Auto is recent helemaal in reparatie geweest i.v.m. schade, waarbij ook draagarm en b.v. hulpstuurhuis vervangen zijn… Daar kan ook lucht door in het systeem komen?














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jazeker. Overigens, als de draagarmen vervangen zijn is alles losgeweest en dus ook de hoogteregelaar. Ik vermoed (99% zeker) dat daar gewoon nog lucht in zit.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
bogaard77 schreef:Zit de ontlucht bout op de HD regelaar goed dicht?
MielcitrofielDS schreef:Waar zit die bout precies? Enige wat ik nog kan melden is dat ‘t hulpstuurhuis 2 weken geleden vervangen is, misschien heeft dat er mee te maken??
Daar: boutje 9 (linkerzijde motorblok)





























Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
bogaard77 schreef:Zit de ontlucht bout op de HD regelaar goed dicht?
Dan zou hij geen interval van een minuut hebben.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Nog niet voldoende lekkage langs hoogteregelaar gehad om voldoende beweging te dempen.
Verschijnsel zal wel verdwijnen na verloop van enige dagen gebruik.
Dus kwestie van lekker doorrijden en ‘t probleem verdwijnt vanzelf? Klinkt als een hele prettige manier van problemen oplossen, was alles in ‘t leven maar zo simpel…
nou, ik it met het zelfde,
als ik vanuit stationair optrek, dan komt de neus helemaal uit de veren, als je vervolgens opschakelt valt hij zowat op de grond,
van Waterman had ik al begrepen dat het aan de balgen van de hoogte regelaar zou kunnen liggen, maar die zijn vol.
en hij doet dit al vanaf dat ik hem heb, met oude en met nieuwe regelaars.
het is erg vervelend.
bij optrekken zou de kont moeten zaken, maar die zakt niet.
Ja, herkenbaar verhaal, alleen trekt mijn auto in de meeste gevallen wel gewoon op, ‘t is slechts heel af en toe dat ‘t gebeurd, maar vandaag op een rit van 130 kilometer toch wel 3x (bij stoplicht, 1x met keren en 1x met parkeren)... Rij jij ondanks deze problemen wel gewoon met de wagen?








Totaal aantal Berichten: 760
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Sloopkogel, het klinkt haast alsof je te weinig demping hebt in je vering. Voorraadbollen gebruikt i.p.v. veerbollen?
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé
Ik heb m’n bollen laten vervangen bij een DS garage en zien er gewoon uit als normale bollen hoor
Bovendien heeft de auto voor de aanrijding hier nooit last van gehad, is pas sinds ik ‘m terug heb… Hoop dat ‘t zoals bovengenoemd vanzelf weer weggaat… of is er iets dat ik zelf kan ontluchten?






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Je kan het ontluchten versnellen door te gymmen. Lekker op en neer met die DS. Eventuele lucht verdwijnt dan wat sneller dan met normaal gebruik.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
MielcitrofielDS schreef:Ja, herkenbaar verhaal, alleen trekt mijn auto in de meeste gevallen wel gewoon op, ‘t is slechts heel af en toe dat ‘t gebeurd, maar vandaag op een rit van 130 kilometer toch wel 3x (bij stoplicht, 1x met keren en 1x met parkeren)... Rij jij ondanks deze problemen wel gewoon met de wagen?
Ja elke dag





























Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Misschien toch de regelaar uit elkaar en de dashpot schoonmaken.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Het probleem kan een hydraulische oorzaak hebben, maar ook een mechanische.
De hoogteregelaar wordt bediend door het stangetje wat op de stabilisatorstang bevestigd is. Mogelijke oorzaken:
- klem zit niet goed vast
- stangetje is (bijna) gebroken
- het stangetje valt in de ronde opening van de stabilisatorstanglagerkap, deze opening zou te groot geworden kunnen zijn door slijtage, of anderszins beschadigd, of te vervuild voor een optimale doorgave.
Ik zou dit stangetje demonteren, checken op zuiverheid (braampjes) en weer monteren volgens bechrijving in WPHB. Dan kun je een eventuele mechanische oorzaak uitsluiten.
Is dat het kleine stangetje, wat met meerdere boutjes boven de stabilisatorstang doorloopt, waar je ook de hoogte achter mee kan afstellen?
Het stangetje waarmee je kan bepalen of de auto eerst achter of eerst voor omhoog komt, zat niet goed vast, dat heb ik opgelost maar nu komt ze voor en achter bijna gelijk omhoog, kan geen kwaad neem ik aan? Ik vind ‘t wel gaaf eigenlijk.