2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
vervangen harmonicarubbers op stuurhuis(-stang) ?
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 20 juni 2011 11:48 PM
  [ # 16 ]
jef scholliers schreef:

Die meneer werkt ook dagelijks aan DS’en

Laat me raden: CQS’er zeker?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 20 juni 2011 11:55 PM
  [ # 17 ]

Ok , het is maandagavond, mijn excuses als dit een beetje of-topic is, maar laat ons er nog heel even over doorgaan.

Nee, absoluut geen CQS’er, en ik al helemaal ook niet !  Neenee, dankuwel.  Het blijft gewoon een discussiepunt. Er blijven toch gewoon maar twee keuzes over:  een herzien exemplaar, of het zelf doen.

Ik kies optie één, en dan vraag ik me af of de dingen die bv. Sassen aanbiedt, ook echt werken.  M’n hele motorcompartiment is zoals ik het gedroomd had, alleen dat vervelende stuurhuis wil niet echt droog blijven !

CQS vond ik héél duur voor weinig goeds.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 juni 2011 12:00 AM
  [ # 18 ]

Jeff: een stuurhuis van CitroTech is écht een prima aanschaf.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 21 juni 2011 12:03 AM
  [ # 19 ]

Ik heb het intussen gevonden, zo rond de €900 dus.  Toch niet niets ! 
Ik zal er nog eens een nachtje over slapen !

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1351
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 21 juni 2011 09:12 AM
  [ # 20 ]

Bij Citrotech pakken ze het echt heel grondig aan, zie filmpjes op de website. Ik ben er zelf langsgeweest toen ik een paar maanden geleden in Nederland was, was erg onder de indruk van hun aanpak, er word daar heel netjes en precies gewerkt. Ik heb hun spullen voor het stuurhuis inmiddels hier in Afrika, Over een paar weken is de DS klaar bij de plaatwerker/spuiter, dan ga ik de oude spullen vervangen door de nieuwer dan nieuw Citrotech spullen.

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 21 juni 2011 10:17 AM
  [ # 21 ]

Ik zie op dat filmpje inderdaad heel keurig werk. 

Even technisch: is het mogelijk dat het lekt door het middelste rubbertje, wat tussen de bekrachtiging en die twee dunnere poten zit ?  Het lijkt me zo dat de harmonica’s intact zijn, het rondsel kurkdroog, maar enkel in het midden staat er telkens een klein plasje LHM.

En dan nog iets: het draaien van de wielen kan je “beperken” door die grote moeren aan te draaien heb ik begrepen.  Maar wat is eigenlijk de basisinstelling ?  Laat ons zeggen: hoeveel schroefdraad is daar standaard zichtbaar ?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 juni 2011 10:35 AM
  [ # 22 ]

Het lekt intern. De LHM verzamelt zicht achter je harmonica’s en de twee halve buizen waar jouw rubbertje om de as zit. Tussen de helften drupt het eruit..

Basis is dat je wielen de alu schildjes niet raken. Moeren lossen en doppen aan- of los draaien. moeren weer vast.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 21 juni 2011 10:48 AM
  [ # 23 ]

Aha ! Ik dacht dat de moeren het werk deden !  Vandaar dat het geen effect had.

  Dankuwel !

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 21 juni 2011 03:04 PM
  [ # 24 ]

hm, ik heb eigenlijk geen lekkage, enkel die slechte rubbers, maar ik zie nog niet echt in hoe ik die nieuwe erop krijg. Lekken doet het gelukkig (nog) niet…

geen goeie ervaringen met CQS blijkbaar?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 juni 2011 05:18 PM
  [ # 25 ]

Het vervangen van de hoezen is niet zo moeilijk. Het stuurhuis moet eerst uit de wagen, de leiding die over het stuurhuis heenloopt er af halen,  dan de oude hoezen verwijderen, daarna een stukje gereedschap maken om de linkerhoes over het tapeind wat midden in het stuurhuis zit te helpen: Dat tape je vervolgens helemaal in zoals op de foto:

Daarna trek je de hoes over dat hele setje heen. Vervolgens het tape weghalen en de geleider weghalen, de rechterhoes plaatsen en klaar.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2988
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 21 juni 2011 06:51 PM
  [ # 26 ]
jef scholliers schreef:

Het rondsel is dat ding met die 4 à 5 ringen achter elkaar ?

Klopt

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 21 juni 2011 07:49 PM
  [ # 27 ]
waterman schreef:

Het vervangen van de hoezen is niet zo moeilijk. Het stuurhuis moet eerst uit de wagen, de leiding die over het stuurhuis heenloopt er af halen,  dan de oude hoezen verwijderen, daarna een stukje gereedschap maken om de linkerhoes over het tapeind wat midden in het stuurhuis zit te helpen: Dat tape je vervolgens helemaal in zoals op de foto:

Daarna trek je de hoes over dat hele setje heen. Vervolgens het tape weghalen en de geleider weghalen, de rechterhoes plaatsen en klaar.

Hoes aan de binnenkant goed met afwasmiddel insmeren!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 22 juni 2011 09:56 PM
  [ # 28 ]

aha, bedankt voor de tips, foto’s maken ook alveel duidelijk! ik ga ermee aan de slag.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook