurd !  De benzineleidingen zijn over de hele lengte integraal vervangen, en de tank opnieuw gespoten, alle rubber vervangen, eigenlijk alles dus.

En het resultaat is dat de auto na ongeveer vijf maanden stilstand op blokken vandaag voor het eerst weer tot leven is gekomen.
Ik heb er eerlijk gezegd nachten van wakker gelegen, liggen nadenken, maar de zorgen waren voor niets.

Een proefritje over het hobbelige terrein rond de opslagplaats maakte duidelijk dat het einde (van de werken wel te verstaan) nu echt nabij is !

Ik houd jullie op de hoogte.

    Groeten,
        Jozef

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 18 mei 2011 06:13 PM
  [ # 21 ]

Zo, ik heb weer een gezellige dag alleen staan knoeien aan de DS.

Hoe krijg ik de nieuwe voorruit er eigenlijk in ?  De lijst is inmiddels op maat gesneden, de dakrand staat haarscherp en roestvrij klaar.  Maar wat is de eerste stap ?

Het rubber eerst in de auto, en daar het raam “inschuiven” ?  Of het rubber op het raam plakken eerst ?

En hoe krijgen jullie de achteruitkijkspiegel van een oud raam af zonder brokken ?

  de aanhouder wint,
    merci,

        Jozef

PS:  de aanslagrubbers krijg ik er vooralsnog ook niet in.  En dit alles net nu ik dacht dat ik er stilaan wat handiger begon in te worden.  Kan het kwaad om een keer zonder die rubbers een tocht te maken ?

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 18 mei 2011 08:19 PM
  [ # 22 ]
Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 18 mei 2011 10:06 PM
  [ # 23 ]

SPAM,ik ken jouw website vanbuiten !  Maar heel soms gebeurd er een actie die vanzelfsprekend lijkt, maar waar er voor mij toch één stap onduidelijk is.

Neem nu met de voorruit. Ondertussen heb ik nog wat verder gezocht en blijkt dus dat de beide oplossingen kunnen.  Wat is volgens u de eenvoudigste en waarom ?

Prachtig werk bovendien wat u daar levert !

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 18 mei 2011 10:19 PM
  [ # 24 ]

Met de meeste mensen met wie ik heb gepraat geven de voorkeur aan de volgende:

- Het rubberen profiel eerst plaatsen tegen de chassis rand.
- Om te zorgen dat het vocht niet naar binnen komt zetten de meesten eerst een stevige kitrand tussen de twee opstaande randen van het chassis. Het profiel wordt dan aangebracht op het chassis en sluit netjes af door de kit in het midden.
- De ruit zelf kan dan in het profiel worden gedrukt.
- Ik ben zelf begonnen aan de rechter zijde en voorzichtig naar de andere zijde gewerkt.
- Met een plamuurmes ( de scherpe kantjes eraf gehaald en de hoeken flink rond geslepen) heb ik de rubberrand vrijgemaakt zodat de ruit ertussen kwam.
- Op de moeilijke plekken heb ik voorzichtig wat siliconenspray gebruikt.

Succes ermee.

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 18 mei 2011 11:19 PM
  [ # 25 ]

En de kit dat is gewoon “voorruitenkit” ?  Ik ben niet vertrouwd met dat soort producten.  Er zat wel een enorme steen in de hoeken onder de ruit, dat bleek oude versteende kit te zijn.  Welk modern product is het best ?

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4972
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 18 mei 2011 11:39 PM
  [ # 26 ]

Op advies van forumlid Repelsteeltje heb ik 3M 08509 kit gebruikt voor de koplampruiten en de dakrand en dat is een fijne kit.

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 19 mei 2011 12:00 AM
  [ # 27 ]

Ik heb deze gebruikt

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4972
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 19 mei 2011 12:13 AM
  [ # 28 ]

De 3M kit is er speciaal voor bedoeld, blijft soepel, hecht prima en overtollige smeerboel haal je met een doekje en wasbenzine weg.

Profiel  
 
repelsteeltje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 428
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 19 mei 2011 08:42 AM
  [ # 29 ]

Even een correctie op bericht #26:
Ik gebruik polymeerkit van “Kent” voor de dakrand.

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 19 mei 2011 12:12 PM
  [ # 30 ]

Ik volg.  Dus verschillende kit voor verschillende doeleinden.  De dakrand vereist duidelijk zwarte kit.
Aangezien het merk 3m heel courant is, zal ik die zeker in België kunnen vinden.

De “Kent” moet ik even opzoeken.  In ieder geval begint het weer wat lichter te worden voor mijn ogen.

Nu heb ik tijdens het denken over de voorruit wat ander nuttig werk verricht.  Met name heb ik de hydraulische leidingen gepoetst en met een zacht schuurpapiertje weer even “als nieuw” geschuurd.
Is dit een wijze handeling of gaat nu alles in sneltempo wegrotten ?  Het ziet er zeer verzorgd, overzichtelijk en betrouwbaar uit op deze manier.  Ik heb de indruk dat de hele auto technisch erg degelijk geconserveerd is.
Misschien moet ik de leidingen met een product als vernis bewerken ?

Profiel  
 
 
2 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook