Lampje motor diagnose
chaccamacca
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27

Gepost: 31 juli 2011 07:17 PM

Voor de derde maal gaat het lampje rechts aan op mijn display. Het gaat over een Picasso Xsara 1800 benzine van 2001.Het is het lampje motor zelfdiagnose.
Ik was in Frankrijk op vakantie en had de auto voor vertrek laten nakijken en laten onderhouden.
In Frankrijk ging dus dat lichtje aan en omdat ik niet naar een garage kon waar ik was ben ik blijven doorrijden.
Ik heb nog ongeveer 1500 km gereden met het lampje aan en de auto reageerde niet anders dan normaal.
Hij reed hetzelfde dan anders.
Wat kan dan het probleem zijn.
Ik ga morgen contact opnemen met de garage en ben eens benieuwd naar wat de uitleg nu gaat zijn.
Vorige keer was het omdat ik ergens anders was geweest voor mijn onderhoud en daar hadden ze ‘iets’ niet gereset.
Ik ben benieuwd.

Profiel  

ds21pallas
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 158

- ID/DS Dspecial
Gepost: 31 juli 2011 07:29 PM
  [ # 1 ]

Gokje: tijdelijke storing uitlaatgassysteem ?

Eens een DS altijd een DS.

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 31 juli 2011 07:45 PM
  [ # 2 ]

Rotzooi in de twee stekkers van de lambda’s   dit heb ik twee keer gehad.

Die zitten trouwens tegen het schutbord.

Profiel  

chaccamacca
< 100 berichten
Rank

Gepost: 03 augustus 2011 01:25 PM
  [ # 3 ]

Gisteren aan het rond rijden en ineens zag ik dat het lichtje uit was.
Heeft de fout zichzelf herstelt of wat.
En wat gaan ze in de garage zeggen als volgende week het lichtje weeral aangaat.
In de garage kunnen ze zeggen wat ze willen, ik betrouw ze niet meer.
En mijn volgende wagen word zeker geen citroën.

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 03 augustus 2011 01:28 PM
  [ # 4 ]

Nee, want alle andere merken zijn probleemloos.  Laughing

Wat een #####  Laat dat ding gewoon even uitlezen. Dan weet je wat.
Er is iets aan de hand, volgende keer kom je te staan en dan is het ook weer niet goed.

Profiel  

chaccamacca
< 100 berichten
Rank

Gepost: 05 augustus 2011 12:42 PM
  [ # 5 ]

Je gaat me toch niet wijsmaken dat het normaal is dat het lampje motordiagnose brand en een week later het niet meer brand. Dus dan maar naar de garage en laten uitmeten en dan te horen krijgen wat er is gebeurd maar nu is het in orde en het is zoveel te betalen.
En het is niet de eerste keer dat ik vanalles aan de hand heb met citroën, de laatste keer was het mijn airco.
4 uur nakijken voor wat het niet is, dan iets kapotdraaien op mijn airco, dat stuk niet in voorraad hebben, 4 dagen een vervangwagen die ik dan moet betalen,airco herstellen en als je dan de rekening krijgt dan moet je niet betalen wat het geweest is maar die 4 uren werk wat het niet was.
Kun je me dat dan uitleggen.
Er moet vertrouwen zijn en die is er niet meer.

Profiel  

René
> 25000 berichten

Gepost: 05 augustus 2011 01:10 PM
  [ # 6 ]

Weet je wat we doen? We gooien een slotje op dit topic.

Mijn tip om even uit te lezen wat er aan de hand is was goed bedoeld.

Je komt er zo achter waar dat lampje voor was! En zo kun je eventuele vervolgschade uitstellen.

Maar ik lees het al, frustratie alom.  Dus wacht gewoon tot het lampje weer aan gaat en misschien de hele mechaniek in puin loopt. Je kunt dan zeggen “noooooit meer een Ciroën”  Want aan jouw bericht te lezen is dat waar je heen wil!

Succes!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook