rechter watergoot onder C-stijl en kofferbinnenscherm
traction7c
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 21-05-2011

Gepost: 24 juni 2011 01:39 AM

Bij mijn dame is de kofferbak nat….
de rubbers zijn vervangen en na het wegtrekken van de kofferbakbekleding van het rechterscherm zie ik rechtsboven in de hoek van de kofferbak tegen de hoedenplank-watergoot-binnenscherm een gat…. Het water komt zelfs via de hoedenplank (die verder gaaf is) aan de binnenzijde van de c-stijl tegen de c-zuil-hemelbekleding
Bovendien is het binnenscherm in de kofferbak aan de bovenkant op diverse plaatsen ‘poreus’.

Van het watergootje zijn de onderste stukken recent vervangen en dus oké. Links is er overigens niets aan de hand, alles keihard, zelfs weinig roest te bekennen.

Nu mijn vraag: is er een kant en klaar passtuk dat ik aan de bovenzijde van de watergoot onder de c-stijl kan lassen. Ik heb al gelezen dat proplassen en afkitten met carrosserielijm de beste garantie voor waterdichtheid oplevert.

Alleen: is er een op maat gemaakt overzetstuk in het magazijn dat ik er in kan lassen? Ik las dat Chyparse in Almere die zou hebben. Heeft iemand een foto? Zij zijn maar heel beperkt open (di tm vrijdag 9-17). Hebben andere leveranciers zulke inzetstukken ook? Het clubmagazijn? Citroclaasique? Zo ja, is er kwaliteitsverschil?

En geldt dat ook voor de bovenzijde van het binnenscherm in de kofferbak? Heeft het centraal magazijn die stukken op voorraad? Iemand enig idee of die stukken duur zijn, als ze bestaan?

Ik heb zelf een CO2-lasapparaat, waarmee ik plaatwerk prima kan lassen.


Iemand dat al laten doen? Zo ja, wat kost dat ongeveer?

Ik wil het uiteraard ook zelf proberen, lijkt me niet heel erg moeilijk als die passtukken bestaan.

Ik denk aan: C-zuil-bekleding binnen en buiten verwijderen, kofferbakscharnier eruit, achterruit eruit, rottigheid eruit slijpen en nieuwe passtukken er inzetten.

Maar alles aan de DS is ietsje ingewikkelder dan het lijkt, zo heb ik inmiddels door.

Dus graag krijg ik van jullie goed advies. Als ik er niet zelf aan moet beginnen, graag ook gewoon zeggen.

Merci et Salut!

Peter

Citroën Traction Avant 7C 1939 klik
Challenger Genesis 31 op Ford Transit 2.2 TDCI 96 KW 2008   klik
Mercedes-Benz SLK R171 200 Kompressor 2004  klik

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 juni 2011 10:47 AM
  [ # 1 ]

waarschijnlijk is het binnenscherm rot bij de moer voor achtergordels. Maak alles open en schoon. Er is dacht ik een compleet binnenscherm te koop…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
traction7c
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 21-05-2011

Gepost: 24 juni 2011 07:32 PM
  [ # 2 ]
bogaard77 schreef:

waarschijnlijk is het binnenscherm rot bij de moer voor achtergordels. Maak alles open en schoon. Er is dacht ik een compleet binnenscherm te koop…

Vandaag van Citroclassique gehoord dat daar een binnenscherm ca.250 euro kost. het c-stijl onderstuk kost maar enkele tientjes….

Heeft het magazijn die spullen ook?

Citroën Traction Avant 7C 1939 klik
Challenger Genesis 31 op Ford Transit 2.2 TDCI 96 KW 2008   klik
Mercedes-Benz SLK R171 200 Kompressor 2004  klik

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 24 juni 2011 09:48 PM
  [ # 3 ]

Weet ik zo niet. Morgenmiddag is het magazijn van 14-16 u open. Je kan dan even bellen en/of langskomen.

Citroen!

Profiel  
 
traction7c
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 21-05-2011

Gepost: 25 juni 2011 12:00 AM
  [ # 4 ]

is dit het reparatiedeel voor de c-stijl rechts?

http://www.ctaservice.nl/p-2587-repdeel-c-stijl-houder-r.aspx?producttypefilterid=144

Citroën Traction Avant 7C 1939 klik
Challenger Genesis 31 op Ford Transit 2.2 TDCI 96 KW 2008   klik
Mercedes-Benz SLK R171 200 Kompressor 2004  klik

Profiel  
 
Dspecial amateur
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 30-04-2008

Gepost: 25 juni 2011 05:35 PM
  [ # 5 ]

Dat is wel een deel van de C-stijl maar dat zal jij wel niet bedoelen, waarschijnlijk het gedeelte achter het wasbordje boven de goot. Dat deel is niet te koop dus dat wordt knutselen. sterkte, gr. Ton.

Hydraulisch rijd beter

Profiel  
 
traction7c
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 21-05-2011

Gepost: 25 juni 2011 09:17 PM
  [ # 6 ]

Ik ben terug van Citro Classique in Borculo.

Uitstekend advies gekregen van Richard en van Toon. Wat een kennis van DSen hebben die twee. Richard heeft zelfs met een endoscoop de toestand van mijn kokerbalken bekeken en vervolgens heb ik advies gekregen waar ik nog moet tectileren. Gelukkig ziet het er allemaal redelijk uit. De eerdere restauratie had wel wat zorgvuldiger uitgevoerd mogen worden. Door de endoscooop bekeken, bleken sommige binnendelen compleet onbehandeld te zijn. Richard heeft me een aantal voorbeelden van de restauraties van Citro Classique laten zien: dat zag er echt wel beter uit. Dom is dat over sommige stukken in de kokerbalk een nieuw deel is gelast zonder het oude deel geheel te verwijderen.

Verder heeft Richard mijn auto nog even helemaal nagelopen en wat kleine zaken direct verholpen, o.a lampen gesteld. De busjes van de ophanging van mijn hdpomp bleken versleten en ik heb nieuwe meegekregen, dus morgen ben ik weer van de straat. Ik dacht dat ik alleen de v-snaren moest stellen: zo zie je maar, kenners zien dan dat er iets anders aan de hand is.

Maar goed, ik ging naar hen toe voor de lekkage in de kofferbak en heb dus een compleet kant en klaar binnenscherm gekocht: inclusief watergoot, driehoekje, compleet met de originele inkepingen, inclusief bumpersteun.

Ik slijp het gehele binnenscherm er in zijn geheel uit en vervang het dan in één keer. Dat is toch heel wat gemakkelijker dan allerlei losse delen uit het binnenscherm slijpen. Zo zie je er later ook niets meer van.

Het gat in de bodem van de c-stijl waardoor het regenwater via het doorgeroeste binnenscherm in de kofferbak loopt, moet inderdaad met een zelf te maken deel dichtgelast worden, maar dat lijkt ook niet zo moeilijk. Het zit immers onder het wasbordje en je ziet er nooit meer iets van. Dicht is dicht. Hoofdzaak is daar de roest goed verwijderen en het gat waterdicht lassen en dan nog een keer kitten.

Ik zal t.z.t. wel wat foto’s maken.

Citroën Traction Avant 7C 1939 klik
Challenger Genesis 31 op Ford Transit 2.2 TDCI 96 KW 2008   klik
Mercedes-Benz SLK R171 200 Kompressor 2004  klik

Profiel  
 
traction7c
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 21-05-2011

Gepost: 25 juni 2011 11:39 PM
  [ # 7 ]
traction7c schreef:

Ik ben terug van Citro Classique in Borculo.

.....en wat kleine zaken direct verholpen, o.a lampen gesteld. De busjes van de ophanging van mijn hdpomp bleken versleten .....

ik bedoel: van de centrifugaal regulateur

Citroën Traction Avant 7C 1939 klik
Challenger Genesis 31 op Ford Transit 2.2 TDCI 96 KW 2008   klik
Mercedes-Benz SLK R171 200 Kompressor 2004  klik

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3452
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 27 juni 2011 04:49 PM
  [ # 8 ]

Vorig jaar gedaan.
Valt best mee.
Pak wel direct ook alle leidingen mee.Voor een luttel bedrag heb je nieuwe van RVS.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
traction7c
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 21-05-2011

Gepost: 27 juni 2011 08:21 PM
  [ # 9 ]

[edit moderator]Post aangepast: quoten van het voorgaande bericht is onnodig en ongewenst[/edit moderator]

Mooi, ik zie wel dat je de onderste rand niet doorgaand gelast heb. Dat advies heb ik gekregen. Bij mijn nieuwe spatbord is die onderste rand ook niet haaks maar staat een beetje schuin.

Ik heb ook een los deel (de voorzijde van het rechterbinnenscherm, waar nog een plaat op geschroefd zit) dat ik vervang. Dan is meteen alles nieuw. Dat is bij jou misschien dat lichtgrijze deel.

Het lijkt me inderdaad niet een heel moeilijk iets. Als het echt simpel is, dan doe ik misschien de andere kant ook, maar die is eigenlijk nog prima, zonder een enkel gaatje.

Ik heb nog twee vragen:
1. Wat heb je er aan de spatbordzijde op gespoten? Iets waardoor steenslag geen kans krijgt en waar geen vocht onder kan komen? Een soort bitumen/tectyl/antidreun?
2. Hoe heb je er voor gezorgd dat alles haaks is, dus dat na het lassen de naden links en rechts naast het kofferbakdeksel even groot zijn? Is dat een kwestie van gewoon scherm ertussenuit slijpen en het nieuwe op dezelfde plek vastzetten met lastangen?

Citroën Traction Avant 7C 1939 klik
Challenger Genesis 31 op Ford Transit 2.2 TDCI 96 KW 2008   klik
Mercedes-Benz SLK R171 200 Kompressor 2004  klik

Profiel  
 
heinrich
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 05-08-2008

Gepost: 15 oktober 2011 09:54 PM
  [ # 10 ]

weet je ook de oorzaak van water op de hoedenplnank onderaan de c-stijl?

grtn Hendrik

Profiel  
 
traction7c
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 21-05-2011

Gepost: 15 oktober 2011 10:12 PM
  [ # 11 ]

De DS heeft gewoon een paar slecht ontworpen plekken: de C-zuil is daar één van: er komen drie ijzeren stukken bij elkaar: de C-zuil, de hoedenplank en het bovenste gedeelte van het achterste binnenscherm/spatbord: er komt van onderen water tussen, het ijzer is niet verzinkt of geseald en dan is roest voorgeprogrammeerd.
De C-zuil roest onderaan door en het water loopt op de hoedenplank en in de kofferbak….

Zie deze foto:

Citroën Traction Avant 7C 1939 klik
Challenger Genesis 31 op Ford Transit 2.2 TDCI 96 KW 2008   klik
Mercedes-Benz SLK R171 200 Kompressor 2004  klik

Profiel  
 
heinrich
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 05-08-2008

Gepost: 16 oktober 2011 03:23 PM
  [ # 12 ]

aha, ik had ook het idee dat er water tussen de trompetten en het dak naar binnen komt. zou dit ook kunnen?

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook