











































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
de tunnel zit ook onder een dwarsbalkje vast en onderin met twee parkers…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Leeuwis schreef:Misschien met de ribbels naar buiten monteren ?????
R&DfC;
Niels
Komt dit probleem echt niemand bekend voor ? Het ene rubber zal toch niet verschillen van het andere ??





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Oud, nieuw, orgineel, al dan niet slechte imitatie, enz.
Citroen!














































Totaal aantal Berichten: 43463
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Oude rubbers hebben vaker last van deze kwaal. Een nieuw ORIGINEEL rubber lost het op, maar is wel erg lastig te monteren. Dat je het maar effe weet…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Hieronder een nieuw rubber, en gemakshalve een mogelijkheid om de centimeters te bepalen.
Het plaatsen hiervan kan je op mijn site vinden.
Het rubber meet ik morgen na ! Bedankt; Hier nog een kleine impressie van de laatste dagen ;
https://picasaweb.google.com/102632779364794358504/20110710?authkey=Gv1sRgCJfS-rrpif-Tag
Ga zo door
Hallo !
Gaat een benzinepomp stuk als men ze verkeerd aansluit en dan probeert te starten ?
(het is zo’n nieuwe, met een stokje naar opzij, en eentje naar boven)
Een bijzondere vraag…. je hebt een aanvoer- en retouraansluiting. Zolang het pennetje wat in je motorblok zit niet wordt gewizigd is er niks aan de hand. Gewoon even goed de pijltjes bekijken op je nieuwe pomp en dan kan er niets aan mis gaan.
Ik kreeg de auto gisterenavond niet aan de praat. Vanmiddag begon er over na te denken, en waarschijnlijk heb ik tegen de pijl in gemonteerd ... vandaar.
Maar als het niet stuk is, alles ok ! merci.
Wat denk je zelf? Als je de pomp verkeerd aansluit zuigt hij aan de carburateur en perst richting benzinetank. Als hij daarvan kapot gaat heeft ie wel een heel teer zieltje, maar volgens mij kan hij daar prima tegen hoor.
Tja, het is een nieuw, klein pompje… Maar ik denk dat het juist is aangesloten en dat de fout ergens anders zit. Mogelijk is zoals bij mijn GS het brandstoffilter te vuil, of heb ik de nieuwe bougiekabels verkeerd aangesloten .
Heeft daar iemand een tekening of foto van trouwens ?
Ik kan de volgende vier dagen niet bij de auto omdat ik teveel werk heb, dus kan ik beter wat vooronderzoek doen !
Goedemiddag,
Ik heb een nieuwe alternator (welk woord gebruiken jullie in Nederland?) gekocht met ingebouwde spanningsregelaar.
Er zit echter alleen een duitstalige handleiding bij. Wat ik voorlopig gedaan heb is het volgende:
-geel en rood van de originele sp.regelaar met elkaar verbonden
-wit afgekoppeld en gewoon los laten hangen
-die andere “opschuif-fiche” er ook gewoon afgehaald en los laten hangen
-de regelaar eruit gehaald
-nieuwe alternator ingebouwd
-+ op + aangesloten
-een gele fiche op het daarvoor bestemde stekkertje
Is dat alles ?? Zijn er dus meer twee draden aan te sluiten op de nieuwe alternator, of moet ik nog ergens een verbinding maken met de minpool van de batterij?
Sorry voor mijn belabberde technisch jargon.
Jef,
Meestal houden ze onderstaande tekst aan:
Montage tip dynamo met ingebouwde spanningsregelaar
Verwijder de pluspool van de accu.
Dynamo
1. verwijder de [plus] aansluiting, de [exc] aansluiting en de [R] aansluiting van de dynamo.
2. vervang de originele dynamo door de dynamo met ingebouwde spanningsregelaar.
3. monteer de [plus] aansluiting op het B plus contact.[6mm tapeind]
4. monteer de [exc] aansluiting op het d+ contact [schuifcontact]
5. isoleer de “R” aansluiting.
Spanningsregelaar
1. haal van de spanningsregelaar de gele [exc] en de rode [L] aansluiting los en verbind deze draden met elkaar door. [beide buitenste aansluitingen van de drie met schroefverbinding]
2. verwijder de paarse schuifstekker van de spanningsregelaar en isoleer deze
3. verwijder de witte [R] aansluiting van de spanningsregelaar en isoleer deze.
4. de spanningsregelaar kan eventueel verwijderd worden.
Monteer de pluspool van de accu
Opmerking:
Bij sommige modellen is het mogelijk dat het aan de accu geplaatste startrelais zijn massa krijgt via de spanningsregelaar. [deze auto,s hebben een beveiliging zodat deze niet meer gestart kunnen worden als de motor loopt en de dynamo dus laad].
Bij deze modellen [o.a. halfautomaten van na 9/69 en IE modellen] moet de via de spanningsregelaar geschakelde massa aansluiting vervangen worden door een vaste massa aansluiting. Om dit te bereiken moet in het dashbord de bruin gemerkte massa draad van het startcontact losgenomen worden[ boek I bis schema dx 510-00f (32) of (47)]en een rechtstreekse massa op het startcontact aangesloten worden.
[let op aan fouten in deze tip kunnen geen rechten worden ontleed]
Succes
Dat is dus de vertaling van de Duitse handleiding ! Geweldig, want ik begreep enkele cruciale termen niet. Nu dus wel.
Besluit van mijn kant is dus : slechts twee draden aan de achterkant van de nieuwe dynamo, waar er op de oude drie zaten.
Isoleren betekent gewoon afplakken ?
Alvast bedankt