1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
“Duiken” van de neus bij optrekken of in scherpe bocht.
MielcitrofielDS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 27 mei 2011 09:30 PM

Mijn DS vandaag weer eens lekker laten rijden, paar honderd kilometer, geen enkel probleem.
Enige opmerkelijke is, dat bij b.v. inparkeren (scherp sturen), de neus ineens omlaag duikt en langzaam weer omhoog komt.
Ook bij het optrekken (na remmen bij stoplicht of even stilstaan met motor aan), komt de neus zoals gewoonlijk omhoog, maar duikt dan ineens omlaag om weer op rijhoogte te komen… iets mis met de hoogteregelaar? LHM-peil is in orde, in hoogste stand netjes tussen min en max.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 27 mei 2011 10:26 PM
  [ # 1 ]

lijkt het op. is hij net vervangen?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
MielcitrofielDS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 27 mei 2011 10:54 PM
  [ # 2 ]

Nee, niet dat ik weet in ieder geval. Zou deze vervuild zijn? Of iets met de stangen die er naartoe gaan?

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 28 mei 2011 01:41 AM
  [ # 3 ]

Heb ik ook met m’n sm. Als ik optrek doet de regelaar te snel zijn werk, waardoor de neus ongeveer op straat ligt als ik het gas loslaat. De oorzaak is waarschijnlijk vervuiling van de dashpot in de regelaar.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 mei 2011 11:34 AM
  [ # 4 ]

Meestal is de balg leeg. Er hoort LHM achter het membraan dat door een klein gaatje geperst wordt en zo de regelaar dempt.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
MielcitrofielDS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 30 mei 2011 01:01 PM
  [ # 5 ]

Net even bij de DS garage geweest, volgens hen niets bijzonders, doen DS-en wel vaker. Ze hebben de stangetjes linksachter schoongemaakt en anders afgesteld, en onder de gastank in die bak hebben ze wat zitten afstellen aan de hoogte, spatbordrand staat nu 2-3 cm boven puntje van de wieldop… lijkt me allemaal prima, maar de auto zakt nog steeds in bij het inparkeren als je ‘t stuur helemaal uitdraait…

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 30 mei 2011 02:20 PM
  [ # 6 ]

stuurhuis intern lek?

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 mei 2011 02:28 PM
  [ # 7 ]

wat doet de pomp als dat gebeurt?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
MielcitrofielDS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 30 mei 2011 02:43 PM
  [ # 8 ]

Volgens mij slaat die dan aan, maar volgens mijn garagist was er niets mis met het stuurhuis en gebeurde dit wel meer met DS-en. BEgon zelf te denken dat ik altijd rondgereden heb met teveel LHM in ‘t vat, en nu eens niet, dus misschien eens bijvullen…

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 mei 2011 02:57 PM
  [ # 9 ]

dat mag niet uitmaken…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
MielcitrofielDS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 30 mei 2011 03:29 PM
  [ # 10 ]

En als het dat wel doet?

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4972
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 30 mei 2011 03:48 PM
  [ # 11 ]

Ik denk in eerste instantie aan een hoogteregelaar die te snel is. De bedieningstangetjes veren mee met de beweging van de draagarmen omdat de hoogteregelaar heel traag heen en weer kan zoals gezegd. Kan die heel makkelijk heen en weer schuiven, dan krijg je dit. (denk ik)

Hoe is de voorraadbol? Ga eens met je kont op de achterkant zitten terwijl de motor niet draait, bij mij stijgt mevrouw omhoog omdat de voorraadbol nieuw is.

Profiel  
 
MielcitrofielDS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 30 mei 2011 05:12 PM
  [ # 12 ]

Hoogteregelaar achter hebben ze vandaag nagekeken, ik heb nu ook sterk het vermoeden dat er iets is met de hoogteregelaar voor.
Even de volgende “facts”, zonet “getest”...

-Auto komt netjes omhoog als ik in de kofferbak ga zitten, ook met motor uitgeschakeld.
-Bij starten komt auto netjes omhoog, eerst achter en vervolgens voor en “samen” ‘t laatste stukje.
-Bij sturen en stationair lopen v/d motor (dus stuur constant ronddraaien) slaat de pomp eens in de 5 sec. aan.
-Bij stationair lopen motor, in de rijstand, slaat de pomp elke minuut ongeveer aan.
-Stilstaande auto, rijstand, draaiende motor en sturen, auto blijft gewoon op hoogte.

Dus waarom ie nou af en toe duikt…

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 mei 2011 05:28 PM
  [ # 13 ]

Zit de ontlucht bout op de HD regelaar goed dicht?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
MielcitrofielDS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 30 mei 2011 06:05 PM
  [ # 14 ]

Waar zit die bout precies? Enige wat ik nog kan melden is dat ‘t hulpstuurhuis 2 weken geleden vervangen is, misschien heeft dat er mee te maken??

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43462
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 30 mei 2011 06:09 PM
  [ # 15 ]
MielcitrofielDS schreef:

ik heb nu ook sterk het vermoeden dat er iets is met de hoogteregelaar voor.
...

Het duiken heeft vooral zijn oorsprong in lucht in het systeem. je hebt grote kans dat het met een paar dagen gewoon weer voorbij gaat. Is de auto onlangs met de wielen van de grond geweest tijdens een reparatie dan kan dit gebeuren. Ik zou dat even aanzien en pas gaan lopen vervangen als het over een tijdje nog niet weg is. Het ontluchten van de hoogteregelaars kan ook helpen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook