













































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
jef scholliers schreef:Die meneer werkt ook dagelijks aan DS’en
Laat me raden: CQS’er zeker?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ok , het is maandagavond, mijn excuses als dit een beetje of-topic is, maar laat ons er nog heel even over doorgaan.
Nee, absoluut geen CQS’er, en ik al helemaal ook niet ! Neenee, dankuwel. Het blijft gewoon een discussiepunt. Er blijven toch gewoon maar twee keuzes over: een herzien exemplaar, of het zelf doen.
Ik kies optie één, en dan vraag ik me af of de dingen die bv. Sassen aanbiedt, ook echt werken. M’n hele motorcompartiment is zoals ik het gedroomd had, alleen dat vervelende stuurhuis wil niet echt droog blijven !
CQS vond ik héél duur voor weinig goeds.














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jeff: een stuurhuis van CitroTech is écht een prima aanschaf.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik heb het intussen gevonden, zo rond de €900 dus. Toch niet niets !
Ik zal er nog eens een nachtje over slapen !














Totaal aantal Berichten: 1351
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Bij Citrotech pakken ze het echt heel grondig aan, zie filmpjes op de website. Ik ben er zelf langsgeweest toen ik een paar maanden geleden in Nederland was, was erg onder de indruk van hun aanpak, er word daar heel netjes en precies gewerkt. Ik heb hun spullen voor het stuurhuis inmiddels hier in Afrika, Over een paar weken is de DS klaar bij de plaatwerker/spuiter, dan ga ik de oude spullen vervangen door de nieuwer dan nieuw Citrotech spullen.
Ik zie op dat filmpje inderdaad heel keurig werk.
Even technisch: is het mogelijk dat het lekt door het middelste rubbertje, wat tussen de bekrachtiging en die twee dunnere poten zit ? Het lijkt me zo dat de harmonica’s intact zijn, het rondsel kurkdroog, maar enkel in het midden staat er telkens een klein plasje LHM.
En dan nog iets: het draaien van de wielen kan je “beperken” door die grote moeren aan te draaien heb ik begrepen. Maar wat is eigenlijk de basisinstelling ? Laat ons zeggen: hoeveel schroefdraad is daar standaard zichtbaar ?












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Het lekt intern. De LHM verzamelt zicht achter je harmonica’s en de twee halve buizen waar jouw rubbertje om de as zit. Tussen de helften drupt het eruit..
Basis is dat je wielen de alu schildjes niet raken. Moeren lossen en doppen aan- of los draaien. moeren weer vast.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Aha ! Ik dacht dat de moeren het werk deden ! Vandaar dat het geen effect had.
Dankuwel !






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
hm, ik heb eigenlijk geen lekkage, enkel die slechte rubbers, maar ik zie nog niet echt in hoe ik die nieuwe erop krijg. Lekken doet het gelukkig (nog) niet…
geen goeie ervaringen met CQS blijkbaar?














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het vervangen van de hoezen is niet zo moeilijk. Het stuurhuis moet eerst uit de wagen, de leiding die over het stuurhuis heenloopt er af halen, dan de oude hoezen verwijderen, daarna een stukje gereedschap maken om de linkerhoes over het tapeind wat midden in het stuurhuis zit te helpen: Dat tape je vervolgens helemaal in zoals op de foto:
Daarna trek je de hoes over dat hele setje heen. Vervolgens het tape weghalen en de geleider weghalen, de rechterhoes plaatsen en klaar.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
jef scholliers schreef:Het rondsel is dat ding met die 4 à 5 ringen achter elkaar ?
Klopt
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper





























Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
waterman schreef:Het vervangen van de hoezen is niet zo moeilijk. Het stuurhuis moet eerst uit de wagen, de leiding die over het stuurhuis heenloopt er af halen, dan de oude hoezen verwijderen, daarna een stukje gereedschap maken om de linkerhoes over het tapeind wat midden in het stuurhuis zit te helpen: Dat tape je vervolgens helemaal in zoals op de foto:
Daarna trek je de hoes over dat hele setje heen. Vervolgens het tape weghalen en de geleider weghalen, de rechterhoes plaatsen en klaar.
Hoes aan de binnenkant goed met afwasmiddel insmeren!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
aha, bedankt voor de tips, foto’s maken ook alveel duidelijk! ik ga ermee aan de slag.