Totaal aantal Berichten: 7609
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Lekkere uitsnede inderdaad
Nou Wes, verras ons!!!
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Beste Heren, mag ik eventjes inbreken in dit topic?
Ik heb jullie hulp even nodig namelijk!
Mijn vader stuurde mij onlangs deze foto. Dit zijn mijn opa & oma in 1934, ze hadden toen nog verkering! De auto waar ze bij staan, was van mijn opa’s vader, dus mijn overgrootvader. Jazeker, in 1934 reed hij al in een Amerikaanse auto! De meeste mensen hadden nauwelijks een fiets, maar hij reed auto én motorfiets.
Dus de vraag aan jullie is nu, kan iemand van jullie herkennen wat voor wagen het is? Ik ben niet zo thuis in de vooroorlogse merken en modellen en mijn vader wist het ook niet. Opa zal het hem weleens verteld hebben maar ja… die vertelde zoveel en mijn overgrootvader ruilde bovendien om de haverklap zijn auto’s in voor een model dat hij dan weer mooier vond, of als hij een goede deal kon maken haha!
Het kwam wel voor dat ze op de terugweg van een ritje met een andere auto kwamen voorrijden.
Mijn overgrootmoeder zal dan waarschijnlijk zo’n gezicht hebben getrokken:
Kwaliteit van de afbeelding is helaas niet zo best, aangezien ik een foto van een ingelijste foto heb gemaakt (scanner is stuk).
Vast bedankt voor het meedenken Mannen!
Salut!
Léo
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D

Totaal aantal Berichten: 7609
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Deftige meneer, die opa van jou. Die van mij poetste elke zondag z’n Raleigh fiets en was daarmee al een hele meneer. Na de oorlog ging ook hij trouwens compleet los door telkens het nieuwste model Solex dat er te krijgen was aan te schaffen. Those were the days.
Ik kom er zo snel niet uit. Radiateurgril doet denken aan Auburn (maar da’s in dit land een zeldzaamheid) of Dodge (wat natuurlijk heel goed zou kunnen), maar van beide merken kan ik geen afbeelding vinden waarbij de neus echt overeenkomt.
Leuk! een zoekplaatje die de plaatser ook niet weet…even een vraagje: IS het zeker een amerikaan??

Ja, daarvan zijn we voor 95% zeker. Mijn overgrootvader reed volgens de overlevering voornamelijk met Amerikanen.

Totaal aantal Berichten: 11882
- Xantia TD SX
Wat denken jullie van een Pontiac uit 1930 ongeveer?
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ja die radiator heeft er absoluut veel van weg. Alleen is op de foto het radiator deel in kleur van de carrosserie. Daarom denk ik toch aan iets europees… maar misschien zullen we het nooit weten…

Europese auto’s waren volgens mij toch een slagje kleiner (toen al).
Ik heb mijn opa wel eens gehoord over een Pontiac, dat hij er rijles in kreeg…. Aangezien hij op deze foto 18 jaar moet zijn, zou het wat dat betreft wel kunnen kloppen. In die tijd had je gewoon rijles en examen in een ‘eigen’ auto.
..ben nóg niet overtuigd. De auto op de foto heeft louvres in de motorkap opzij maar klepjes..en die radiator lijkt best veel op de Renault bv. Hij i shet niet, dit is een Monoquatra en deze is kleiner zonder reservewielen op het spatboard. Ik zoek toch nog even door…

- Xantia TD SX
Willys dan, uit ca. 1932?
Willys 8-88 Sedan 1932
Door de schuine hoek van het fotograferen vertekent de boel wel behoorlijk. Zie je misschien kans de foto zo recht mogelijk nog eens te nemen Léo?
Derk
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

- Xantia TD SX
En nog een mooi duidelijk voorbeeld:
In ieder geval een mooi excuus om mooie auto’s te posten
Derk
sterk! Zit ook bij Willy’s Overland te neuzen:

Totaal aantal Berichten: 10299
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Met Willys zitten jullie “right on the money”, denk ik!
Citroen!
En misschien het kenteken door te geven?