nieuwe raamlikkers/raamsnorren
JoostDSuper5
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 07-05-2009

Gepost: 14 maart 2011 03:47 PM

Ik heb voor alle 4 de deuren nieuwe raamlikkers en snorren nodig. Nu weet ik dat die gewoon te koop zijn (ik geloof dat ik ze bij franzose had gezien al kon ik ze nu niet meer vinden op de website) maar ik vind ze vrij prijzig. Nu heeft bijvoorbeeld gorubber universele rubbers die best lijken te passen en kosten een fractie van originele rubbers. De vraag is dus of iemand ervaring heeft met niet originele rubbers en/of iemand daar een goed bedrijf voor weet.
Alvast bedankt!

Profiel  
 
JoostDSuper5
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 07-05-2009

Gepost: 16 maart 2011 11:56 AM
  [ # 1 ]

niemand?

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4973
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 16 maart 2011 01:40 PM
  [ # 2 ]

Ik heb gewoon alles nieuw gekocht, niet goedkoop maar ook geen financiele ramp en voor een paar tientjes ga ik niet moeilijk doen.

Profiel  
 
Jeroen ID19P
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 18-06-2009

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 16 maart 2011 05:11 PM
  [ # 3 ]

Zijn meestal ook wel goed gebruikt te koop bij een DS specialist.

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 16 maart 2011 05:18 PM
  [ # 4 ]

Ik heb ze bij het clubmagazijn gekocht.
Zowel de raamrubbers als de raamsnorren.
Goedkoop kan wel eens duurkoop zijn in dit geval.
De klemmetjes komen bij cypharse vandaan die hadden ze toen niet in het magazijn.

Peter.

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 16 maart 2011 08:14 PM
  [ # 5 ]

Gewoon nieuw aanschaffen, niet lopen klooien met tussenoplossingen.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 16 maart 2011 10:36 PM
  [ # 6 ]
pavang schreef:

Ik heb ze bij het clubmagazijn gekocht.
Zowel de raamrubbers als de raamsnorren.
Goedkoop kan wel eens duurkoop zijn in dit geval.
De klemmetjes komen bij cypharse vandaan die hadden ze toen niet in het magazijn.

Peter.

Klemmetjes nu ook leverbaar bij het magazijn!

En inderdaad: Gewoon nieuw, orgineel kopen natuurlijk!

Citroen!

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4973
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 17 maart 2011 12:24 AM
  [ # 7 ]

Idd, de originele klemmetjes zijn van gehard staal, de namaak is van veel zachter materiaal en verbuigt terwijl de originele klem dat niet doet. Als je daarmee over de grens gaat breekt hij en zo hoort dat.

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 11 mei 2011 06:06 PM
  [ # 8 ]

nog een vraagje… Ik heb deze raamrubbers aan de buitenzijde een tijd geleden aangeschaft.. Hoe kan ik deze het beste vervangen? Zijn de oude exemplaren er simpel uit te trekken?

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 11 mei 2011 08:38 PM
  [ # 9 ]

Het is alweer even geleden maar het ging ongeveer zo:
Draai je raam helemaal naar beneden.
Met een schoevendraaier en gepast geweld de oude rubbers omhoog trekken.
(wel uitkijken voor je lak)
e.v.t klemmetjes die afbreken vallen in je deur (die raap je later weer op)
Dan de nieuwe klemmetje op het rubber zetten op de goede afstand.
Toen heb ik het rubber met de klemmetjes erop met een schroevendraaier er weer ingeklemd.

veel succes!
peter.

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 11 mei 2011 08:52 PM
  [ # 10 ]

Aha.. En de laatste handeling kan ook van buitenaf? Thanx

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4973
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 11 mei 2011 09:29 PM
  [ # 11 ]

De oude raamrubbers hebben gleufjes en zitten vast met een soort klemmetjes welke door die gleufjes heen zijn gedrukt in de gaten van het portier. De latere raamrubbers hebben klemmetjes die je eerst in de gaten zet en waar je het rubber dan van bovenaf gewoon in kunt drukken.

Als je de oudere rubbers hebt kun je die niet gewoon er uit trekken, je zult de klemmetjes met een schroevendraaier er uit moeten werken en je kunt beter even het bekledingspaneel er af halen. Je kunt dan dat wigje op het ruitmechaniek een stukje verplaatsen waardoor het ruit nog verder naar beneden kan worden gedraaid zodat je ruimte krijgt om de boel los te halen.

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 11 mei 2011 11:12 PM
  [ # 12 ]

Net even gekeken… Laat ik nou beide versies hebben… Voor de nieuwere achter de oude… Alleen de achterste zijn gescheurd. De voorste zijn blijkbaar al ooit vervangen, echter door exemplaren waar geen vilt aan de binnenkant zit… Deze klappen dus naar binnen bij het naar beneden draaien van het raam… Het mocht blijkbaar niets kosten bij de vorige eigenaar.. Nu maar even op zoek naar clipjes…

Thanx

Profiel  
 
serge-ID
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 18-12-2007

Gepost: 19 mei 2011 12:23 AM
  [ # 13 ]

Ik heb rammlikkers uit het club magazijn en die hebben ook geen vilt. Veel weerstand dus. Ik wist niet dat ze er ook met vilt zijn. Ik denk dat ik nu maar met Talkpoeder aan de gang ga, jammer.

ALs je nog vragen hebt kun je ze stellen, ik heb de 4 deuren compleet vervangen afgelopen maand dus het is nog vers.
Gr Serge

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 19 mei 2011 12:58 AM
  [ # 14 ]

Ik heb er eentje vervangen en dat ging vrij eenvoudig. Voor de overige ramen moet ik nog even clipjes halen. Het raam gaat nu erg soepel op en neer. 

Op het moment sta ik helaas voor een grotere uitdaging.

Maar ik zag dat jij dat ook al gedaan hebt. Dus als ik er niet uitkom… Wink

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 19 mei 2011 01:28 PM
  [ # 15 ]
serge-ID schreef:

Ik heb rammlikkers uit het club magazijn en die hebben ook geen vilt. Veel weerstand dus. Ik wist niet dat ze er ook met vilt zijn. Ik denk dat ik nu maar met Talkpoeder aan de gang ga, jammer.

ALs je nog vragen hebt kun je ze stellen, ik heb de 4 deuren compleet vervangen afgelopen maand dus het is nog vers.
Gr Serge

Orgineel: Raamlikkers aan de buitenkant (nooit vilt) en raamsnorren aan de binnenkant (altijd vilt/stof).

Citroen!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook