Hoi,
Vandaag een nieuwe hemel gescoord helemaal strak en in de juiste kleur!
Nu het volgende, het eruit halen viel niet mee, de zijpaneeltjes langs de (deur) stijlen moesten weg. Deze gaan daarbij allemaal stuk (arggg) voor de sloop auto is dat niet zo’n probleem maar mijn eigen CX daar moeten ze wel heel blijven!.
Kijk deze “dingetjes” breken allemaal af
zodat het paneeltje niet meer terug kan.
Misschien kun je deze dingetjes nieuw kopen?
Misschien doe ik iets niet goed en is er een handigheid?
CX 20 TRE Bleu Nuit 1982
dat heeft met de ouderdom van het plastiek te maken
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
om deze klemmen los te halen heb je een speciale tang nodig
Ok maar er zijn toch wel meer mensen die hun hemel opnieuw hebben bekleed dan wel vervangen.
Hebben die dan allemaal een speciale tang. En hoe kun je dan met die tang achter de paneeltjes komen?
Bij mij was proberen om het paneeltje van de stijl af te krijgen al genoeg om een aantal van de plastic “dingen” te doen breken.
CX 20 TRE Bleu Nuit 1982

Totaal aantal Berichten: 591
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Bedankt voor de tip.
Ze zijn inmiddels besteld bij CX-Basis.
Ik zal hier mijn bevindingen melden met de klik-krak plugjes. En natuurlijk een foto van de oude en de nieuwe hemel…
CX 20 TRE Bleu Nuit 1982
Vandaag wat BX plastic aan ‘t verwijderen geweest en ik heb er zowaar geen één gesloopt!!! Had ook de ervaring dat ze altijd kapot gaan, rotdingen!! Schroef ‘t dan vast!

Totaal aantal Berichten: 2485
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Handige info. Ik ga die krengen dus ook bestellen.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Als je regelmatig iets met bekleding doet is ‘t volgens mij handig om die krengen gewoon op voorraad te hebben inderdaad handige info hier!

Totaal aantal Berichten: 6351
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Ik heb vorig jaar op Citromobile een zak van die klemmetjes bij CX Basis gekocht. Altijd handig om te hebben liggen en ze klemmen ook veel beter dan klemmetjes die al een keer gebruikt zijn. Kortom, ik ben tevreden.
Groet,
L
Zo vandaag de hemel in gegaan!
En het is er goed toeven.
de oude
de nieuwe
CX 20 TRE Bleu Nuit 1982
dat ziet er weer mooi uit
Beter
How to Raise your I.Q. by Eating Gifted Children…
postelmans schreef:Hallo, ik ben nieuw in dit forum. Ik rij al jaren cx, maar in Kopenhagen. Hier zijn maar weinig mensen wie ik het over een cx kan hebben. Ik rij in een 2200 trs 89 die ik uit Frankrijk heb gehaald. Alles picobello in orde. Maar alleen komt de hemel naar beneden. Heb gelezen hoe je dit moet reparerer, waarschijnlijk geen probleem afgezien van die knopjes. Kan je die bij cx-basis bestellen en hoe heten ze?
vriendelijke groeten uit kopenhagen
welkom
wat voor knopjes bedoel je heb je hier een foto van en heb je ook een foto van je cx