










Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Buiten alle verhalen over een chassis laten restaureren;
Als je de tijd, ruimte en de nodige laskennis hebt, kun je nog steeds voor relatief weinig geld een DS restaureren; een kennis van kocht een paar jaar terug een break (@driverd; die bleu camargue waarbij jij toen kwam kijken terwijl we met de motorkap open op de oranjesingel stonden )
en hij heeft het chassis toen zelf aangepakt, en deze break was echt slecht!
Het hele project heeft hem toen een paar duizend euro gekost en toen stond er weer een hele behoorlijke auto…
Maar goed; hij had de tijd, de ruimte en de nodige laservaring…
Wat ik achteraf een mooie optie had gevonden;
Bij Langelaar hebben ze een voorraad auto`s met een goede basis; je zoekt er één uit en ze restaureren haar naar wens, dit had mij waarschijnlijk de nodige euro`s bespaard…
(en er zijn vast nog meer specialisten die dit doen)





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Als je tijd, ruimte en ervaring hebt, kom je een heel eind met een beperkt budget.
Daarna wel goed conserveren, anders ben je binnen afzienbare tijd weer aan het lassen.
Citroen!
Ik word steeds vrolijker van dit topic. Ik heb namelijk een roestvrije DS, er is wel aan gerestaureerd, de longerons zijn vervangen, de kofferbakbodem en de tankbodem, maar er is geen roest te vinden, ook niet in of aan de portieren. Die portieren hebben ook geen nieuwe delen, zijn gewoon nog roestvrij en ik heb een sterk vermoeden dat deze auto heel erg lang heeft stilgestaan.
En zij gaat niet bij me blijven, ik ga voor een nieuwe uitdaging. Zij rijdt nu als een droom, maar staat voornamelijk stil. Ik vrees dat ik sleutelen leuker vind dat rijden.





























Totaal aantal Berichten: 10632
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ga er dan mee op vakantie!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Ik ga nooit op vakantie, ik moet er niet aan denken. Thuis heb ik alles bij de hand, zee van ruimte en we hebben huisdieren die we niet in de steek laten. Ik zie me al zitten op een camping, boek lezen, aangebrand vlees eten, brr
Ik heb een eigen haven met een motorbootje, een kano, het Streekbos is op loopafstand en de omgeving is prachtig. Bier onder handbereik, grootbeeld TV, lekkere zachte bank, Citroen achter het huis, Jaguar in de loods, kast vol prachtige muziek, diverse hi end hi fi installaties in verschillende ruimtes. Ga je toch niet op een camping of in een hotelletje zitten?





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Han S schreef:Ik word steeds vrolijker van dit topic. Ik heb namelijk een roestvrije DS, er is wel aan gerestaureerd, de longerons zijn vervangen, de kofferbakbodem en de tankbodem, maar er is geen roest te vinden, ook niet in of aan de portieren. Die portieren hebben ook geen nieuwe delen, zijn gewoon nog roestvrij en ik heb een sterk vermoeden dat deze auto heel erg lang heeft stilgestaan.
En zij gaat niet bij me blijven, ik ga voor een nieuwe uitdaging. Zij rijdt nu als een droom, maar staat voornamelijk stil. Ik vrees dat ik sleutelen leuker vind dat rijden.
Roestvrije DS? Dan durf je wel wat te stellen.
Hoe is de 9-compartimentenbox van de DS?
Citroen!
Ik zal eens een endoscoop regelen en houd je op de hoogte. Als hij daar ook roestvrij is wordt hij wel erg duur hoor.
[quote author=“Han S”
En zij gaat niet bij me blijven, ik ga voor een nieuwe uitdaging. Zij rijdt nu als een droom, maar staat voornamelijk stil. Ik vrees dat ik sleutelen leuker vind dat rijden.
Jammer, kun je trouwens ook wel je voetnoot veranderen….
Daar heb je een punt, maar ik vind dat werken aan auto’s gewoon leuk en de DS staat nu alweer zeker drie weken gewoon stil.
De volgende wordt iets als deze.





























Totaal aantal Berichten: 10632
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Is een sm geen uitdaging voor je??
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Wat je zegt Jan, de SM doet me niet de broek bollen. Ik heb het ergens anders al uitgelegd: als je naar motorfietsen kijkt zegt de ratio dat een BMW een van de beste fietsen is, of een Honda. Maar ik wordt heel erg opgewonden van een oude Engelse twin als de Norton of Triumph. Volkomen onbetrouwbare sleutelsletten zijn het, maar o zo opwindend.
En dat heb ik nou ook met zo’n oude Jaguar, verschrikkelijke auto’s, rotten nog veel harder dan een DS, maar rijden een stuk beter en zuipen ook een stuk meer. Maar wel opwindend en spannend, net als een mooie vrouw.
Klopt Han die mooie vrouwen zuipen als de pest





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Topic-starter is het spoor volledig bijster nu, verwacht ik.
Kortom: Back on topic!
Citroen!
TS Chris is hier al een paar dagen niet meer geweest, is zich een bult geschrokken van al die horrorverhalen die ook nog op waarheid berusten. Zo’n DS is leuk, maar ook een enorme pot wormen.





























Totaal aantal Berichten: 10632
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
edit moderator: Off-topic inhoud weggehaald.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.