hoi,
ik heb een lekke koppaking. heb nu de cilinderkop gedemonteerd maar…
het gaat om een pallas 20 op LPG bwj 1974 motortype dy3 nr cilinderkop DX 112101 A.
volgens het onderdelenboek moet er een DX 112010 A op.
mijn vraag; mag dit…?
en er zit een haarscheurtje tussen bougiegat en klep bij cilinder 1,2 en 3.
de ene zegt; “dit mag”, de ander zegt; “nee, weggooien die cilinderkop”
wat to do?
grtn Hendrik














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Kop laten afpersen. Lekt hij niet? Gewoon monteren. Kop lek? wegsmijten. Haarscheuren komen vaak voor.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman schreef:Kop laten afpersen. Lekt hij niet? Gewoon monteren. Kop lek? wegsmijten. Haarscheuren komen vaak voor.
ok en wbt het typenr?














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Je kan IEDERE cilinderkop van een carburateurmotor van na 1969 gebruiken. Het kan dus heel goed dat er een kop met een ander nummer op zit.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste