Tja, ik durf het bijna niet te posten, maar ik denk erover om toch weer een Citroen aan te schaffen. Ik rij nu in een C5 Break en die moet worden vervangen voor iets anders. Heb er nu alweer een jaar of 5 in gereden en ben eigenlijk nu achteraf niet ontevreden over de C5 geweest. Ik had wat opstartproblemen direct bij aankoop, maar vervolgens weinig sores hoeven meemaken.
Eigenlijk kom ik al snel op een MPV uit, omdat ik dat toch de handigste auto’s vind. Zeker met honden en kinderen erg makkelijk leek me.
Maar nu zit ik eens te kijken naar de C4 Grand Picasso en wilde eens informeren waar ik op zou moeten letten?
En ook welke uitvoeringen er allemaal zijn. Ik heb namelijk wel de volgende wensen:
- automaat
- LPG, evt diesel
- airo
- navigatie
- lederen bekleding
- luchtvering
- maximaal 100.000 km
Welke moet ik dan zoeken en zijn er zaken waar ik op moet letten, mee rekening houden?

Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Voor luchtvwering achter kan je alleen bij een Exclusive terecht.
Wil je dat in combinatie met LPG, dan wordt de tank geplaatst ipv een van de stoelen op de derde rij. (omdat er wegens de luchtvering geen ruimte is voor onderbouw)
Wil je de 6e en 7e stoel kunnen blijven gebruiken, dan ga je dus naar een 2.0 HDI. Die is echter volgens mij weer alleen geleverd icm de EB6V bak.
OK, dank je. Is het dan zo dat iedere Exclusive voorzien is van luchtvering?
En zijn er nog met ervaringen over deze auto?
Ik kom toch ook wat mindere reacties tegen en met name over het motormanagement,maar dat ken ik zelf ook wel van mijn C5.

Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Inderdaad is elke Exclusive voorzien van luchtvering op de achteras. De luchtbalgen schijnen nog wel eens een puntje te kunnen zijn. Het best kan je daarvoor even rondneuzen door dit forumdeel.
OK, heb even geneusd en van alles gelezen, maar nog niets over de luchtbalgen gelezen…
Ik ben erg benieuwd, want kan niet wachten om een nieuwe auto aan te schaffen. Mijn huidige C5 is mij achteraf beter bevallen dan ik had verwacht en ben dan ook erg nieuwsgierig of dat met een C4 Picasso hetzelfde zal zijn.
Kom wel wat vage klachten tegen, zoals ramen die niet dicht willen en vooral veel (mijn inziens) onbenullige klachten over ontbrekende opbergvakken of een het niet aanwezig zijn van een panorama dak, het nergens kwijt kunnen van een reserve wiel etc etc..
Maar dat zijn voor mij geen echte klachten, meer voorkeuren. Belangrijk is dat ik niet met regelmaat stil zal komen te staan en er veel vage kosten kunnen komen.
Ik hoor dan ook graag wat anderen van hun C4 Grand Picasso vinden en als het even kan een automaat met LPG en luchtvering en dan schijn ik dus alleen nog naar Exclusive versies te hoeven kijken!
Dus maar eens een mooie C4 opgezocht en in Zwijndrecht bij de dealer gevonden. Had niet teveel kilometers en was een Exclusive en ik was ondertussen wel reuze benieuwd hoe die zou rijden. Dus maandag maar eens gebeld en een afspraak gemaakt. In het gespek gevraagd of ik een proefrit kon maken en dat kon. Donderdagavond kon ik terecht en donderdagochtend voor de zekerheid nog even gebeld om te kijken of de afspraak nog stond.
Ondertussen toch wat enthousiast geraakt had ik er veel zin in. Moest wel een uurtje sturen om in Zwijdrecht te komen, maar zoals gezegd ik had er zin in. Eenmaal aangekomen zag ik de auto al snel en hij stond in het midden van de showroom. Even een praatje gemaakt en vervolgens gevraagd of ik erin kon rijden. Toen brak dus mijn klomp, want dat kon niet. Daarvoor zou ik een aparte afspraak moeten maken.
Sorry, maar dan ben je bij mij wel aan het verkeerde adres. Ik bel niet tot 2 keer toe en rij niet 60/70 kilometer om alleen maar te kijken!!!
Enigzins woest het pand verlaten en nu dus nog steeds geen idee hoe de automaat schakelt en hoe die luchtvering nou echt is. Wel wilde ik mijn verhaal hier nog even kwijt, ik heb ze in Zwijndrecht wel laten weten dat ik daar in ieder geval geen auto zal kopen.
Tjonge, jonge, wat een gesukkel daar….heel irritant!!!!
Nou dat is zeker een klungelig optreden van deze zaak zeg. !
Heb zelf onlangs een gebruikte C4 picasso 1,8 op LPG gekocht bij een occaisionzaak in Den Haag maar dat ging toch wel even vele malen beter. Prima geholpen daar. Mocht komen wanneer ik wilde en ook rijden wat ik wel 2 keer gedaan heb. Vonden ze geen enkel probleem. Succes met je verdere zoektocht.
gr. Aart
Den Haag was misschien een betere optie geweest dan, maar ik geloof dat ik toch niet een Citroen ga aanschaffen. Heb iets mooiers gezien en heb toch een slecht gevoel erbij gekregen…..
Ben wel benieuwd hoe die je is bevallen, Aart?!
Mijn lease contract loopt in oktober af en kan deze dan over nemen, maar ik zou mijn auto aan niemand aanbevelen. Nog nooit zoveel problemen gehad in 3 jaar looptijd.
Succes met je (andere) keuze.
Ik heb nog nooit wat (ernstigs) gehad met mijn C4gp. Heerlijke auto. Volgende wordt er weer een, dan wel een 2.0hdi met ebv6. Mag in januari gaan shoppen. Alleen de kleur ben ik nog niet uit.
Grand Space Tourer, automaat, 2019
EvE schreef:Den Haag was misschien een betere optie geweest dan, maar ik geloof dat ik toch niet een Citroen ga aanschaffen. Heb iets mooiers gezien en heb toch een slecht gevoel erbij gekregen…..
Ben wel benieuwd hoe die je is bevallen, Aart?!
Hallo EvE,
Na 14 dagen nog steeds het gevoel wat we hadden met proefrijden.
Wat een ruimte en wat een licht met zo’n panoramadak erin zeg !!
De C4 Picasso doet het prima tot nog toe. (nou ja, wat is 14 dagen om een goed oordeel te kunnen vellen he?) Ook de caravan er al achter gehad en deze auto (C4-1,8 ltr) trekt er (raar genoeg) beter aan dan onze vorige auto , een Peugeot 407 2ltr..
Autokopen doe je meestal op gevoel. Als jij er geen goed gevoel meer bij hebt moet je gewoon je hart volgen en die andere kopen.
Succes met je aankoop.
gr. Aart
OK, dank jullie voor de reacties. Zoals altijd blijft het een moeilijk verhaal. Morgen gaat de zoektocht weer verder….