Betaal je iets voor dat vermelden, en moet je dan nog zelf onderbouwen/meesturen wat die gewichten zijn of weten ze dat bij RDW gewoon al voor alle types ID/DS? Je hoeft er in elk geval niet voor naar ze toe met je auto begrijp ik.
[Break 20 Familiale ‘71]





Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006
- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
@ gerald,
Zover ik weet mag mijn ‘72 DS21 1500 geremd trekken. Maar wellicht weten andere
hier op het forum daar meer over?
Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën
@charles, zie http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/206864/ . Het gewicht moet in ieder geval op je kenteken staan.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!


































Totaal aantal Berichten: 15756
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
askii schreef:Betaal je iets voor dat vermelden, en moet je dan nog zelf onderbouwen/meesturen wat die gewichten zijn of weten ze dat bij RDW gewoon al voor alle types ID/DS? Je hoeft er in elk geval niet voor naar ze toe met je auto begrijp ik.
Het aanpassen van het kenteken kost je alleen een postzegel. Wat je wel nodig hebt is een papier opgesteld door Citroen Nederland waarop het maximale aanhangwagengewicht voor jouw auto wordt vermeldt. Dit kun je dan tezamen met het complete kenteken opsturen naar de RDW en dan krijg je het aangepaste kenteken netjes weer terug thuis gestuurd. Eerst even contact leggen met de dienst homolagatie van Citroen dus.





Totaal aantal Berichten: 587
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Ik heb naar aanleiding van het draadje waaraan T(h)ijs refereert gebeld met RDW, een brief opgesteld en samen met deel I, II en III naar RDW gestuurd. Als extra had ik nog enkele prints van DS-kentekens met trekgewichten van de RDW-site meegestuurd. Koste inderdaad slechts een postzegel. Na een week had ik het complete nieuwe kenteken in huis.
De brief was als volgt:
RDW Unit VRD
Postbus 30.000
9640 RA VEENDAM
Uw brief van / Uw kenmerk Onderwerp Ons kenmerk Bijlagen Datum
trekgewicht GWGerald Willemsen kenteken 31-03-2011
Geachte heer, mevrouw,
Wilt u SVP de trekgewichten (geremd en ongeremd) op het kenteken DH-69-82 vermelden? Volgens uw medewerker is het typegoedkeuringsnummer: Citr0093. Ik heb enkele referenties bijgevoegd.
Ik wacht uw reactie af.
Alvast dank.
Met vriendelijke groeten,
Gerald Willemsen























Totaal aantal Berichten: 4311
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
nltecoko schreef:
Hydraulische remmen, op een of andere wijze gekoppeld aan de remmen van de auto?
Kan het zijn dat die van Akos (van Blikwerk, Drachten) was?
Ik weet wel dat het merk SMV hydrolische/electrische remmen heeft die je vanuit de auto bedienen kan.
Of de Notin dat ook heeft weet ik niet.
Lijkt me niet dat je het systeem van de caravan op de auto aansluiten kan.














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een SMV heeft volledig elektrisch bediende remmen, komt geen hydrauliek aan te pas
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste


































Totaal aantal Berichten: 15756
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Een SMV heeft elektromagnetische remmen die met een speciaal kastje worden aangesloten op de remlichtschakelaar. Aan de hand van dit signaal en de duikneiging van de auto genereert dit een puls dat de caravanremmen laat weten hoe hard ze moeten aangrijpen. Veel directer dan een oplooprem, veel effectiever en inderdaad in geval van slingerende caravan kun je vanuit de auto ook alleen de caravan afremmen. Met hydrauliek heeft dit alles overigens verder niets van doen.


































Totaal aantal Berichten: 15756
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
En weer was ik niet snel genoeg
charlesdegaulle21 schreef:@ gerald,
Zover ik weet mag mijn ‘72 DS21 1500 geremd trekken. Maar wellicht weten andere
hier op het forum daar meer over?
Onze DSpecial uit 72 mag volgens het aanvullingsblad van het kenteken 1500 kg geremd en 500 kg ongeremd trekken (kentekenbewijs is uit 72, aanvullingsblad uit 80). Ik weet niet of de motorinhoud/vermogen invloed hierop heeft
Jeroen.





Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006
- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Een linkje wat eerder in dit draadje is gezet, met daarop een rode 2e neus DS en een Notin (NL combi) heeft bij de RDW op kenteken een maximum trekgewicht van 1800kg. In de boeken van de DS is 1800kg toegestaan bij een permanent aangesloten remsysteem (is mogelijk bij Notin, deze wordt aangesloten op hydraulische systeem van de DS) Iets wat volgens, ik meen, Waterman als in NL niet toelaatbaar werd beschouwd is dus voor deze DS wel toegelaten…... Weet de RDW het ook niet altijd meer?
Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën























Totaal aantal Berichten: 4311
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
waterman schreef:Een SMV heeft volledig elektrisch bediende remmen, komt geen hydrauliek aan te pas
Had ik het bijna goed, dacht dat het een combinatie was maar dus niet.
Waren ook mooie degelijke caravans.


































Totaal aantal Berichten: 15756
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Sommige nog steeds hoor


























Totaal aantal Berichten: 7618
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik had er nog nooit van gehoord - maar inderdaad wel grappige dingen. En sommige zijn wel bizar groot: 7m en een 2 liter CX er voor ... Daar wil je niet achter zitten op een helling.
Moet ‘t perse Notin zijn? Achter de DS is de Mosterd Yvonne ook heel mooi. En mijn persoonlijke favoriet is altijd nog de trots der lage landen, de Belgische Constructam. Een ronding aan de voorkant die de vorm van de neus en voorruit van de DS prachtig herhaald.
“Sommige nog steeds hoor”
Zoals de mijne…..
http://picasaweb.google.com/jan.ottens56
Komende zomer ook met een DS ervoor! Overigens heeft mijn SMV geen elektrische remmen meer, een vorige eigenaar heeft er een ander chassis met oplooprem onder gebeund
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders