ik lees vaak dat er problemen zijn met brandstoftanks van o.a. DS en Traction.
nu ben ik (foto)lasser van beroep en heb de nodige ervaring met RVS en het is niet bijzonder moeilijk om een deugdelijke Tank te maken naar de maatvoering van een origineel.
mijn vraag, is hiervoor interesse?
omdat ik overdag als pipeline lasser werk, heb ik het in de wintermaanden vaak wat rustiger, en zou dan eventueel tanken kunnen bouwen…
















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
inclusief de schotjes met gaten… etc?
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Tuurlijk, waarom niet?
Kantje omzetten en er in puntlassen (of hechten)
Een exacte kopie wat uitvoering betreft, met klotsschotjes en dezelfde aansluitingen als origineel,
Hij word wel met rechtr hoeken, ik kan hem niet persen.
Wel afgeperst op 1 bar
Tig gelast uitgezuurd gepasifeerd





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Ik geloof dat er vooral gebrek aan i.e. tanks is. Zelf heb ik er geen nodig…












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Wat zou een tankje kosten van 20 x 20 x 80 cm?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





























Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Wat moet jij met een tank van 32 liter?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
naast de gastank onder de achterbank!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Zou mijn vraag ook zijn idd: maak je ook tankjes op bestelling (met bouwtekening)?
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
als ik een tekening heb, dan is dat uiteraard mogelijk.
over de prijs heb ik nog helemaal niet nagedacht,
ik moet eerst eens zien wat het materiaal gaat kosten om een bepaalde tank te maken,
en dan kan ik wel inschatten hoe lang ik er over doe,
in eerste instantie was er eerst de vraag of er animo voor is.
en dan eens uitzoeken wat een en ander zal gaan kosten.





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Misschien ook even bij het clubmagazijn navragen of ze er wat zouden willen bestellen?
is ook een goed idee,
ik zal eerst eens wat materiaal bestellen om er 1 te maken.






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Is dat RVS wel nodig? Volgens mij een beetje overkill. De tanks die nu rondrijden zijn al 40 jaar oud. Zo lang kunnen ze dus meegaan. Als je dan ook nog eens bedenkt dat de DS-en die nu rondrijden waarschijnlijk beter geconserveerd worden en minder aan het weer bloot staan dan de gemiddelde DS de afgelopen 40+ jaar, is een gewone stalen tank toch goed genoeg. Over 40+ jaar kan er altijd wel weer een nieuwe in. (Als er dan nog benzine te krijgen is om er in te doen)
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Ik denk toch dat het zo gek nog niet is. Ik heb zelf een IE en de tanks gaan toch wel achteruit. Benzinelucht is al vervelend maar nog veel vervelender is het als er materiaal vrijkomt in de benzine en naar die peperdure benzimepomp gezogen wordt. Daar zit dan wel weer een filtertje voor maar verstopping daarvan kan toch alsnog je benzinepomp slopen met kosten die hoger zijn dan dat wat die RVS tank waarschijnlijk gaat kosten. Bij mij heeft dat geen 40+jaar geduurd (eerder 30) en wie weet is de vorige eigenaar ook al aan de beurt geweest. Als je het vervangt moet je het goed doen en dan is RVS een zorg minder.
Brian schreef:Is dat RVS wel nodig? Volgens mij een beetje overkill. De tanks die nu rondrijden zijn al 40 jaar oud. Zo lang kunnen ze dus meegaan. Als je dan ook nog eens bedenkt dat de DS-en die nu rondrijden waarschijnlijk beter geconserveerd worden en minder aan het weer bloot staan dan de gemiddelde DS de afgelopen 40+ jaar, is een gewone stalen tank toch goed genoeg. Over 40+ jaar kan er altijd wel weer een nieuwe in. (Als er dan nog benzine te krijgen is om er in te doen)
De RVS tank blijft net als de aluminium tank wel schoon van binnen en dat is met de stalen tank wel eens geheel anders heb ik gemerkt. Ik vind het een goed initiatief.
ik ga er werk van maken!!