Beste mensen ,
Mijn DS21 (manueel / carbu) van ‘72 zakt 5 min na het stilleggen reeds terug naar beneden , voorraadbol is recentelijk vervangen dus ik steek het op de hoogteregelaars.
De vraag is (ten eerste :p) , is onderstaande set de correcte voor mijn wagen ? :
http://www.citroworld.com/tableaux/index.php?pageId=24&catId=92&returnId=75&itemId=1100
Ten tweede , zijn er speciale dingen die ik in acht moet nemen ? (auto in laagste stand + ontluchtnippel open ? ) Zijn er speciale tools nodig voor de revisie zelf ?
Ten derde , ff niet relevant en ik geef toe te lui te zijn geweest om dit te zoeken , ik heb onlangs met 6 personen in de DS gereden met een volgepropte koffer met te laag LHM niveau , niet slim maar het was een noodsituatie ... De DS heeft dit geïncasseerd maar er zit lucht op de remmen , hoe ontlucht ik ? (ontluchtnippel open en op de rem drukken ?)














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hoe weet je dat het de hoogteregelaars zijn? heb je de veerclinders getest? Het stuurhuis? Hoeveel druk geeft de regelaar af?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Er is een sterk vermoeden dat het de hoogteregelaars zijn. Ik weet dat het vanalles kan zijn maar die moeten toch worden gefikst ...
Vraag komt omdat ik niet weet of het bij de DS hetzelfde is als een normale wagen of bv een BX of ...





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Een echte revisie van de hoogteregelaar houdt in dat de speling tussen de centrale plunjer en het huis geminimaliseerd wordt.
Citroen!





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
[edit moderator]Dit topic is aangepast: Niet ter zake doende teksten zijn verwijderd.[/edit moderator]
Citroen!












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
GuyTDi schreef:Vraag komt omdat ik niet weet of het bij de DS hetzelfde is als een normale wagen of bv een BX of ...
Motor aan. hoogste stand. voorremmen slang op nippel en in voorraadvat. Hulpje remmen, nippel open tot schone LHM komt. nippel dicht.
Achter, pootje eronder. verder zelfde manier maar niet in vat (of een hele lange slang) maar in potje.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>