Als ik harder dan 100 km/h op een glad wegdek rijd vallen mij een aantal zaken op. Mijn auto geeft elke 5 seconde een schokje waardoor hij 1 seconde sneller gaat. Hij trilt ook licht tijdens het rijden en dat trillen stopt dan ook een seconde. Eerst dacht ik dat er een probleem in de ontsteking zat ( ondanks deze met een micro meter is afgesteld) nu lijkt het eerder in de remmen te zitten. Het lijkt dan dus alsof je de hele tijd je voet op de rem hebt en elke 5 seconde even de rem los laat. Ik voel hetzelfde namelijk ook als ik hem vanaf. 150 terug uit laat rollen. Ook lijkt het tegelijk te gaan met het werken van de HD pomp.
Een ander bibbermoment is als ik vanaf 150km/h gas los laat, dan begint de voorkant te trillen. Dit staat natuurlijk los van het eerste tril probleem en is misschien opgelost met het balanseren vd wielen.
Wie heeft nuttige info?
Hoi Serge,
op de site van de DSClub is een heel artikel over dit onderwerp, de les: er is geen trilling hetzelfde.
Balanceren van de banden en het richten en vlakken van velgen kan helpen.
Een ander bekend euvel; gescheurde lassen in de sniep. Daar zijn vast wel enkele forumleden die daar wat meer over kunnen vertellen. Maar dit is dus maar een tipje van de sluier. Afijn trial and error.
Succes en ik ben nieuwsgierig naar je bevindingen!
en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen

Totaal aantal Berichten: 2967
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
serge-ID schreef:Wie heeft nuttige info?
Laat eens iemand anders (proef)rijden, soms wordt het euvel snel geduid….

Totaal aantal Berichten: 1234
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
vlietmansje schreef:
Laat eens iemand anders (proef)rijden, soms wordt het euvel snel geduid….
Ha Ha, wat was het ook alweer?: de uitlaat!
Peter.