Bovengenoemde buis heeft een gaatje waar koelvloeistof uit lekt. Ik heb hem gedemonteerd, kaal gemaakt waarna nog een verdacht plekje tevoorschijn kwam. Even prikken met een priem: twee gaatjes dus. Roest van binnenuit…
Vervangen door een nieuwe is natuurlijk het beste, maar is dit ook te repareren door te (zacht) solderen?
Groet, Jan
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders








Totaal aantal Berichten: 760
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Ja hoor, als je een beetje netjes kunt solderen zal dat best gaan.
De druk in deze leiding is de druk in het koelsysteem, dus eigenlijk de overdruk die de radiatordop toestaat. Dat is i.h.a. niet meer dan 600 mBar overdruk. Véél minder dan de druk in een normale huis- tuin en keukenwaterleiding dus…
Grootste uitdaging is mischien wel het metaal schoon genoeg te krijgen dat je inderdaad een beetje netjes kunt solderen.
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
je kan ook het steuntje eraf solderen en dan een rubber mofje aanbangen van passende waterslang.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>