Benzinepomp stuk ?
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 09 juli 2011 06:03 PM

Mijn DSuper uit ‘73 op LPG en benzine heeft een half jaartje stil gestaan.
Vandaag starte ik haar weer eens, op LPG, en ze liep vrijwel direct goed.
Echter ik rook na enige minuten benzine.
Ben natuurlijk gestopt en heb onder de motorkap gekeken.
Wat blijkt. Bijna alle benzineslang aansluitingen lekten benzine.
De slang van de benzinepomp op de elektrische benzineafsluiter, de benzineafsluiter zelf lekte zelf ook tussen de plastic naden door, en ook de slang aansluiting op de carburateur. En dat terwijl de brandstof selectie schakelaar dus op LPG stond.
Ik had gelijk het idee dat er iets met de benzinepomp moet zijn.  De benzinedruk lijkt veel te hoog te zijn.
Zit er in de benzinepomp een retourklepje dat er voor zorgt dat de druk niet te hoog word ? Dan zou deze stuk kunnen of vastgeplakt kunnen zijn.

Ik heb overigens even de toevoerslang van de benzineslang los genomen, en dichtgestopt, en ben toen op LPG zonder problemen verder gereden..

Wat denken jullie ? Benzinepomp vervangen ?
Ik heb overigens een elektrische benzineafsluiter met een manueel hendeltje erop, maar daar heb ik niet aangezeten.
Voorheen liep de wagen altijd goed op benzine en LPG.

Groeten
Max

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 juli 2011 06:17 PM
  [ # 1 ]
maxcitro schreef:

Zit er in de benzinepomp een retourklepje dat er voor zorgt dat de druk niet te hoog word ?

Nee, dat zit er niet in.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 09 juli 2011 06:26 PM
  [ # 2 ]

Dan moet die afsluiter kapot zijn.
Wel vreemd dat dan ook meerdere benzineslang aansluitingen na de pomp gaan lekken.
De wagen ging na enige tijd ook slecht lopen omdat ie toen natuurlijk benzine en lpg kreeg.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 09 juli 2011 07:26 PM
  [ # 3 ]

De druk die de pomp levert wordt bepaald door de veer achter het membraan. Het enige euvel dat aan de pomp toe te schrijven zou zijn is dus te weinig druk. Slangen enz. vernieuwen. Kan allemaal uitdrogen door ouderdom.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 09 juli 2011 08:15 PM
  [ # 4 ]

Als je rijdt op LPG zonder dat de benzinepomp kan opvoeren gaat het membraam stuk.
Slangen vervangen die lekken is eerste aanpak!

knuffel

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 juli 2011 09:06 PM
  [ # 5 ]

Als de benzine pomp benzine kan aanzuigen zal ze als de andere kant dicht is door een klep stoppen met pompen, omdat het pompen door de veer komt en niet door de as. Benzine afsluiters met een hand klepje gaan lekken. Zie mijn topic La DS de bogarde.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook