Benzine meter + distributieriem
welles
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17

Gepost: 31 juli 2011 10:02 PM

Goede avond,

Ik heb 2 vragen.

Om de hoeveel kilometer moet de distributieriem (waterpomp en spanrollen etc) vervangen worden?

Als ik de auto helemaal vol tank totdat de pomp afslaat, geeft de bandstofmeter in de auto aan dat deze niet helemaal vol is, twee streepjes minder. De tankinhoud is 55 liter maar ik heb het idee dat er maar maximaal 40 liter ingaat. Het gemiddelde verbruik is 1 op 14 dat is prima maar ik kan nu bijna iedere week tanken. Heeft iemand een idee wat er is en oe dit opgelost kan worden.

Ik heb een Xsara picasso 1.8 2002.

Hoor graag van jullie.

Pieter

Profiel  

ambufrans
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25

Gepost: 01 augustus 2011 09:21 AM
  [ # 1 ]

Distr riem vervangen bij 120.000km.Verder wb de benzine meter heb ik hetzelfde probleem.Het verschilt nogal per tankstation waar je tankt.Staat de auto helemaal recht,hoe is het vulpistool afgesteld etc.Erkan toch echt 55 ltr in.

Profiel  

Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 542

Gepost: 01 augustus 2011 08:03 PM
  [ # 2 ]

Tja maar u denkt te moeten tanken als de streepjes bijna op zijn omdat u denkt dat dat de indicatie is.
Stel nu dat de vlotter het benzineniveau verkeerd doorgeeft. U tankt tenslotte de tank echt vol, daar staat u zelf bij tijdens het tanken. Alleen de streepjes geven aan dat hij weer bijna leeg is maar de tank is dan nog niet leeg en zal waarschijnlijk op dat “leeg moment” nog voor 150km afstand zeker benzine bevatten waarschijnlijk.

Dus dat ding wat meet hoeveel benzine er nog in de tank zit, is of vervormd of stuk. Misschien is het zoals vroeger terug te vervormen en als het moderne techniek is waar niet aan geprutst kan worden dan moet daar een nieuwe voor komen.

Denk dat dat het misschien is, de vlotter om het niveau te meten.

"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003

Profiel  

ambufrans
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25

Gepost: 01 augustus 2011 10:46 PM
  [ # 3 ]

Grijze muis,
Had exact hetzelfde.Ook mijn benzinemeter kwam niet op vol.Bij de garage was niets raars aan de vlotter te zien.Toen ik bij een andere pomp ging tanken ineens geheel gevuld.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook