













































Totaal aantal Berichten: 43393
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat probleem hebben ze allemaal (gehad) en wordt/ werd veroorzaakt door een te marginale toevoer van olie. Als die olie vervolgens vervuilde kwam de toevoer ook nog eens dicht te zitten en was het helemaal snel over.
Op tijd olie verversen is zéér belangrijk bij de 1600 Hdi 110 alsmede het gebruik van de juiste olie.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
graddus schreef:Wat heb je nu voor motorisering in je Berlingo dan? Ik ben daar namelijk niet van gewend dat ze moeite hebben met een aanhangertje…
een 1.9 diesel, 65 pk… trekt niet lekker..
EW schreef:Ze heeft nu een 1.9D met vijf personen en een kampeeruitrusting.
(hoi Claire)
... heej ! Jij ook hier
gezellig ! Kan je me nog meer op weg helpen ! Hier kan en mag het tenslotte
))


































Totaal aantal Berichten: 15735
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Zo’n 1.9 trekt alles, je moet alleen geduld hebben Mijn eerste was zo’n 1.9, daar rijdt mijn vader nu nog mee en met zo’n 300000 km op de teller sleurt dat ding nog steeds de meest waanzinnige aanhangwagens en ook met zeer acceptabele snelheden. Je moet er alleen niet hard bergop mee willen
graddus schreef:Zo’n 1.9 trekt alles, je moet alleen geduld hebben
Mijn eerste was zo’n 1.9, daar rijdt mijn vader nu nog mee en met zo’n 300000 km op de teller sleurt dat ding nog steeds de meest waanzinnige aanhangwagens en ook met zeer acceptabele snelheden. Je moet er alleen niet hard bergop mee willen
o ik zal niet zeggen dat het geen fijne auto was. we hebben er tenslotte meer dan 350.000 mee gereden.. dus wat dat aangaat.. het is dat de reparaties (qua kosten) nu de spuigaten uit beginnen te lopen, anders hadden we hem gewoon opgereden…
Maar goed.. On topic..
ik kan dus in principe ieder model op die 1.8 na wel kiezen qua gas (als dat het idd wordt.).. Diesel is anders de meest voor de hand liggende optie, ik denk dat ik nog steeds te veel rij voor benzine..
nog verschil in af-fabriek of achteraf ingebouwd ?


































Totaal aantal Berichten: 15735
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Af fabriek lpg ga je bij Citroen hoe dan ook niet vinden. Er zijn een paar jaar terug wat acties geweest met LPG af importeur, maar dat was op de latere modellen.


































Totaal aantal Berichten: 15735
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
vanhaut schreef:we hebben er tenslotte meer dan 350.000 mee gereden.. dus wat dat aangaat.. het is dat de reparaties (qua kosten) nu de spuigaten uit beginnen te lopen, anders hadden we hem gewoon opgereden…
Voor de meeste mensen is dat een aantal kilometers dat ze nooit zouden durven rijden met een auto en jij hebt het over ‘anders hadden we hem wel opgereden…
graddus schreef:vanhaut schreef:we hebben er tenslotte meer dan 350.000 mee gereden.. dus wat dat aangaat.. het is dat de reparaties (qua kosten) nu de spuigaten uit beginnen te lopen, anders hadden we hem gewoon opgereden…
![]()
Voor de meeste mensen is dat een aantal kilometers dat ze nooit zouden durven rijden met een auto en jij hebt het over ‘anders hadden we hem wel opgereden…
tja.. hij staat nu op 485000 km…. respectabele stand niet ?


































Totaal aantal Berichten: 15735
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Heel netjes.
deze kwam ik tegen.. zo op het eerste oog lijkt ie me niet verkeerd.. alleen motorvermogen ?


































Totaal aantal Berichten: 15735
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Evenveel PK als de beoogde diesel, maar natuurlijk veel minder koppel omdat het een benzine-auto is.
Staat wel bij ACC-Overveen. Typische ex-lease-schuiver. Als je weet wat je koopt kun je er terecht. Anders zou ik er met een grote boog omheen lopen.
EW schreef:Staat wel bij ACC-Overveen. Typische ex-lease-schuiver. Als je weet wat je koopt kun je er terecht. Anders zou ik er met een grote boog omheen lopen.
ging me meer om type, niet om dealer. radar staat er vol mee ..














































Totaal aantal Berichten: 43393
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Daar moet je echt NOOIT een auto kopen hoor!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ah, ik dacht dat als je er een auto vindt waarvan je de hele geschiedenis kunt achterhalen en je maling aan garantie en service hebt….