Totaal aantal Berichten: 1351
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Beste allen,
Heb nieuwe spiegels nodig voor mijn 1973 break, er horen grote spiegels op, maar blijkbaar zijn de kleine mooier. Ik kan van hieruit niet kijken hoe lelijk de grote zijn en hoe mooi de kleine, daarom vraag ik jullie advies; Zijn de grote spiegels die erop horen zo lelijk dat ik toch maar kleine spiegels moet nemen, ondanks dat het niet origineel is?
Groeten,
Stef

Totaal aantal Berichten: 10299
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
En dan bestaan de grote spiegels ook nog in een glimmende en een matte uitvoering. De kleine ken ik alleen glimmend. Keuzes keuzes…..
Citroen!

Totaal aantal Berichten: 2967
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Keuze?
Klein, origineel, geen namaak. Punt.

Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
....komma! er bestaat altijd nog zoiets als smaak. Mijn Limousine (CX) is ook niet meer origineel, maar het is dan ook mijn auto, dat een ander daarop afgeeft vind ik best, als je het maar niet doet waar ik bij ben
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Totaal aantal Berichten: 2967
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
TS vraagt om mooiste, toch?
Over smaak valt niet te twisten.
(En ik zou noooooit op een CX afgeven, hoor!)

Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Tsja, dan keur ik de vraagstelling af
Anyway, ik heb hier niet echt een mening over, dus wat doe ik hier eigenlijk!?
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

- GS/GSA 1220 club break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
De grote zijn ook orgineel, en die zou ik nemen, de matte uitvoering, zeker op een break.
Citroen!
je bent nog niet klaar met kiezen hoor Stef, mag je daarna nog piekeren over deze: breed naar binnen of breed naar buiten ??
[Break 20 Familiale ‘71]
Groot en mat heb ik zelf gekozen. Volgende probleem: waar zijn die te krijgen? Ik vond ze toevallig nieuw op een oldtimermarktje voor Panharddelen in Wimereux (vlak boven Bonen (Boulogne) aan Zee) maar ben ze verder nooit tegengekomen. Dat wil ook weer niet zeggen dat ze niet gewoon in het clubmagazijn liggen…

Mijn favoriete citroen supplier Citrotech heeft ze…
Mat? fotootje iemand?
Een Ds mag je er zelf fff bijdenken. maar zo zien/zijn die grote matte voor de Ds eruit.
Werd ook op de 1e serie Cx’n toegepast.
Op een Ds
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Beste allen,
Dankzij Arjan (bedankt Arjan!!) en met een klein kadootje van Citrotech ben ik nu verlost van mijn afschuwelijke aerodynamische zwart rubberen spiegels en heb ik nu de originele grote spiegels op mijn DS break. Gisteren was er een autoshow hier in het dorp waar ik de 2e prijs (beeldje van echt goudkleurig plastic!) heb weggekaapt, en de restauratie is nog niet eens klaar! Ik moest zeker 10 x demonstreren hoe je 2 wielen op kunt tillen met de hydrauliek en het kriksteuntje, iedereen vond het prachtig. Niemand had ooit een DS Break gezien, velen dachten dat ik hem had verlengd, men kon niet geloven dat je zo’n lange auto gewoon in de showroom kon kopen. Kortom geweldige dag gehad.
En nu door met de rest van de restauratie.
Groeten uit Afrika,
Stef

- GS/GSA 1220 club break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
Goed bezig!
Citroen!
Ik heb ook spiegels op mijn DS en je hebt ze met kleine en lange lengte.
WAT hoort WAAR ???
En hoe moeten ze staan ? brede rand aan de buitenkant of binnenkant ?
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Korte stokje aan bestuurderskant, lange stokje aan de andere kkant (let op mijn auto heeft het stuur aan de verkeerde kant, dus goed kijken op de foto’s!)
Brede kant naar buiten is het mooiste.
OK bedankt. Inderdaad een beetje verwarrend met je rechtse stuur. Op de vorige foto’s met CX en witte DS lijkt spiegel met lange steel aan de bestuurderskant te zijn geplaatst.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige