Starten (weer) een probleem
matombo
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 123
Geregistreerd: 01-05-2007

Gepost: 14 juni 2011 07:20 PM

Vorig jaar probleem gehad met starten. Een nieuwe accu bleek de oplossing.
Begin mei weer een prbleem met koud starten. Bleek uiteindelijk een losgeschoten chokekabel te zijn. Vastgemaakt. Probleem opgelost. Startte weer als vanouds. Tot afgelopen zaterdag. Een mooie tourtocht gehad met Cuby en route in Drenthe. Starten geen probleem. ‘s Avonds wilde ik naar huis rijden en met veel pijn en moeite krijg ik de DS aan de praat en rij hortend en stotend naar huis, terwijl er daarvoor niets aan de hand was.
Vandaag weer geprobeerd te starten. Tot nu toe geen succes. De startmotor gaat rond, maar de auto slaat niet aan. Op een gegeven moment zie ik rook bij de accu vandaan komen. Blijkt de “dunne” draad van de accu naar het chassis gloeiend heet te zijn waardoor de isolatie bijna gesmolten was. Dit lijkt mij niet normaal. Ik dacht dat bij starten de dikke kabel van de minpool naar het motorblok de grote stroom moest leiden.
Wie kan mij op weg helpen naar de oplossing van het niet starten.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 14 juni 2011 07:58 PM
  [ # 1 ]

Het lijkt er dus op dat de dikke geen goed contact maakt. Dan moet bijna alle stroom door de dunne en die kan daar niet tegen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
matombo
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 123
Geregistreerd: 01-05-2007

Gepost: 14 juni 2011 09:35 PM
  [ # 2 ]

Ik heb bij het motorblok de kabel losgehaald en het “oog”, de ring en de haak (plaatselijk) afgeschuurd. De motor startte (het ging weer moeizaam), maar liep heel beroerd. Ben een eindje gaan rijden en na verloop van tijd (3 km) reed de auto weer normaal. Morgen maar weer eens proberen en kijken wat er dan gebeurt.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1351
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 15 juni 2011 10:02 AM
  [ # 3 ]

Tip van de dag;
Op de vliegtuig onderhoud school (Anthony Fokker school, Den Haag) heb ik geleerd na montage van de accukabels de verbindingen in te smeren met dikke vaseline en dan even de föhn erop zetten; Vaseline smelt en vult alle gaten en hoekjes. Het sluit alle aansluitingen luchtdicht af en voorkomt oxidatie. Dit is standaard bij alle vliegtuigen. Ik doe dit daarom ook altijd bij mijn auto’s en het werkt geweldig.

Groeten uit Afrika,

Stef

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 juni 2011 10:03 AM
  [ # 4 ]

of kopervet ertussen. dat geleidt ook nog!!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook