Totaal aantal Berichten: 581
- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Een aantal jaar geleden op vakantie in frankrijk kwam ik een DS tegen met een in mijn ogen
geweldig mooie caravan erachter tegen. Een schitterend plaatje, de DS en die caravan samen. Ik ben toen
thuis gelijk op de computer gaan zoeken en erachter gekomen dat het een Notin caravan betrof. Afgelopen week na een korte vakantie in luxemburg kwam ik een schaalmodel tegen van een Henon caravan en een Simca, wat mij gelijk herinnerde aan de Notin en de DS combi. Ik ben de laatste dagen op zoek gegaan naar informatie over de Notin en dit is nog niet erg gemakkelijk gebleken. Daarnaast is de Notin een redelijke zeldzaamheid op de ‘occasion markt’. Gezocht op Leboncoin kom ik op een viertal hits. Wat ik me afvraag is of er mensen op dit forum zijn met kennis over de Notin caravan, sterkten, zwakten, waarop te letten bij aankoop, gewichten, maten, types en mogelijke goede sites om deze caravan te vinden of het liefst dat iemand een goede en mooie te koop weet staan te staan?
Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Totaal aantal Berichten: 15756
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
De eerste hit op google was deze Franse blog...
En daarna deze site.

- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
Overigens heb ik de twee maal dat ik op EuroCitro geweest ben genoeg van deze typische caravans gezien, ik krijg van de websites ook het idee dat het een behoorlijk luxemerk geweest is.

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Beide hits kende ik al, maar bedankt voor het meezoeken. Het is idd een luxemerk geweest en werd
bestempeld als de Rolls royce onder de caravans. Zeer luxe uitgevoerd, soms al met een oventje bijv, en een geheel badkamertje, netjes compartimentje gemaakt tussen de verblijven etc. Heb je op eurocitro deze caravans ook in redelijke mate te koop zien staan?
Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Totaal aantal Berichten: 3844
- CX 2200
- CX 2200
Grappig, ik heb ooit op een camping in Frankrijk geslapen in zo’n ding. Inderdaad een caravan met hoog hebbehebbe gehalte.

- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
Op lbc staan er toch wel een paar meer dan vier hoor, tussen alle moderne campers in. En soms ook voor best leuke prijsjes.

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
@ Graddus,
Wanneer ik zoek op LBC (caravaning- Notin) krijg ik redelijk wat gevonden ‘hits’. Maar dit zijn vooral campers. Ongeveer 4 caravans krijg ik naar voren, of zoek jij anders?

Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Als ik in heel Frankrijk zoek, verder niets specificeer en dan Notin intik en ‘recherche dans le titre uniquement’ aanvink, vind ik een hoop campers, maar toch een stuk of 10 notin caravans…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
In mijn archief vond ik bijgaande foto.
Een DS met een Notin. Mooie combinatie

Totaal aantal Berichten: 4311
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Hou er wel rekening mee dat je een stevige trekauto nodig hebt. Ze zijn aardig aan het gewicht.

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
@ Super idee,
Deze combi heb ik ook mogen bewonderen op internet. Zou heel mooi zijn als iemand mocht weten wie deze eigenaar is. Zie onderstaande link, dat is een foto van deze combi, en via deze link kan je in het 33 foto’s tellende album nog meer foto’s zien van deze combi.
http://www.oldtimercaravanclub.nl/index.php?name=coppermine&file=displayimage&album=135&pos=3
@ Citro power,
Ik heb uit informatie uit bepaalde sites begrepen dat de caravans idd solide/degelijk, misschien moet wel lomp gezegd, gebouwd zijn. Het type dat bijv in de link van Super idee staat heeft een totaal gewicht mgoelijk van ongeveer 1500 kg. Opzich zou mijn DS21 dat moeten kunnen handlen, ware het niet dat het een Half automaat is. De ID break van me vader daarentegen is ewl een handbak, dus dat moet goedkomen (moet er wel voor werken, maar het is de ultieme caravan voor achter de DS in mijn ogen).

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
@ 25trd,
heb op jouw manier gezocht en kwam er nog een aantal tegen welke ik nog niet eerder had gezien. Graag koop ik eentje in een zo goed mogelijke staat, dan kost het iets meer, maar kan je hem gelijk in gebruik nemen. Dan blijven er ongeveer een totaal van 4 serieuze opties over in mijn ogen

Totaal aantal Berichten: 760
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Erg mooie caravan, staat ook mooi achter een DS.
Er staat me bij dat ik er een gezien heb bij het DS-clubevenement in Leek.
Hydraulische remmen, op een of andere wijze gekoppeld aan de remmen van de auto?
Kan het zijn dat die van Akos (van Blikwerk, Drachten) was?
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Totaal aantal Berichten: 10299
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Dat van die remmen staat mij ook bij.
Citroen!

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
De caravans zijn zover ik weet hydraulisch geremd en in sommige gevallen zelfs luchtgeveerd. Ook zag ik dat de mogelijkheid bestaat om de caravan aan te sluiten op het hydr. systeem van de DS. Aftakking vanaf de achterbollen?...

Totaal aantal Berichten: 587
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Mooie, zeldzame combi, DS-Notin. Let wel op het trekgewicht van de DS. Volgens mij mogen de meeste DS’en maar 1250 kg geremd trekken. En dan alleen als dat trekgewicht op het kenteken vermeld staat. Op het kenteken van mijn DSuper stond geen trekgewicht. Ik heb het naar de RDW gestuurd met het verzoek de trekgewichten te vermelden. Dat is netjes gebeurd (check DH-69-82 op RDW.nl). Nu mag mijn Constructam Comet5 (1.000 kg max) van 1970 aan de haak. Aanhangers die via het hydro-systeem van de DS geremd worden, mochten in Frankrijk zelfs tot 1800 kg wegen. Ik weet niet of je dat in NL op je kenteken krijgt.