Ik heb voor alle 4 de deuren nieuwe raamlikkers en snorren nodig. Nu weet ik dat die gewoon te koop zijn (ik geloof dat ik ze bij franzose had gezien al kon ik ze nu niet meer vinden op de website) maar ik vind ze vrij prijzig. Nu heeft bijvoorbeeld gorubber universele rubbers die best lijken te passen en kosten een fractie van originele rubbers. De vraag is dus of iemand ervaring heeft met niet originele rubbers en/of iemand daar een goed bedrijf voor weet.
Alvast bedankt!
niemand?
Ik heb gewoon alles nieuw gekocht, niet goedkoop maar ook geen financiele ramp en voor een paar tientjes ga ik niet moeilijk doen.
Zijn meestal ook wel goed gebruikt te koop bij een DS specialist.













Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Ik heb ze bij het clubmagazijn gekocht.
Zowel de raamrubbers als de raamsnorren.
Goedkoop kan wel eens duurkoop zijn in dit geval.
De klemmetjes komen bij cypharse vandaan die hadden ze toen niet in het magazijn.
Peter.
Gewoon nieuw aanschaffen, niet lopen klooien met tussenoplossingen.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
pavang schreef:Ik heb ze bij het clubmagazijn gekocht.
Zowel de raamrubbers als de raamsnorren.
Goedkoop kan wel eens duurkoop zijn in dit geval.
De klemmetjes komen bij cypharse vandaan die hadden ze toen niet in het magazijn.Peter.
Klemmetjes nu ook leverbaar bij het magazijn!
En inderdaad: Gewoon nieuw, orgineel kopen natuurlijk!
Citroen!
Idd, de originele klemmetjes zijn van gehard staal, de namaak is van veel zachter materiaal en verbuigt terwijl de originele klem dat niet doet. Als je daarmee over de grens gaat breekt hij en zo hoort dat.

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
nog een vraagje… Ik heb deze raamrubbers aan de buitenzijde een tijd geleden aangeschaft.. Hoe kan ik deze het beste vervangen? Zijn de oude exemplaren er simpel uit te trekken?













Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Het is alweer even geleden maar het ging ongeveer zo:
Draai je raam helemaal naar beneden.
Met een schoevendraaier en gepast geweld de oude rubbers omhoog trekken.
(wel uitkijken voor je lak)
e.v.t klemmetjes die afbreken vallen in je deur (die raap je later weer op)
Dan de nieuwe klemmetje op het rubber zetten op de goede afstand.
Toen heb ik het rubber met de klemmetjes erop met een schroevendraaier er weer ingeklemd.
veel succes!
peter.

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Aha.. En de laatste handeling kan ook van buitenaf? Thanx
De oude raamrubbers hebben gleufjes en zitten vast met een soort klemmetjes welke door die gleufjes heen zijn gedrukt in de gaten van het portier. De latere raamrubbers hebben klemmetjes die je eerst in de gaten zet en waar je het rubber dan van bovenaf gewoon in kunt drukken.
Als je de oudere rubbers hebt kun je die niet gewoon er uit trekken, je zult de klemmetjes met een schroevendraaier er uit moeten werken en je kunt beter even het bekledingspaneel er af halen. Je kunt dan dat wigje op het ruitmechaniek een stukje verplaatsen waardoor het ruit nog verder naar beneden kan worden gedraaid zodat je ruimte krijgt om de boel los te halen.

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Net even gekeken… Laat ik nou beide versies hebben… Voor de nieuwere achter de oude… Alleen de achterste zijn gescheurd. De voorste zijn blijkbaar al ooit vervangen, echter door exemplaren waar geen vilt aan de binnenkant zit… Deze klappen dus naar binnen bij het naar beneden draaien van het raam… Het mocht blijkbaar niets kosten bij de vorige eigenaar.. Nu maar even op zoek naar clipjes…
Thanx
Ik heb rammlikkers uit het club magazijn en die hebben ook geen vilt. Veel weerstand dus. Ik wist niet dat ze er ook met vilt zijn. Ik denk dat ik nu maar met Talkpoeder aan de gang ga, jammer.
ALs je nog vragen hebt kun je ze stellen, ik heb de 4 deuren compleet vervangen afgelopen maand dus het is nog vers.
Gr Serge

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Ik heb er eentje vervangen en dat ging vrij eenvoudig. Voor de overige ramen moet ik nog even clipjes halen. Het raam gaat nu erg soepel op en neer.
Op het moment sta ik helaas voor een grotere uitdaging.
Maar ik zag dat jij dat ook al gedaan hebt. Dus als ik er niet uitkom…





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
serge-ID schreef:Ik heb rammlikkers uit het club magazijn en die hebben ook geen vilt. Veel weerstand dus. Ik wist niet dat ze er ook met vilt zijn. Ik denk dat ik nu maar met Talkpoeder aan de gang ga, jammer.
ALs je nog vragen hebt kun je ze stellen, ik heb de 4 deuren compleet vervangen afgelopen maand dus het is nog vers.
Gr Serge
Orgineel: Raamlikkers aan de buitenkant (nooit vilt) en raamsnorren aan de binnenkant (altijd vilt/stof).
Citroen!