Wel genoeg foto’s maken he!












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
sloopkogel schreef:ik ga er werk van maken!!
Doen! De gevraagde Animo heeft natuurlijk ook met de prijs te maken.
Zaag eens een oude tank open! Kan je zien hoe de aanzuigbuis binnenin loopt!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik heb gister de prijs van RVS plaat 2mm gekregen,
Niet goedkoop.
Nu nog een donor tank vinden dan kan ik deze als model gebruiken,
Ook om te zien welke aansluitingen er in zitten.
Dat tankje van 20X20x80 voor welke motor moet die eventueel worden?
Met of zonder retour?
Ik betaal voor een RVS plaat van 2000x1000x1 (geslepen 304) ongeveer 100 euro.
2 dik 200 euro?
Nee beetje minder en 316 is overkill maar niet veel duurder
Ik ben in principe wel geïnteresseerd in een RVS tank, natuurlijk afhankelijk van de prijs.
Maar plaatdikte 1,5 lijkt mij dik zat. Ik zal mijn leverancier eens bellen wat hij voor een plaat (2000 * 1500) vraagt. Ik heb daar zakelijk een leuke korting en er is best iets te regelen bij voldoende belangstelling.
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
2 mm dik? De orginele tank is dunner, denk ik.
Citroen!
Waarom RVS tegenwoordig zijn de tanks van kunststof,gaan even lang mee als RVS.Is hier weleens over nagedacht.Bedenk trouwens wel dat er heel wat metertjes langswerk in gaan zitten in een RVS tank,en daardoor zoeen tank snel onbetaalbaar word voor velen.
Je kunt een kantbank gebruiken he?
Dan hoef je alleen de zijpanelen te lassen.
Een doos vorm zetten is altijd lastig,en je hebt tenmiste een langs lasnaad!!


































Totaal aantal Berichten: 15756
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
We hebben hier een fotolasser die tanks wil lassen en dan ga jij voorstellen om het in kunststof te doen? Daar heb je mallen voor nodig, spuitgietmateriaal, weet ik veel, in elk geval niet iets wat de gemiddelde fotolasser in zijn atelier zal hebben liggen. Beetje ontopic blijven dus maar?
Het lijkt me niet de bedoeling om een RVS tank te maken die lekker goedkoop is. Ik denk dat de originele tank nog geen milimeter dik is en die is gelast met een rollasmachine denk ik, een soort puntlassen met twee rollen waar spanning op staat.
Als je handmatig een RVS of aluminium tank gaat lassen ben je idd even bezig, maar je hebt wel een tank die niet verrot en vuil wordt. Voor de oude klassieke Jaguar XK sportwagens worden ook aluminium tanks gemaakt en die kosten een paar munten.
@Graddus ik ben ook jaren lang lasser geweest en weet precies waar ik het over heb met het lassen van RVS tanks.Ik probeer alleen een aantal knelpunten aan te dragen en alternatieven naar voren te brengen,en dit is geheel ontopic.
[quote author=“graddus” Daar heb je mallen voor nodig, spuitgietmateriaal, weet ik veel, in elk geval niet iets wat de gemiddelde fotolasser in zijn atelier zal hebben liggen.
Kunstof tanks worden van plaatmateriaal in elkaar “gelast” en gezien de plaats en ruimte in een ds kan dat heel goed.
Oké, we gaan het NIET meer hebben over kunststof tanks.
Als je wat met kunststof wil gaan doen, is dat prima! Maar niet in dit topic.
RVS it is…...