Vandaag heb ik dan uiteindelijk de remschijven vervangen. Dit volgens de methode beschreven in het topic “remschijven vervangen”. De tekst uit het reparatieverslag vermelde nergens de verwijdering van het stuurhuis, en inderdaad… het ging perfect zonder die handeling.
Tegelijk heb ik de handremklauwen helemaal opgepoetst, ook de blokjes enz… De hele vettige omgeving rondom de bak en achter de remschijven is nu weer helemaal mooi en overzichtelijk. Dat geeft toch een enorme voldoening !
Op een bepaald moment was ik wel even in paniek omdat ik een gat vond in mijn versnellingsbak, ter hoogte van de linker-handremklauw. Ik dacht dat alles weer verloren was, maar gaandeweg kreeg ik het gevoel dat dat gat daar gewoon hoort te zitten .
Kan iemand mij alstublieft zeggen dat ik voor een keer gelijk heb, wat dat gat betreft ?
http://www.SPAM/@ds/foto 2.JPG
ziezo, mezelf al gerustgesteld !
Linkje is niet goed
Volledig copiëren en plakken , uwe Referentie !





























Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Het is ook geen gat in de versnellingsbak, maar in het koppelingshuis.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Ok, het koppelingshuis.
De werkzaamheden vorderen langzaam maar zeker. Bestaat er een makkelijke manier om die rubberslangen op de nippels te krijgen ? Bv de aanzuigslang op de HD-pomp krijgen vind ik persoonlijk niet makkelijk. Ook de zwarte retourslang heb ik wat moeten inkorten wegens een beschadiging, maar ik krijg ze niet terug op de metalen nippel.
Alles zit terug op de juiste nippel !
Nu heb ik de benzinepomp vervangen, maar daar viel me iets op. Dat kleine staafje dat de zaak aandrijft, daar zit in het midden een gleufje rondom, waarin perfect een o-ring zou kunnen passen. Er zat echter niets rond. Hoort daar iets te zitten of niet ?
Het nieuw aangeschafte pompje is ook een stuk kleiner dan het originele ...












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
nee. hoort leeg en naar binnen dacht ik..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ok, dan durf ik weer verder !
Er zijn zo van dingen , zoals het uitlaatspruitstuk bv, waarvan ik niet goed weet wat ik me op de hals haal indien ik het eraf haal. De bouten zijn volledig verroest dus dat worden nieuwe tapeinden enz ... Het zit nog vast, maar het ziet er wat treurig uit naast al die blinkende spullen, en het lijkt alsof het er op een dag na 300km met een krak gaat afbreken ..
Is het uitboren dan de oude, en de hele zaak vernieuwen dus, mogelijk met het blok nog in de auto ?












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
stook het maar goed heet en hoop dat het niet breekt!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik heb het opgelost, het hitteschildje wou ik vervangen, maar dat is zo ook gelukt. De boutjes kunnen maar net tussen het blok en het uitlaatspruitstuk, maar het lukt wel !
Nu: kan ik de choke-kabel vervangen zonder uitbouw dashboard ?
En: kunnen de remblokken voor vervangen worden zonder het verwijderen van radiator enz ... ? Alles ligt nu open na het poetsen van de remklauwen, maar ik moet wachten op de nieuwe blokken. Dus had ik al graag doorgegaan met de verdere opbouw.












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
choke kabel krijg je er wel uit maar erin wordt moeilijker. haal je klokkenwinkel er ff uit. 4 schroefjes.
Blokken kunnnen eruit als je de tunnel weghaalt.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Hallo, ik heb het ook even nagelezen in het werkplaatshandboek. De tunnel alleen betekent dus gewoon loshalen van de radiator achteraf.
By the way, ik heb mijn voorruit er vandaag weer uitgehaald, omdat het rubber mijns inziens niet genoeg rond het glas klemt.
Maar bij hermontage was het gewoon weer hetzelfde. Dus laat ons zeggen, het rubber “gaapt” aan de buitenkant toch wel, vooral aan de bovenste hoeken. Is dat altijd zo ? Ik zie geen manier om er meer spanning op te krijgen.
Misschien met de ribbels naar buiten monteren ?????
R&DfC;
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Probeer eens een nieuw rubber